Ne-a iesit in cale, in zilele astea tensionate, o haita de lupi cu instinct vestimentar si magazin online plin cu creatii proprii. Ale fondatoarelor, care servesc si drept designeri, pe care o sa le numim D. si A., atat.
Brandul Instinctive are un concept bibilit, de la comunicare la linia hainelor; totul te duce intr-o haita pestrita de lupi in care fiecare interpretare isi gaseste locul. Cum spune si deviza brandului, “Your soul knows”, ai libertatea sa adopti orice unghi de vedere doresti.
Altfel, ce e special in cazul hainelor lor e ca sunt un manifest vestimentar, adica reprezinta un statement, cu imbinari si suprapuneri de modele si materiale care urla...
...pana la luna si inapoi. In primul rand, ne dorim ca oamenii sa inteleaga ca "simplu" nu e mereu solutia salvatoare si "complex" nu inseamna neaparat mult, excesiv.
In umbra
Despre noi, nu prea multe. Una dintre ideile de baza ale conceptului a fost ca noi sa ramanem in umbra. Nu ne dorim ca nimic din ce am putea fi noi sa perturbe nimic din ce ai putea sa crezi tu.
Instinctive: inceput si resurse
Ideea construirii unui magazin online a fost prezenta in discutiile noastre de cand ne-am cunoscut, doar ca la vremea respectiva nu am pus posibilitatea de a fi noi producatori - parea ceva mult prea intangibil.
Instinctive a aparut acum un an si ceva. A fost momentul in care ne-am simtit pregatite, atat la nivel de cunostinte tehnice - a ceea ce inseamna realizarea unei piese de la schita la produsul finit - cat si la nivel psihic - de a duce pe umeri un asemenea proiect.
Despre resurse, putem spune ca, dincolo de partea financiara, care este esentiala, sunt si alte aspecte care conteaza cel putin la fel de mult: rabdare, pasiune, curiozitate, un gram de nebunie, elementul X si multe ace de siguranta :)
x 2 si colaboratorii
Suntem si nu suntem mai multi. In esenta suntem x 2. Avem cativa colaboratori cu care lucram de la inceputul proiectului si cumva ii simtim parte din echipa noastra.
Lupii si identitatea vizuala
Am pornit in ideea creatiei in semn de manifest sub forma articolelor de imbracaminte complexe, statement: imbinari, suprapuneri si simetrie, opulenta prin mixuri de materiale, produse de sine statatoare care iti pun nervii la incercare pana te prinzi ca ele au personalitatea lor proprie si nu le poti purta decat cu chestii super basic. Nu ai alte variante, tinuta e despre ele si atat.
Numele a fost ales plecand de la ideea de instinct, sub indemnul ''simte'', e in natura ta. Cea mai fireasca asociere pe care am putut sa o facem a fost cu un lup - lupul este animal simbol in mitologia spatiului cultural romanesc, initiator al sufletului in tainele vietii, semn al timpului, curajului si victoriei. Ne dorim ca toti oamenii cu care interactionam, fie ei clienti sau colaboratori, sa se simta parte a unui colectiv - de aici si ideea de haita.
Cat despre conceptul propriu-zis, "Your soul knows" este motto-ul care reprezinta tot ceea ce vrem noi sa transmitem. Am decis sa lasam oamenii sa priveasca lucrurile din unghiul din care aleg ei sa o faca, din acest motiv am construit conceptul pe baza insusirilor pe care nu le avem. Vrem sa stii tot ce nu suntem ca din ce mai ramane sa alegi ce suntem.
Deschiderea magazinului
A fost un proces lung si de durata, dar destul de firesc pentru noi. Primul pas au fost toti. Am inceput cu schitarea conceptului in linii mari si a urmat o perioada agitata (foarte, foarte, agitata), in care am definitivat din mers totul. Etapele sunt cele firesti pentru punerea pe picioare a unui business, cert este ca implica multe decizii si multe neprevazute.
Nu putem spune ca am intampinat probleme carora sa nu le fi gasit rezolvare, dar au fost o serie de dificultati care ne-au facut sa ne intrebam daca suntem lupi sau oi. A fost dificil sa adaptam schitele pentru a iesi niste produse realizabile, noi facem si schitele tehnice, deci am gandit produsele si dincolo de design, la nivel de croi si coasere, in cele mai mici detalii.
Foarte greu ne-a fost sa ne adaptam fizic la ritmul alert pe care il prespune un astfel de proiect (am adormit si pe la birou haha). Un obstacol a fost si procurarea fibrelor textile cu continuitate si ne-am simtit de multe ori incurcati de oameni care isi fac dezinteresat meseria.
Task-urile
In ceea ce priveste produsele, lucram impreuna. Fiecare vine cu diferite propuneri de design pana ajungem la o forma finala. Mai e partea administrativa/promovare si productie/livrari. Pe sistemul: ce poti tu sa faci mai bine decat mine, e mai bine sa nu fac eu :)
Produsele: de la creatie la productie
Nimic nu porneste de la o idee. Luam creionul in mana, trasam prima linie si restul e istorie. Adaptam o compozitie pentru a putea fi transformata intr-un produs. Restul procesului e cel clasic: schita tehnica-tipar-croit-cusut-prototip-productie.
Produsele sunt realizate in fabrica, e vorba despre alt standard al calitatii. Avem noroc de colaboratori cu muulta rabdare, nu e tocmai usor sa cosi un produs sectionat in bucati, de ordinul zecilor si care mai de care, vorbim despre confectie grea la urma urmei.
AntrePRINnori
E mult spus antreprenori, eventual antrePRINnori :) Noi facem arta, am facut-o toata viata doar ca acum am ales sa o concretizam intr-un business, despre asta e vorba.
Am inceput diverse proiecte similare care au esuat din lipsa de experienta si alte resurse, multe rataciri si multe indoieli. La Instinctive a fost diferit faptul ca a venit intr-un moment prielnic si am fost pregatiti sa il primim.
Planul de promovare
Legat de promovare, avem stabilite razele de actiune pentru urmatoarea perioada. In punctul in care ne aflam momentan, consideram ca proiectele sunt cea mai eficienta metoda de a ajunge la oameni. Avem cateva proiecte in desfasurare, printre care si produse realizate de noi in colaborare cu artisti din diverse domenii si alte branduri.
La noi, in fiecare vineri este sedinta. Urmarim rezultatele saptamanii anterioare si vedem ce imbunatatim pe viitor.
Si planuri de viitor
Premisa noastra este: pana la luna si inapoi. In primul rand, ne dorim ca oamenii sa inteleaga ca "simplul" nu e mereu solutia salvatoare si "complex" nu inseamna neaparat mult, excesiv. Un produs statement are un vibe, o personalitate proprie si e de sine statator. In al doilea rand, nu vrem sa intram in zona de designeri romani, ci vrem sa ne indreptam spre zona de retail.
INSTINCTIVE X ARTISTS este unul dintre principalele repere dupa care vrem sa fim identificati si cea mai buna metoda pe care am gasit-o pentru a sustine arta.
Ideea principala a proiectului este ca artistii talentati sa isi puna amprenta pe concept sub diverse forme, obtinand recunoastere si remuneratii pentru creatia in care se implica si care ulterior va fi vanduta in shop-ul nostru online. Pe viitor, idealul ar fi sa extindem cat se poate de mult acest gen de colaborare si de ce nu, sa-i inspiram si pe altii sa o faca.