Exista un vechi proverb castilian care spune ca diferenta dintre un om sanatos la cap si un nebun este, de fapt, foarte mica. Daca are vreun sambure de adevar, e foarte posibil ca acea mica diferenta sa o faca muzica. Muzica ne tine intregi la minte. Cam asa credem ca sta treaba si cu publicitarii; sa vedem daca ni se si confirma.
In continuare, Mihai Nistor, Senior Account Manager la Tribal, ne trece prin Rihanna, Tracy Chapman, un pic de Pharell Williams, toate ca sa intelegem extremele emotionale traite de un om in diverse momente-cheie ale vietii de agentie.
Dau eu tonul si apoi il las pe Mihai.
Cand termin un material si-s gata sa-i dau publish, dar colega Miruna imi zice "e misto, dar hai sa mai gasim cateva variante de titlu":
Cand ajungi dimineata la birou si te apuci de mailuri:
Mult prea multe mailuri care asteapta raspuns/brief, prea putin timp pentru asta, and we got three more days till Friday.
Cand trebuie sa lucrezi cu un brief unde campania trebuie sa fie "wow", target 18-65:
Nu prea mai exista astfel de situatii in ziua de astazi, s-a maturizat si piata, dar s-au adaptat si nevoile si asteptarile clientilor in raport cu obiectivele campaniei. Insa, atunci cand mai apar aceste scenarii, cred ca cel mai bine as putea caracteriza feeling-ul prin "I'm still alive but I'm barely breathing".
Cand e clar ca bugetul nu acopera nici costul creatiei:
In cele mai multe situatii, se gasesc solutii. Iar pentru atunci cand nu se gasesc, exista, evident, si viata dupa birou :)
Cand ce vor sa faca oamenii din creatie nu e chiar ce vrea clientul:
Cred ca numele piesei explica mai bine situatia decat as putea eu :) speranta nu moare niciodata.
Cand ce vor sa faca oamenii din creatie e imposibil:
Are we humans? Or are we dancers?
Cand ajungi intr-o cearta constructiva cu CD-ul:
Nu ca ar avea cineva nevoie de ajutor pentru asta, dar uneori nu strica un mic imbold creativ.
Cand urmeaza o sedinta cu clientul ala care nu ti-e drag deloc:
Stii prietenul acela cu o masina misto, care a promis ca te ajuta sa scapi dintr-o situatie atunci cand vei avea nevoie? Da, nici eu...
Cand clientul nu stie ce vrea, dar stie ca nu-i place ce aveti:
Choose your battles. E o parte destul de importanta – nu doar din munca de client service, ci si cea de publicitar, in general.
Cand pleci ultimul de la birou. Iar.
Un pahar de ceva? O cina in oras? Nu, nimeni?
Cand te suna clientul sambata, pe la 19.00 si simti cum rabdarea scade vertiginos:
Exagerez, evident, dar de dragul exemplificarii, cred ca niste lacrimi ar da bine :)
Cand te lovesti de stereotipul accountului-postas:
Swingin' them emails up, swingin' them emails down...
Cand cineva din afara domeniului te intreaba "ce lucrezi":
Pentru multi din afara domeniului, inca mai exista aceasta perceptie a minelor de aur in care ne scaldam :) Deci cred ca niste cuvinte cheie precum "gold" si "holy water" s-ar potrivi de minune.
Cand incepi sa te indoiesti cu privire la viata ta de publicitar:
Cred ca ni se intampla tuturor, criza varstei de mijloc sau ceva de genul.