[Schimbari in media] Daniel Ene (OMD Romania): Un mix ideal nu este intotdeauna cel demonstrat matematic sau statistic

[Schimbari in media] Daniel Ene (OMD Romania): Un mix ideal nu este intotdeauna cel demonstrat matematic sau statistic

Impactul si eficienta unei campanii vine din sinergia creatie + media, spune Daniel Ene, COO OMD Romania. De aceea, agentia de media din care face parte este implicata pe tot parcursul dezvoltarii campaniei, de la initiere si pana la implementare.

Rolul mediei creative este cu atat mai important cu cat, spune Daniel Ene, consumatorul nu are timp, nu are rabdare si nu-i pasa de publicitate, poate chiar o respinge.

Cine o sa gaseasca solutii care sa depaseasca aceste bariere, o sa aiba succes. Pe orice fel de media.

 

Implicarea agentiei de media in campanii

Pe tot parcursul proiectului, de la intiere si pana la implementare. Informatiile si insight-urile de consumator gestionate de echipa de media, parametrii media si trendurile din comunicare sunt importante inca de la inceput si pot genenera directiile corecte, mai eficiente, pentru atingerea obiectivelor de business.

 

Brieful

Brieful de media are o importanta majora in generarea unei strategii de success. Informatiile din brieful de media trebuie sa ajute echipa de strategie sa inteleaga business-ul clientului, particularitatile si toti factorii de care depinde rezultatul unei campanii de comunicare.

Profilul si comportamentul clientilor existenti reprezinta o baza solida de constructie pentru targetul de comunicare media.

Este recomandabil ca brieful de media sa fie rezultatul unei intalniri de analiza in echipa (client – agentie) a contextului, obiectivelor urmarite, constrangerilor si provocarilor care trebuie depasite.

 

Mixul de media

Un mix de media corect trebuie sa tina cont atat de performantele si parametrii de livrare cat si de mesaj sau strategia de comunicare (creatie).

Conceptul “mesajul potrivit in locul potrivit” trebuie sa fie adoptat inca de la inceput.

Un mix ideal nu este intotdeauna cel demonstrat matematic sau statistic. Impactul si eficienta unei campanii vine din sinergia creatie + media.

 

Colaborarea cu creatia

Strategia de comunicare sau mesajul publicitar trebuie sa aiba la baza o intelegere a eficientei canalelor de comunicare, precum si particularitatile fiecarui canal de comunicare raportate la audienta tinta.

Este esential sa se aiba in vedere comportamentul media, preferintele si implicarea audientei pentru a genera un raspuns pozitiv prin modul in care se transmite o campanie sau mesaj publicitar. 

 

Strategia

Echipa de media/strategie poate ajuta echipa de creatie cu informatii si insight-uri despre consumator, media si tendinte.

Daca ne referim la solutii creative de implementare media, atunci aceasta 100% sarcina echipei de media.

 

Inovatie. Bariere

Investitia necesara. Si in unele cazuri lipsa studiilor de eficienta care pot justifica o investitie.

 

Creative use of media. Exemple

Campaniile care genereaza vanzari (nu cele care iau premii), campaniile care se bazeaza pe insight-uri de consumator, campaniile care respecta consumatorul.

 

Problema etica a brandurilor si outlet-urile media

Implementarea campaniilor are la baza decizia de achizitie a spatiului publicitar optim pentru atingerea obiectivelor din brief.

Locul de intalnire intre mesajul brandului si audienta tintita este recomandat de agentia de media pe baza indicatorilor de performanta media, iar printre acesti indicatori se regaseste potrivirea cu contextul editorial.

Din acest punct de vedere suntem atenti ca brandurile sa beneficieze de asociere pozitiva prin suportul media propus.

Totusi, daca vorbim despre calitatea editoriala a suportului media, pe langa organismele de reglemetare oficiale, ar trebui ca si consumatorul media sa-si foloseasca dreptul de a amenda derapajele editoriale, fie prin butonul de zapp al telecomenzii sau prin butonul skip/report pe online. 

 

Trenduri in 2017

Consumatorul nu are timp, nu are rabdare si nu-i pasa de publicitate, poate chiar o respinge. Cine o sa gaseasca solutii care sa depaseasca aceste bariere, o sa aiba succes. Pe orice fel de media.

Oamenii se folosesc de vehiculele media pentru a-si satisface nevoi sau dorinte. Daca locurile unde o sa gaseasca aceste lucruri sunt TV-ule si online-ul (asa cum este astazi in Romania), atunci in mod cert consumul de media o sa creasca in aceaste medii, si implicit investitiile media.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related