Stiti ca, in era post-adevarului, faptele pot fi alternative. Expresia a fost folosita de un consilier al lui Donald Trump, pentru a-i apara declaratiile care s-au dovedit a fi neadevarate, fata de multimea care s-a strans la inaugurarea lui.
Notiunea de ”fapte alternative” a revoltat lumea intreaga, nascand, bineinteles, un curent nou pe internet. Faptele alternative sunt minciuni sau fictiune, au raspuns administratiei Trump, specialisti, analize, ziarele din SUA, dar si din alte tari.
Au intrat in dezbatere inclusiv site-urile de stiinta.
Mai surprinzator de atat, au intrat in aceasta polemica politica, chiar si brandurile.
In Marea Britanie, Unilever preia #AlternativeFacts intr-un ad ironic pentru Dove.
[ sursa imaginii: blog-ul Metal Potential ]
New Dove antiperspirant increases your IQ by 40 points.
New Dove antiperspirant was first used by Cleopatra.
New Dove antiperspirant can plan your next holiday at a competitive rate.
New Dove antiperspirant cares for your underarm skin like never before.
Ad-ul facut de Ogilvy a aparut in ziarele din Marea Britanie.
Rob Schwartz, Chief Executive Officer TBWA\CHIAT\DAY, felicita aceasta miscare pe Twitter:
Si in Romania faptele alternative nasc polemici in industria de publicitate si de media.
Cum ar fi faptul ca peste 90.000 de oameni au protestat pasnic, duminica, in toata tara, iar cei care se uitau la televizor vedeau ca sunt platiti si ca este o lovitura de stat.
In mare, opinia oamenilor din industrie este aceasta: brandurile nu fac si nici nu ar trebui sa faca politica. Cu cateva exceptii.
Asa cum faptele devin alternative, asa sunt si comportamentele brandurilor fata de politica.
In Marea Britanie, brandul Unilever ia pozitie vizavi de administratia Trump.
Intre timp, in Romania, Unilever ruleaza campanii pentru 4 branduri (Cif, Clear, Delikat si Omo) in emisiunile in care ”se pregatesc lovituri de stat”.
Stim, brandurile nu fac politica.
#AlternativeFacts
#AlternativeBehaviour