Protestul "bun" si "rau"

Protestul "bun" si "rau"

Inca o dovada ca, in cele 9 sezoane de Seinfeld, gasesti obligatoriu perle de intelepciune pentru orice situatie in care te-ai putea regasi pe parcursul vietii tale. Inclusiv un protest anti-Guvern din Romania anului 2017. Via Mielul Sfant, carora le apartine imaginea de mai sus, ne reamintim cum Kramer a refuzat  categoric sa "wear the ribbon" in timpul unui mars anti-SIDA, motiv pentru care a fost batut (si tot a terminat marsul, fara fundita). Ce bine, n-am ajuns inca acolo; dar ieri si astazi, social media inca dezbate intentia tricolorului gigant facut din luminite colorate, care a si iesit aseara in Piata Victoriei, desi existau doua "matrite" ale coregrafiei colorate (asta si asta).

Citind Facebook-ul, editia cu protestatari, vezi cum tricolorul uman a fost privit de catre unii ca un simbol al nationalismului de extrema dreapta; pentru altii, folosirea tricolorului aminteste de aceeasi retorica populista din discursul anumitor politicieni. Dar poate e foarte bine, ca simbolistica Romaniei trebuie "luata inapoi", spune a treia opinie din ciclul asta.

Dupa care vine problema organizarii. Spun unii: organizarea de orice fel e un semn prost, pentru nu poate decat sa puna sub semnul intrebarii mesajul curat al pietei; "cine face organizarea si de ce?". Organizarea e un semn bun, pentru altii, ca vede lumea ca ne putem organiza. 

Urmeaza protestatarii seriosi cu intrebarea "ce domn'e, mergem la meci, balci sau la festival?". Iar pentru tabara asta cea din urma ar mai fi suparari: vuvuzelele si fluierele, laserele, tobosarii, ca cineva a cerut pe altcineva in casatorie la protest, ca un om impartea mustati false in multime (dar erai ok si daca nu ti-o lipeai de fata). Diametral opus se pun cei care recunosc ca, in fond, e plictisitor sa protestezi. Mii de oameni - zeci sau sute - au nevoie de entertainment, daca e sa tot vina pe frig intr-o piata. Intre timp, la Sibiu, s-a protestat pe baza de carti si scaunele aduse de acasa.

Inainte de vreo concluzie, o sa facem asa: organizam un dialog intre postari din cartiere diferite ale Facebook-ului si dam un tur prin diversele opinii pe tema asta.

 

- Nu iesim ca sa luptam impotriva coruptiei? Ce treaba are tricolorul, mergem pe ideea "mandriei de a fi roman" si a altor populisme?

 

 

- Deci trebuie sa renuntam cu totul la simbolurile nationale? Nu mai bine le reabilitam?

 

 

- Eu zic ca putem ajungem la o forma ok de patriotism.

 

 

[Apropo, cam asa ar fi aratat un steag LGBT in Piata Victoriei].

 

 

- Domnilor, lasati-ne cu patriotismul, stiti ce i-am enervat?

 

 

- Ma scuzati ca intervin, o marmota din luminite era mai buna?

 

 

- Nu ati inteles, stimabile. Ideea e sa nu ne transformam in mascarici.

 

 

- Nici vamaioti sau untoldisti. Sa fim recunoscatori ca nu e vara. Odata, c-au dat ordonanta pe intuneric, de ne-a iesit lozinca, si a doua, ca incepeau cu focurile de tabara prin Piata.

 

 

- Ba, da’ si asta cu "Cel mai mare steag uman", ce gluma proasta. Am primit putina atentie, ne si vedem in Cartea Recordurilor.

 

 

- Auziti, daca nu vreau sa fac nimic la protest, mai pot sa vin?

 

 

- Eu nu fac nimic, dar ma duc.

  

 

- Bun, deci am terminat cu fundamentalistii, ca nu erau ei. Acum ne supara ca oamenii au nevoie de entertainment la un proteste de care ajunge la 2 saptamani? 

 

 

 - Mie nu-mi vine sa cred ca ne certam pe chestia asta.

 

 

- Oameni buni, n-avem de ce sa ne certam. Nu simtim la fel si asta e bine.

 

 

- Hai ca e luni, azi ce facem?

 

 

Deloc in gluma si foarte in serios, concluzia ar fi ca fiecare e liber sa protesteze cum vrea, cu sau fara tricolor, doar sa stie pentru ce. Apropo, ar mai fi aici o tema de discutie: frecventa protestelor. Consecventa oamenilor care ajunge la 14 zile, de apreciat si respectat in esenta ei, oare nu consuma din impact? Pentru ca nu mai avem probleme acute, OUG 13 pare sa se fi dus, dar am trecut in faza cronica si nu prea arunca nimeni cu solutii. Tot pe Facebook, punea cineva pe masa si o alternativa. 

 

Timp de gandire alocat: nu mult, dar indeajuns.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related