Hai să începem cu o glumă. Si cum cele mai bune glume sunt acelea care spun adevărul, iata:
Donald Trump și-a început mandatul de președinte SUA, punând în aplicare promisiunile din campania electorală. Așa că a dat un ordin executiv prin care suspendă intrarea refugiaților și blochează accesul cetățenilor din mai multe țări musulmane. Oamenii s-au revoltat. Organizațiile pentru drepturile omului au protestat, celebritățile și-au arătat indignarea.
Brandurile au luat poziție
Reprezentanții companiilor din Silicon Valley, cum ar fi Netflix, Google sau Facebook și-au făcut publică poziția, revoltându-se față de această acțiune.
Howard Schultz, CEO Starbucks, a publicat o scrisoare descrisă, în care promite că va angaja cei 10.000 de refugiați respinși de Trump, în cele 75 de țări în care operează compania.
El a adăugat că această companie nu va rămâne mută în timp ce nesiguranța provocată de acțiunile noii administrații crește cu fiecare zi
În aceeași idee, Airbnb a anunțat că oferă cazare gratuită victimelor acestui ordin. Declarațiile lui Brian Chesky pe Twitter:
Doodle-ul Google din acea zi a fost apreciat, de asemenea. Îl sărbătorea pe Fred Korematsu, activist pentru drepturile omului.
Sergey Brin, co-fondatorul companiei, a declarat, de altfel: "Sunt un refugiat".
Mark Zuckerberg, creatorul Facebook, spune așa:
Reed Hastings, CEO Netflix, a declarat pe Facebook:
De cealaltă parte a zidului promis, brandurile mexicane răspund și ele președintelui, după cum arată un articol din The Guardian.
Un video de la Cupapa, in aceasta privinta:
Mai cunoscut, Tecate, brand deținut de Heineken, a difuzat un spot chiar pe Fox News, în prima dezbatere pentru președinție, ironizând planurile zidului:
Tot în campania electorală din State, scriam cum anumite branduri au luat o poziție politică.
Aici, un alt fel de a protesta față de acțiunile noului președinte SUA.