România TV a trimis astăzi către mai multe agenții o scrisoare în care susține că politica editorială a postului TV respectă toate regulile jurnalismului și reglementările spațiului audio-vizual, menținându-se echidistantă din punct de vedere politic în transmisiunile și programele pe care le difuzează. Textul scrisorii a fost obținut în exclusivitate de către paginademedia.ro:
Ne adresăm Domniilor Voastre pentru clarificarea unor aspecte în ceea ce privește derularea colaborării noastre. Există voci care, fără să-și asume direct și transparent opinia și decizia, exprimă păreri despre politica editorială a postului de televiziune al cărui spațiu publicitar îl gestionăm, concluzionand ca aceata politica ar fi in neconcordanta cu principiile si valorile promovate de produsele dumneavoastra.
Vă informăm pe această cale că postul de televiziune România TV respectă toate regulile jurnalismului și toate reglementările legale din audiovizual, fără a fi în situația de a se situa de o parte sau de alta în timpul perioadei de criză pe care o trăim.
Nici nu ar putea fi altfel pentru că nimeni nu este deținătorul adevărului absolut, cu libertate de exprimare într-o societate democratică [...].
În cadrul scrisorii se mai precizeazăi că domeniul publicității comerciale este independent de cel al politicii sau al dezbaterii politice:
[...] In contextul actual, credem că este necesar să vă reamintim că publicitatea comercială nu are nicio legătura cu politica sau dezbaterea politică, nu înseamnă că prezența break-urilor de publicitate în cadrul programelor unui post de știri, așa cum este și România Tv, implică în vreun fel clienții de publicitate pentru vreun partid sau om politic. [...]
Scrisoarea conține și câteva semne de întrebare adresate agențiilor cu privire la direcțiile în care s-ar putea practica dezinformarea:
[...] Vă rugăm să vă întrebați dacă nu cumva, în timpul uneia dintre cele mai tumultuoase perioade, nu sunteți victimele dezinformărilor și intoxicărilor menite să decredibilizeze postul de știri România TV, să destabilizeze activitatea sa până la suprimare.
Nu cumva aceste acțiuni de limitare și chiar de blocare ale raporturilor comerciale pe care le derulăm de mai bine de cinci ani reprezintă tocmai incalcarea principiilor agreate și susținute reciproc până în prezent?! [...]
Textul integral se găsește pe paginademedia.ro.
Va reamintim ca IQads s-a alăturat apelului privind boicotarea brandurilor, publicând liste actualizate cu brandurile care se promovează în continuare la posturile de televiziune România TV și Antena 3, fiind vorba despre o aliniere majoritară a opiniilor din redacție.
Ulterior, IQads a propus și o dezbatere în ce privește responsabilitatea brandurilor față de mediile în care se promovează. Ne-au răspuns, până acum, Serban Alexandrescu (Managing Director, Headvertising), Codin Caradimu (Creative Director, cap) și Robert Tiderle (Owner, Papaya Advertising).
Vom reveni curând și cu o recapitulare pe larg a acestor demersuri.
-------
Acest articol face parte din seria editoriala "Etica in publicitate"