In aprilie 2016, Facebook dadea la liber API-ul pentru chatbot. Imediat dupa, CNN si Business Insider erau printre primii publisheri care lansau versiunile lor de roboti pentru stiri direct pe Facebook Messenger. Printre primele branduri de la noi care au adoptat rapid platforma a fost Rowenta, in septembrie 2016. Primul chatbot de stiri de la noi a fost cel al AGERPRES. Au lansat mai intai versiunea in engleza pe 30 noiembrie, la un eveniment ONU din New York. Cea in romana era publica pe 11 decembrie.
Constantin Barbu e responsabil de robotul AGERPRES. A lucrat cu o echipa de 8 oameni, de la agentia de presa. Mai colaborasera in 2013, la rebranding. Lucrand si discutand despre formate si canale de distributie noi pentru continut, au ajuns la ideea de a lansa un Innovation Lab, care sa testeze cele mai noi tehnologii existente si sa elaboreze strategii noi de productie si distributie de continut. Intre timp, in afara, chatbotii deveneau tot mai populari. Legatura s-a facut imediat.