Creativitatea strazii din timpul protestelor a tot fost laudata. Oamenii au scris pe pancarte mesaje istete, ghiduse sau furioase, in versuri sau in proza, dupa cum i-a placut fiecaruia. Altii au plusat pe art direction, nu doar pe copywriting. Exemplificare in episodul unu, doi sau trei. Partea foarte buna, dincolo de ce crede fiecare despre proteste, e ca se vede ca traim intr-o democratie, totusi. Libertatea de expresie e bine-mersi.
Dupa nenumaratele galerii din social media cu poze cu pancarte, expozitia cu pancarte si acum cartea cu pancarte, n-ar fi de mirare daca cineva ar organiza si-un festival de creativitate a pancartelor, ca-n advertising. The „Golden Pancarta” goes to etc. Sponsorizat de branduri, poate, caci brand activism e tendinta acum (lectura in varianta pentru marketing geeks si varianta mai glossy).
Stam foarte bine si cu creativitatea mesajelor de protest in online. Dincolo de statusuri si meme-uri, avem si site-uri specializate, cum ar fi: enciclopedia „alta intrebare”, istoricul Tineriada si centralizatorul de lozinci. Tot in seria asta, s-a lansat Da o palma coruptiei. E un joc care invita la descarcare de nervi, pentru a pastra pasnice protestele din strada. Modelul e venit de la global, cum ar veni, dupa varianta americana cu Trump si trompeta.
In functie de avantul mouse-ului si fermitatea miscarii din incheietura, aplicatia afiseaza un scor, si-un mesaj de incurajare. Cateva exemple in cele ce urmeaza (mai sunt si altele cu teme politice explicite, pe care am ales sa nu le redam):
Asta are legatura si cu observatia de azi a lui Bogdan Naumovici ca, acum fata de atunci, oamenii sunt mai putin indarjiti (in mesaje sau actiuni). Posibil pentru ca ducem o viata mai confortabila, prin comparatie, mai zice el.
Cum ar veni, se lasa pietrele cubice la locul lor, se face terapie online si se iese pasnic in strada. E o forma de civilizatie si maturitate, nu?