Nu indemnam pe nimeni la nimic. Din partea noastra, puteti iesi in strada, pe trotuar sau la alimentara de la colt. Sau puteti sta linistiti la locurili voastre, cum spunea si tovarasul Nicolae Ceausescu. Dar ce nu putem face e sa asistam impasibili la deculturalizarea Romaniei! Nu, pentru numele lui Droga, asta nu putem face. Iar muzica inseamna cultura. Uneori inseamna si "nu vreau sa mai aud pe nimeni din birou", dar de cele mai multe ori inseamna cultura.
Pentru clipele cand sunteti in drum spre Guvern, spre Cotroceni, singuri sub dus sau intr-o situatie consacrata de agentie, va recomandam un playlist proaspat. Pardon, nu noi, ci Oana Danila (Account Manager, FCB), care vine cu cateva propuneri interesante de melodii.
De exemplu, cand clientul nu stie ce vrea, dar stie ca nu-i place ce propune agentia. Tentant in acele momente pentru oamenii din Client Service este sa se dedice muzicii ambientale (si, poate, altor substante mai tari), ca sa uite de toate. Dar nu si Oana, care este o optimista si o rationala, asa ca-i vine in minte "Hard To Explain" de la The Strokes.
Cand ajungi dimineata la birou si te apuci de mailuri.
Nu sunt deloc o persoana matinala, dar primele mail-uri le citesc din pat. E ca un fel de horoscop, ca sa stiu cum o sa fie ziua.
Cand e clar ca bugetul nu acopera nici costul creatiei.
Sunt vremuri grele cu bugete mici si creativitate mare. Solutii se gasesc intotdeauna, doar ca nu-s la prima mana.
Cand ce vor sa faca oamenii din creatie nu e chiar ce vrea clientul.
De asta e bine sa ceri 2 directii. Una cum vrea clientul si una cum vor ei. Dupa care incep negocierile in ambele parti.
Cand ce vor sa faca oamenii din creatie e imposibil.
Nu exista supradoza de creativitate. E ok ca unii inca mai viseaza si indraznesc. Pentru asta exista feedback-ul intern aka revenirea pe Pamant.
Cand ajungi intr-o cearta constructiva cu CD-ul.
Nu am intalnit altfel de cearta cu CD-ii decat cea productiva. Evident conteaza si in ce directie construieste.
Cand urmeaza o sedinta cu clientul ala care nu ti-e drag deloc.
De ascultat pe drum spre client, cand esti mai concentrat ca Nadal inainte de meci.
Cand clientul nu stie ce vrea, dar stie ca nu-i place ce aveti.
Cel mai greu e sa te intorci cu acest feedback in creatie, o explicatie tot trebuie sa le dai. Asta e momentul cand trebuie sa devii tu creativ
Cand pleci ultimul de la birou. Iar.
Incerc de 2 ani sa ma fortez sa nu se mai intample. A inceput sa imi iasa!
Cand te suna clientul sambata, pe la 19.00, si simti cum rabdarea scade vertiginos.
Ma simt cam ca Dave Grohl in concert.
Cand te lovesti de stereotipul accountului-postas.
Inevitabil se intampla, important e sa nu te tina mult
Cand cineva din afara domeniului te intreaba "ce lucrezi".
Cateodata nici mie nu mi-e clar ce lucrez. But that’s the fun of it!
Cand incepi sa te indoiesti cu privire la viata ta de publicitar.
Mi se intampla des, dar nu ma tine mai mult de 6 minute, cat ascult piesa asta.