Băneasa Shopping City și FCB Bucharest invită copiii să reinventeze folclorul românesc prin imaginație și joacă

Băneasa Shopping City și FCB Bucharest invită copiii să reinventeze folclorul românesc prin imaginație și joacă

Sub mesajul It’s ok to reimagine folklore, Băneasa Shopping City și FCB Bucharest anunţă lansarea celei de-a doua ediţii a proiectului educaţional Expoziția Imaginației. Tema campaniei de anul acesta este folclorul românesc şi pune accentul pe importanţa susținerii copiilor în procesul lor de a înțelege identitatea națională, precum și pe necesitatea transmiterii din generație în generație a moștenirii noastre folclorice.

 

"Conceptul campaniei de anul acesta are la bază un insight pe cât de trist, pe atât de real şi de revelator: copiii din ziua de azi nu mai au contact direct cu obiceiurile româneşti. Fie pentru că părinţii nu le mai vorbesc despre ele, fie pentru că sunt prea captivaţi de lumea fascinantă a tuturor gadget-urilor la care au acces, fie pentru că nu li se pare „cool”. Iar noi ne dorim să schimbăm asta! Şi pentru că playing is the best way to learn, ne-am gândit să le creăm celor mici ocazia perfectă de a învăţa despre ceea ce îi face români, de a îmbina imaginaţia cu poveştile, tradiţiile şi obiceiurile româneşti. Şi ce alt mod mai potrivit de a face asta dacă nu prin joacă?", a declarat Claudiu Dobriţă (Creative Director, FCB Bucharest).

 

Lansarea ediţiei de anul acesta a proiectului Expoziția Imaginației a fost precedată de o serie de ateliere folclorice în care copiii au aflat mai multe informații despre diverse tradiții și obiceiuri din şase zone ale ţării şi au recreat din cărămizi LEGO® costume populare românești.

 

Apoi, de Ziua Principatelor Unite, pe 24 ianuarie, a avut loc evenimentul de lansare oficială a proiectului, pe ritmurile dansurilor populare şi muzicii trupei Cobzality. Publicul prezent a luat parte și la o discuție deschisă pe tema folclorului reinterpretat, avându-i ca invitați pe Silviu Ilea, cercetător în cadrul Muzeului Țăranului Român, Lana Bălana, fashion designer recunoscut și peste hotare pentru reintegrarea motivelor tradiţional românești în creațiile sale, Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondatorul magazinului-concept de design românesc Dizainăr și Claudia Suhov, fondator Kidster și partener al proiectului.

 

"Ne dorim ca de la an la an să ne implicăm tot mai mult în viaţa comunităţii şi, prin acest proiect educaţional, dăm startul pentru a doua oară unei provocări adresate atât copiilor (în calitate de participanţi la competiţie), cât şi părinţilor sau cadrelor didactice (în calitate de coordonatori), pe care îi invităm să susțină acest demers într-un număr cât mai mare. Expoziţia Imaginaţiei nu numai că pune laolaltă lucrări creative plăsmuite de imaginația atât de surprinzătoare a copiilor, dar, odată cu această ediție, aduce mai aproape de sufletul şi mintea fiecărui copil amprenta neamului românesc și informații despre propria lor identitate.", a declarat Alexandru Bogdan (Director Marketing Băneasa Shopping City).

 

În ultimii ani, la noi în țară s-a manifestat tendința reinterpretării și integrării motivelor folclorice în diverse industrii sau domenii, de la design vestimentar și design de obiect, până la bijuterie, ceramică sau arhitectură, iar acest interes al românilor este adus și în mijlocul copiilor, prin intermediul acestui proiect.

Maniera este una ludică, informațiile sunt ușor de asimilat, iar jocul cu cărămizi LEGO® vine mult în sprijinul implicării celor mici, având in vedere cât este de îndrăgit, inclusiv de unii adulți. În plus, jocul cu cărămizi LEGO® este recunoscut de specialiști ca o excelentă modalitate de dezvoltare a creativității copiilor, gândirii și abilităților precum motricitatea sau atenţia la detalii.

 

Materialele de comunicare a campaniei au fost dezvoltate pentru mediile: online (pagina website dedicată proiectului, bannere online și promovare în social media), indoor și outdoor.

În cadrul componentei de comunicare PR, s-au implicat alături de copiii lor și părinți cunoscuți în mediul online pentru susținerea proiectelor educaționale și a valorilor românești, precum Anca Serea, Dan Cruceru sau Ioana Chicet-Macoveiciuc.

 

Echipele participante:

Echipa Băneasa Shopping City care a coordonat campania este formată din Alexandru Bogdan – Marketing Director, Ovidia Popescu – Experiential Marketing & Campaign Coordinator, Daniela Matei – PR & Corporate Affairs Manager.

Echipa FCB implicată în proiect: Claudiu Dobriță – Creative Director, Olivia Spânu – Senior Copywriter, Viorel Holovaci – Senior Art Director, Emanuel Borcescu – Head of Art, Florin Ciobanu - Head of Digital, Sorin Fotache – 3D Designer, Alecsandra Roman – Head of Planning, Mihaela Bivol – Senior Account Manager, Ștefania Dinu – Account Executive, Alina Ștefan – PR Director, Alina Jijău – Senior PR Manager, Alexandra Nedelcu – PR Executive, Marian Enache – BTL Project Manager, Marius Udma – BTL Project Manager, Alexandru Puiu – BTL Project Manager, Gabriela Pricob – Production Manager, Ionuț Stan – Production Executive.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related