In fiecare luna, membrii Art Directors Club Romania aleg top trei cele mai creative executii realizate de agentiile de publicitate in luna respectiva. Proiectul isi propune sa evidentieze ideile bune ale echipelor de creatie si sa ofere o imagine a pietei romanesti cat mai aproape de adevar.
Top 3 al lunii decembrie 2016 este compus din agentiile MRM//McCann, Friends\TBWA si Three, iar mentiunile se acorda campaniilor semnate de Jazz, Monocult si Marks.
MRM//McCann ocupa primul loc cu ideea Rombot, ambasadorul virtual al Romaniei pentru brandul ROM. Campania a fost lansata cu ocazia Zilei Nationale. Rombot, "copilul cu 19 milioane de parinti", este o aplicatie de tip learning machine care are scopul de a promova tara noastra strainilor.
Echipa de creatie a fost formata din Miruna Macri, Alin Sirbu, Corina Ionita // Art Director & Ioana Zamfir, Mihai Vasile, Mihai Titirig // Copywriter MRM//McCann.
„Decembrie a fost o luna foarte, foarte incarcata pentru publicitatea din Romania. Aveai si Craciunul si anul nou, aveai si ziua nationala. Nu-i de mirare ca brandurile s-au intrecut in a comunica. Si foarte multe dintre ele au facut-o foarte bine, de aceea decizia de luna asta a fost, parca, mai grea decat in alte perioade.
Si totusi, o idee s-a desprins de pluton. E genul ala de idee care te face sa vrei sa te fi gandit tu la ea. E despre traditie, dar e si despre tehnologie. E despre cum suntem noi, dar si despre cum suntem vazuti (sau vrem sa fim vazuti). Rombotul e best use of chatbot in a while si nu m-as mira daca la vara urca pe scena si la Cannes.
Cu campania aceasta, ROM se intoarce printre clientii care chiar stiu sa faca publicitate. Felicitari echipei de creatie care a venit cu ideea si felicitari clientului care a aprobat-o”, declara Eugen Suman (Presedintele ADC Romania & Executive Creative Director MullenLowe).
Pe locul doi se afla Friends\TBWA cu ideea O, brad frumos, neputincios - Ateneul Roman pentru Fundatia Conservation Carpathia, o initiativa menita sa atraga atentia asupra importantei brazilor naturali. In cadrul Concertului de Colinde de la Ateneu, de pe 13 decembrie, Corul Symbol a cantat varianta reinterpretata si mai ancorata in realitate a celebrului colind „O, brad frumos”, pentru a sensibiliza publicul cu privire la acest fenomen.
Conceptul a fost semnat de Mario Niculae // Art Director & Vladi Paunescu, Roxana Tanasache // Copywriter Friends TBWA.
Three ocupa locul al treilea cu ideea Santa Chat pentru Minunino Protector. Fiind un brand care ofera suplimente naturale ce se ocupa cu protectia copiilor, Three a propus o platforma care sa protejeze chiar si necopilariile de sezon. Prin Santa Chat, copiii i-au putut trimite mosului celebra scrisoare de Craciun, iar parintii puteau sa raspunda in locul acestuia.
Francisc Zinz // Art Director & Sabin Staicu // Copywriter Three semneaza campania.
Pentru luna decembrie, mentiuni au primit lucrarile: Provident - Apeluri fericite! de la Jazz, The Last Khan a lui Monocult si Fan Courier - An ordinary day semnata de Marks.
Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania este cea mai densa concentratie de talente creative si lideri de creatie din industria de publicitate romaneasca. Activitatea creativa si recunoasterea publica obtinuta de membrii ADC Romania pot defini fara dificultate, traiectoria, momentele cheie si succesele industriei publicitare locale dar si regionale.
Misiunea organizatiei este de a conecta si de a aduce impreuna cele mai puternice talente creative si de a le pune la dispozitie instrumente prin care sa se manifeste cu solidaritate, generozitate si excelenta profesionala.