Of, digitalul, cum ne-a lasat el cu incheieturile goale. Sa mai revenim la vechile obiceiuri - ca nu erau toate proaste - si sa ne mai punem si noi cate-un ceas. Zic si eu, ca poate mai indulcim vremurile astea abstracto-virtuale.
Uite, poate cu un ceas din zestrea bunicilor, sau cu un ceas NOAH din lemn. Brandul a fost fondat de un arhitect de Cluj si un pasionat de tehnologie si research, Ruben Perju si Iosif Harasemiuc. Un atelier cu toata aparatura necesara si cu pagina de Facebook ca unic canal de vanzare si promovare; povestea a inceput, desigur, in ritm antreprenorial, cu investitii din economii stranse cu rabdare si date culese din cercetari pe piata produselor de designer. Odata aliniate visul si concluziile, s-a strigat "Hai sa facem". Primul ceas a fost produs in 2015, respectiv, dupa 3 ani de pus totul la punct.
De acolo, au inceput sa apara clientii. Persoane fizice sau branduri -Banca Transilvania, BRD, Strongbow si altii. Ruben si Iosif ne-au spus ca in 2017 vor pune de-un site, dar si de cateva poteci catre nordul si vestul Europei.
NOAH - inceput
Povestea brandului NOAH a inceput in iarna anului 2012. In acel an, eu (Ruben) eram student in anul 5 la Facultatea de Arhitectura si Urbanism Cluj-Napoca iar Iosif tocmai terminase Facultatea de Geomatica. Eu aveam o pasiune foarte mare pentru design-ul de produs iar Iosif era pasionat de tehnologie si research.
Am crezut din start in acest vis si am actionat foarte rapid, cu resursele limitate pe care le aveam la momentul respectiv. Cu toate ca este un domeniu foarte complex, am stiut ca avem in noi resursele necesare pentru a dezvolta acest proiect.
Dar am vrut sa realizam ceva nou. Au inceput cu o investitie de 30.000 de euro pentru achizitionarea aparaturii necesare prelucrarii lemnului si realizarii primelor ceasuri – bani proveniti din propriile economii, dar si din imprumuturi de la familie si prieteni. Primul ceas a fost produs in iunie 2015: Un drum de 2 ani si jumatate, dar care a adus de asemenea multe bucurii si provocari din care am invatat foarte mult.
Specializarea pe ceasuri: motivul
Ceasul a fost si va fi intotdeauna un accesoriu atat functional cat si cu valoare estetica. Era metalelor incepe sa apuna iar lemnul este unul dintre materialele care par sa capete o valoare tot mai mare in ochii societatii.
Ratiunea acestui business reprezinta atat rezultatele unui cercetari de piata cat si curajul de a incerca. Am observant ca tot mai multi oameni poarta inele din lemn, ochelari din lemn, papioane si genti din lemn, iar acest lucru ne-a dat curajul sa mergem inainte.
In spatele cortinei
Exista momente in care efectiv suntem luati pe sus de latura creativa. In acele momente decidem sa ne desprindem de partea operationala si sa gandim noi proiecte si tehnologii.
Cautam intotdeauna sa cream produse calitative, inovatoare si cu un design minimalist. Acestea sunt criteriile pe baza carora alegem materialele si procesele tehnologice.
Studioul
Sediul NOAH e impartit in 4 zone: birouri, productie bruta, productie fina si asamblare.
Accesorii de designer: cat se vand?
Credem ca piata de design din Romania se afla pe un trend ascendent, dat fiind si faptul ca apar constant pe piata tineri antreprenori care isi transforma ideile originale in obiecte inedite.
De asemenea, se pot observa tot mai multe evenimente si spatii dedicate designului romanesc, precum si un public tot mai educat si pretentios. Exista putere de cumparare in Romania, insa trebuie sa inveti sa ajungi la publicul tinta.
Profilul clientilor
Majoritatea clientilor nostri sunt persoane fizice cu venituri peste medie, dar avem si persoane juridice care doresc sa-si recompenseze angajatii printr-un cadou unic. Acesti oameni sunt deschisi catre inovatie, iubesc sa poarte accesorii atipice si au un drive puternic catre autentic.
Suntem onorati sa avem in portofoliul nostru clienti precum Banca Transilvania, BRD, Arobs, APS, Life is Hard sau Strongbow.
Promovare: online vs. offline
Promovam brandul pe canalele de socializare. E posibil sa para pueril, insa daca stapanesti tool-urile de promovare oferite de Facebook, poti avea rezultate surprinzatoare. De asemenea, in toamna aceasta am lansat si site-ul NOAH, unde utilizatorii pot sa-si configureze propriul ceas.
Exista aproximativ 7.000 de variatiuni, deci sigur se gaseste ceva pe placul tau. Online-ul este extrem de important pentru business-ul nostru.
Pe partea de offline, incercam sa fim cat mai prezenti la targurile mari de design din tara, in special cele din Bucuresti. Recent am incheiat un parteneriat si cu Iulius Mall Cluj-Napoca, prin care suntem prezenti cu o campanie de marketing offline.
Inspiratie
Discutiile cu oameni de calibru, pe diferite domenii de activitate.
Colaborari ideale
3 designeri romani: Doru Dumitrescu, Antonio Meze si Bogdan Gopo. 3 designeri straini: Ben Uyeda, Jonathan Ive si Franz von Holzhausen.
Planuri
Anul 2016 a fost anul in care am testat diferite piete si am cules feedback pentru a fi cat mai pregatiti pentru 2017. In acest an vom depasi granitele Romaniei, actiune sustinuta si de o campanie de marketing lansata pe zona targetata. Vom incepe cu tarile nordice, dupa care ne vom extinde in tarile vestice ale Europei.
In plus, vom lansa un site pentru vanzari online. Scopul nostru este sa ajungem cel mai important brand de ceasuri de lux - pentru realizarea carora se foloseste lemnul - si vom lupta zilnic pentru acest scop. Dorim sa lansam inca doua game de ceas, gama PREMIUM si gama LUXURY, game pentru care vom folosi mecanisme si materiale de top. Credem ca pana la sfarsitul anului 2017 echipa NOAH se va tripla, iar numarul comenzilor va ajunge la ordinul sutelor pe luna.