Imperfectiuni perfecte pentru designerii de la Spoon Fool

Imperfectiuni perfecte pentru designerii de la Spoon Fool

Ce e mai frumos decat sa ai lucruri frumoase? Sa va spunem noi: sa ai lucruri frumoase pe care sa le poti folosi. Aici ne-am putea deda la discutii despre filozofia esteticii si despre educatia gustului, dar va scutim de data asta, ca-i prea frig s-o facem pe desteptii.

Doi tineri absolventi de UNARTE, Alisa Arama si Claudiu Stefan, s-au gandit, s-au razgandit, au incercat si ras-incercat si pana la urma le-a dat Spoon Fool. Un atelier-magazinas unde cei doi fac obiecte din ceramica si lemn. Whimsical ceramics. Procesul e asa: iau la pas tara in lung si-n lat, gasesc materiale potrivite si apoi le folosesc in a gasi culorile, formele si texturile potrivite pentru produsele lor. 

Alisa, care mai jos ne povesteste despre cum a luat avant micul atelier, zice ca defectele naturale sunt bune la lemn. Si ca ele pot fi valorificate, cu rabdare si imaginatie. Am tras concluzia ca e cam ca la oameni.

 

Alice & Steve

Eu am venit in Bucuresti din Chisinau, acum 6 ani, iar Claudiu (aka Steve/Stefan,) din Craiova. Suntem amandoi designeri, am absolvit aceeasi facultate de Graphic Design de la UNARTE. Numele pe care le-ai vazut pe tumblr (Alice Copper & Steve Mars) sunt traduceri ale numelor noastre. Deci suntem romani si ne-am cunoscut la facultate.

 

Cum a aparut Spoon Fool

Spoon Fool a prins contur recent, in vara anului 2016. Pana atunci, era dorinta de a avea si de a folosi obiecte frumoase in viata de zi cu zi. Practic, am inceput prin a experimenta cu niste obiecte pe care sa le folosim noi, in primul rand.

Echipa completa este formata din... noi doi :) Este conceptul nostru, obiectele sunt facute, fotografiate, postate, vandute, ambalate, etc. tot de noi. Rolurile nu sunt delimitate, ca sa zic asa. In principiu facem totul impreuna. 

 

"Lansarea"

Conceptul zacea, iar noi adunam idei, ne gandeam la nume si ce forme ar putea sa ia proiectul. Faceam schite, ne gandeam la culori, materiale, la feeling, faceam moodboard-uri.

Apoi am inceput sa lucram, fara sa avem un nume sau un logo. Am simtit nevoia sa punem mana si sa modelam. A trecut destul de mult timp pana am obtinut niste obiecte finite, pentru ca incercam multe lucruri in paralel. Ne-a luat cam la fel de mult sa le adunam, sa le fotografiem si sa le urcam pe tumblr.

Cam asta a fost "lansarea". Numele Spoonfool a fost ales din mai multe jocuri de cuvinte pe care le-am incercat. Ne-a placut perechea de sensuri: spoonful - un tot intreg, ceva plin; si expresia to be a fool for...  Nu este vorba neaparat de linguri, chiar daca am inceput cu ele. 

 

Vin idei

Locurile vizitate pe care le mentionam in conceptul nostru sunt padurile din tara, dar si un roadtrip prin Croatia pe care l-am facut vara. Avem deja un obicei sa facem opriri pe langa paduri, parcuri naturale, tot felul de locuri de unde putem sa "culegem" crengute, pietricele, scoici, etc.

Combinam 2 materiale - lemn si ceramica. Lemnul pe care il folosim e ceea ce se numeste driftwood - crengi rupte/desprinse, pe care le gasim prelucrate si uscate intr-un mediu natural. Nu folosim lemn cumparat sau prelucrat industrial. Incercam sa intervenim cat mai putin asupra lui, sa valorificam defectele lui naturale.

Ne inspiram din formele pe care le vedem in natura, in acel lemn pe care il gasim si il punem la uscat. Incercam sa il completam cu niste forme complementare, care sa se foloseasca de tot felul de noduri si iregularitati pe care industria in masa le-ar respinge si nu le-ar putea imita.Noi le transformam in niste obiecte functionale.

Partea ceramica este facuta in intregime manual - fie ca e o lingura, o spatula, un bol sau o cana. Ele sunt arse in cuptorul ceramic, la temperaturi diferite pentru diferitele tipuri de masa ceramica - faianta, portelan, portelan cu pulpa de hartie. Sunt arse de doua ori, de fapt, a doua fiind cu decor si glazura. 

 

Primele obiecte

Primele obiecte create au fost lingurile de diferite marimi si forme - pentru ca incercam sa testam forma si functionalitatea lor. Apoi au urmat celelalte tipuri de obiecte. In prezent este prea devreme sa vorbim despre o popularitate anume.

 

Promovarea

Ne promovam pe Facebook, Instagram si prin word of mouth :) Avem prieteni care ne sustin, iar recomandarile, in general, functioneaza cel mai bine. Desigur, decizia este luata mai repede atunci cand oamenii pot interactiona cu obiectele (simtul tactil primeaza, uneori, in fata unor imagini). In general, cei interesati vor sa se asigure ca obiectele sunt folosibile, nu doar decorative. 

Nici pe partea de branding/identitate nu ne-a ajutat nimeni. De retelele sociale avem grija tot noi. Nu ne complicam prea mult - suntem sinceri si povestim cat se poate de transparent despre mestesugul pe care il practicam. 

 

Ce urmeaza?

Cred ca proiectul este inca foarte tanar, pot sa spun ca suntem inca in faza de experimentare, testare, cautare. Cu siguranta vor aparea obiecte noi, noi materiale, culori, pentru noi intrebuintari.

Vrem sa largim gama, dar toate sa fie sub aceeasi umbrela - inspirate din natura, completate de noi. Momentan pregatim o colectie de accesorii, care va avea in componenta sa niste materiale noi, pe langa lemn si ceramica. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related