La o vorba cu autorii joculetelor virale care-au semanat dezbinare printre romani

La o vorba cu autorii joculetelor virale care-au semanat dezbinare printre romani

Ati ras cand ati aflat de ele, le-ati jucat, v-ati enervat ca nu-i usor sa treci de la un nivel la altul, iar acum veti citi despre oamenii din spatele lor. Joculetele dezbinatoare. Gamerii fata in fata cu... coruptia?

Politica e cah, dar cineva trebuie s-o faca. Deci, in general, pe la noi nu se rade de politicieni anume, ci de ce ne dicteaza piata dumelor. Asta ca un disclaimer,  sa nu cumva sa credeti ca vorbim doar despre joculete cu Dragnea. Daca aveti si cu opozitia, sa le vedem, hai cu un ”The Sims” in care Klaus isi face saispe case (sau ceva ). Lasati joculetele contextuale sa vina la noi. 

Acum ca am stabilit ce si cum, haideti sa vedem cine-s oamenii astia care au indeajuns timp liber, cat sa ne tina pe noi din treaba cu jocurile lor. Pe rand:

1. Din partea Flappy Dragnea, un remake senzational dupa deja-senzationalul Flappy Bird, il avem pe creatorul Andrei.

Daca pana si comunitati respectabile precum "Suceava protesteaza" il joaca, e clar.

 

 

2. Adi, colegul lui Andrei, si-a facut si el de lucru in pauza de masa si a intrupat... scuze, CacMan. Unde un PacMan wannabe trebuie sa manance cat mai mult... dap.

Acuma... cu un nume ca asta, e normal ca toate manierele sa fie lasate la usa.

 

 

3. Apoi il avem pe Vlad, care este mintea sclipitoare din spatele PSD Invaders. Acest joc da dependenta mai rau ca Lucky Strike-ul in liceu. Serios, nu dati click. 

Cum spuneam, nu e usor sa treci de la level la level, dar unii se iau foarte in serios. Bravo lor! Avem nevoie de oameni care sa duca lucrurile la capat mereu.  

 

4. Teleorpacman este varful de lance al lui Sergiu. Care Sergiu? De la Times New Roman, cu care ne-am mai cunoscut  (la FIBRA, in rutina de zi cu zi sau cu boierii).

Lumea, iata, se distreaza si cu asta.

 

 

5. Asta cu RadeMustata inca nu stim a cui e, dar o punem aici ca-i fun.  

Publicitarii mereu au chef de... ras. 

  

 

Dezbinatorii, in viata de zi cu zi

Andrei: Ziua sunt programator la o firma din Bucuresti, noaptea construiesc chestiile mele sau stric chestiile altora.

Adi: La job fac programare, iar in afara lui fotografie si design grafic. Ma rog, timpul ajunge mai mult pentru programare. 

Vlad: Cand nu ~dezbin poporul, incerc sa unesc oamenii din diverse echipe :) Lucrez in IT. Pana luna trecuta (ianuarie) am coordonat un departament tehnic (dezvoltare solutii embedded) si cateva proiecte software (web). Acum fac un nou pas in cariera, intr-o functie de COO.

Sergiu: E prima oara cind public un joculet care dezbina. In rest, scriu la Times New Roman, tin blogul Utopia Balcanica si, din cind in cind, mizgalesc la Vice.

 

Ideea

Andrei: Am vazut PSD Invaders si am zis ca ar fi amuzant si un Flappy Dragnea. Am cumparat domeniul si am pus prima versiune live in pauza de masa.

Adi: Andrei sta in fata mea in birou, iar miercuri, cand a bubuit jocul lui, am stat toti cu ochii pe trafic. M-am gandit scurt ce alt joc clasic merita adaptat pentru un asemenea clasic in viata. Faptul ca PacMan e mancacios a facut alegerea una foarte evidenta. I did it for the lulz.

Vlad: Ideea a venit intr-o sesiune de brainstorming. M-am intalnit ad-hoc cu cativa prieteni si colegi, am discutat tema coruptiei in politica si fiecare a venit cu idei de aplicatii virale.

Cu putin research, am descoperit ca Space Invaders poate fi adaptat foarte usor la tema discutiei. Stiam ca o sa-mi placa sa lucrez la joculet, banuiam ca e usor de realizat o versiune minima functionala asa ca am considerat-o o idee castigatoare.

Sergiu: M-au inspirat Flappy Dragnea si PSD Invaders, care devenisera deja virale. Si daca tot aveam o ora libera... hai sa fac si eu un joc retro.

Eu nu-s programator, ci doar art si copy (am auzit ca asa se cheama la voi oamenii care scriu si deseneaza), asa ca am cumparat un engine gata facut. Au meritat cei 4 dolari. Multumesc din suflet fanilor de pe Patreon care l-au facut pe Teleorpacman posibil.

 

Ai mai facut? Mai faci?

Andrei: In majoritatea timpului liber lucrez la chestii productive (pentru mine), Flappy Dragnea a fost doar facut in joaca - fiecare protesteaza in felul lui si mi s-a parut tare ideea de a face haz de necaz (clasicul umor romanesc) in mediul online. A fost o chestie de moment, dar sigur mai fac prostioare din astea pe viitor, pentru ca e fun

Adi: N-am mai facut, nu stiu daca o sa mai fac, dar imi plac viralele - mereu am vrut sa fac unul.

Vlad: Nu am mai facut astfel de jocuri pana acum, dar faptul ca PDS Invaders a fost apreciat imi da de gandit in acest sens.

Sergiu: Pe vremea cand desenam primul webcomic romanesc facut in Paint (Mita cu i din i) am facut tot in Scirra Construct un platformer in care Mita trebuia sa-l invinga pe Gigi Becali. Avea poveste, grafica hazlie, tot... In afara de vreo 20 de voluntari, nu l-a jucat nimeni. Am terminat nivelul 1 si pe urma am pierdut sursa.

 

Feedback

Andrei: Nu am citit foarte multe, dar toate cele pe care le-am citit au fost pozitive (desi ma asteptam la flame-wars intre admiratorii PSD si oamenii cu creier). M-au amuzat foarte tare review-urile copiilor de pe YouTube.

Adi: "L-am enervat pe tata", "Stop dezbinarii!", "Unii raspandesc rautate si ura, altii intelepciune si iubire. Fiecare raspandeste ce are in suflet".

Vlad: Am primit foarte mult feedback pozitiv si constructiv. Cativa oameni si-au imparatasit viziunea lor asupra jocului si o tema recurenta a fost DNA-ul. Cei mai multi voiau sa o vada pe Codruta Kovesi ca protagonist. Acum ca intrebi, mi se pare "funny/ciudat" ca nu au fost comentarii "imbecile" :)

Sergiu:

 

Trafic

Andrei: Acum traficul s-a mai linistit, sunt doar in jur de 500 de jucatori live, dar am avut spike-uri de 2300+ playeri activi. Pana acum am avut peste 220.000 de jucatori unici (in doua zile).

Adi: Am lansat CacMan in urma cu vreo 11 ore, iar pana acum au fost 35.000 de unici, cu un peak de trafic de 550 utilizatori simultan.

Vlad: In primele 2 zile am avut:
- 50.000 de utilizatori;
- 300.000 de jocuri jucate dintre care;
- 6.600 castigate.

Da, stiu, lupta cu coruptia e grea - ceea ce probabil a facut ca - 11.000 de utilizatori sa aleaga "calea usoara".

Sergiu: N-am mai dormit ca lumea de 2 saptamani, asa ca normal ca am uitat sa integrez codul de analytics! Dar a avut vreo 2.000 de likes & shares intr-o noapte. Lucrand la TNR, nu m-as da jos din pat pentru 2.000 de like-uri, dar blogul meu e inca obscur :)

 

Jocul preferat all-time

Andrei: Cu cateva mii de ore in-game, CS:GO ramane preferatul meu.

Adi: Singurul joc la care nu pierdeam (pentru ca stiam un glitch) era tenisul de pe Wii. 

Vlad: Grea intrebare, am cativa candidati foarte buni :) O sa aleg Heroes of Might and Magic III.

Sergiu: Oscilez intre Heroes of Might and Magic 2 si Sid Meier's Alpha Centauri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related