Subiectul cu prezentarea la client poate sa fie si deprimant, si revitalizant. Azi, incercam cu a doua perspectiva, ca face bine la moralul de inceput de an. Pornim pe la agentii si-i intrebam pe toti - de la creatie, client service si strategie - cum se mai vinde o idee. In 2017, care mai sunt practicile la ei? Cum se pregatesc inainte de o prezentare, cine se duce si care e mecanismul de decizie, cand cunosc juniorii clientii, de-astea.
Incepem cu Vladi Paunescu, Group Creative Director la FRIENDS\TBWA. In primul rand, la ei, publicitarii si salesmanship-ul inseamna creativii si actorship-ul. Abordeaza ideea de vandut in prezentare asa cum face un actor cu un rol. Trebuie sa il inteleaga, sa il simta, sa intre in pielea lui. Inainte sa intre in sala de conferinte, isi scrie partea de creatie bine-bine-bine si cat mai entertaining. Mai trece o data peste ea, se relaxeaza. Apoi incepe sa intre in pielea personajului pe care il joaca, adica conceptul. Bine, de fapt, fix inainte sa intre in sala de conferinte, se duce la baie.