Un ONG, 13 oameni, zeci de proiecte si campanii. Monica Tautul, despre evolutia Samusocial

Un ONG, 13 oameni, zeci de proiecte si campanii. Monica Tautul, despre evolutia Samusocial

Samusocial exista, in Romania, din 2004 (international, a pornit in 1993, in Paris). E un ONG care ofera asistenta poate celei mai ignorate categorii sociale din oras: adultii fara adapost. Actiunile echipei formate din 13 profesionisti acopera servicii sociale, medicale, psihologice, psihiatrice.

Finantare primesc de la cateva companii cu care colaborarea se prelungeste de la an la an. Cel mai mult isi comunica activitatea in online - site, newsletter si Facebook. Ultimul aduce cele mai bune rezultate, adica donatii sau solutii concrete pentru anumite cazuri. Pentru online, cea mai importanta regula a echipei e ca orice interviu ce urmeaza a fi publicat se face numai cu acordul prealabil al persoanei pentru care se cauta ajutor. 

Au avut campanii mari, premiate, semnate de-a lungul timpului de Saatchi & Saatchi, Ogilvy & Mather (Days of Hope/Zilele sperantei - Golden Drum 2013, shortlisted la Clio), Leo Burnett (Daruieste putin din caldura ta, 2013), New Folder si Mercury 360 (Premiul I la Intenational Photography Awards 2013). Cea mai recenta se numeste Viata din sens opus, e realizata de fotograful Horia Manolache in colaborare cu First Content Studio si, cu ajutorul unor persoane publice, ilustreaza ideea ca i se poate intampla oricui, solutia pentru una dintre cele mai mari prejudecati cu care asociatia se lupta.

Despre cum lucreaza si cine ii sustine, ne povesteste Monica Tautul, PR Manager.

 

Samusocial, pentru cine nu ii stie inca

Asociatia Samusocial din Romania este o organizatie neguvernamentala formata dintr-o echipa de 13 profesionisti.

Samusocial din Romania este un dispozitiv de urgenta ce vine in ajutorul persoanelor fara adapost din Bucuresti si este, in prezent, singura organizatie din Bucuresti care furnizeaza servicii de asistenta acestui grup dezavantajat, direct in strada. 

Punctual, pentru adultii strazii, asociatia implementeaza proiecte prin care se ofera asistenta sociala, medicala, psihologica, psihiatrica, consiliere ocupatioanala, ajutor in procesul de reinsertie socio-profesionala, acces la baia sociala. In functie de donatiile primite, cei care vin la centrul Samusocial primesc imbracaminte si incaltaminte de sezon, iar in functie de nevoile prezentate pe pagina de website si social media, le sunt distribuite paturi, manusi, caciuli, saltele, si alte lucruri necesare supravietuirii in conditii improprii.

In ceea ce priveste situatia copiiilor proveniti din aceste familii, Samusocial face toate demersurile necesare pentru inscrierea lor intr-o forma de invatamant specifica varstei – crese, gradinite, scoli si licee. Pentru bebelusii ce provin din aceste familii, asociatia ofera produse specifice de ingrijire – scutece, lapte praf, piureuri, etc. In functie de donatiile primite, celor mici le oferim si jucarii, carucioare, port-bebe-uri etc.

 

Partenerii si modul de lucru cu ei

Finantatorii si partenerii Samusocial din Romania sunt Fundatia Internationala Carrefour, Fundatia Internationala Veolia, BRD Groupe Societe General, Telus International. Samusocial din Romania face parte din reteaua Samusocial International. Partenerii nostri externi ajung la noi pentru ca depunem proiecte in vederea finantarii.

Apa Nova Bucuresti este partenerul nostru strategic, care pune la dispozitie, in mod gratuit, sediul unde este amplasat centrul medico-psiho-social si unde se lucreaza in mod direct cu persoanele adulte fara adapost – sos Grozavesti, nr. 82 bis. Tot aici, cei care au fise sociale, pot sa faca o baie calda si sa isi schimbe hainele cu altele noi primite din donatii.

Carrefour Romania si Fundatia Internationala Carrefour sunt printre cei mai importanti finantatori ai asociatiei. In fiecare an, Samusocial din Romania primeste finantari semnificative prin care isi asigura continuitatea proiectelor – Echipele Mobile, Cabinetul medico-psiho-social, Atelierul Ocupational. Datorita acestor finantari, Samusocial isi poate derula activitatea oferind serviciile specifice beneficiarilor sai.

United Way Romania este un finantator strategic, ce sustine proiecte sociale in favoarea grupurilor dezavantajate. Prin finantarile oferite, United Way sustine proiecte ce ofera servicii gratuite de asistenta sociala, medicala si consiliere persoanelor adulte fara adaspost, precum si familiilor aflate in strada.

BRD Group Societe General este un alt partener strategic important pentru Samusocial. Datorita implicarii si sustinerii sociale a BRD, asociatia a putut derula in fiecare an proiecte dedicate in egala masura copiilor si adultilor fara adapost din Bucuresti.

Telekom Romania este compania care s-a alaturat din 2016 listei partenerilor Samusocial. Finantarea Telekom Romania sustine activitatea echipelor mobile ale Samusocial din Romania – oferirea de asistenta sociala, medicala si psihiatrica direct in strada pentru persoanele adulte fara adapost din Bucuresti. Echipele mobile vin in intampinarea nevoilor celor mai dezavantajate persoane, le ofera ajutorul de urgenta, ii directioneaza si ii insotesc la unitatile medicale si sociale ce se impun fiecarui caz in parte.

Cei care sunt partenerii nostri strategici nu mai trebuiesc cautati. Relatia cu acestia se perpetueaza de la an la an. Samusocial da dovada de seriozitate si transparenta si acest lucru ne-a calificat de-a lungul anilor pentru finantari repetate de la an la an. Altfel, evident Samusocial din Romania cauta in permanenta surse de finantare pentru proiectele pe care le propune.

Companiile care s-au alaturat listei noastre de parteneri ne sustin pe tot parcursul anului prin finantari. Conform programelor de responsabilitate sociala, companiile private sustin financiar proiecte Samusocial din Romania care sunt in concordanta cu politicile lor de CSR.

 

Comunicarea

Canalele noastre de comunicare pentru toate proiectele Samusocial sunt atat pagina de web a asociatiei, cat si pagina de Facebook. Pe langa acestea, avem un newsletter pe care il trimitem la abonati si jurnalisti in functie de campaniile pe care le derulam, noutatile din proiecte, parteneriate si campanii inedite pe care le implementam.

In functie de povestile pe care le postam pe pagina noastra de Facebook, pe website sau le transmitem prin newslettere, jurnalistii se arata interesati si ne contacteaza pentru a afla mai multe informatii despre acel caz. 

Pe Facebook postam povesti, clipuri video cu marturii ale beneficiarilor nostri care accepta sa impartaseasca povestea lor de viata, campanii pe care le lansam, noi parteneriate pe care le semnam, apeluri pentru solutionarea unor cazuri. De cele mai multe ori, suntem ajutati cu distribuirea acestora de catre cei care ne urmaresc, primim mesaje de incurajare si apreciere fata de actiunile noastre. 

De asemenea, primim si mesaje prin care ne sunt referite cazuri de oameni ai strazii identificati de cetateni. Ne bucuram sa primim astfel de mesaje pentru ca inseamna ca oamenii nu trec indiferenti in drumul lor spre casa sau spre locul de munca. Pentru orice caz semnalat, membrii echipei mobile iau legatura cu persoana si trec la implementarea unui plan menit sa scoata persoana fara adapost din strada definitiv. Se urmareste deasemenea reinsertia socio-profesionala a tuturor cazurilor semnalate prin orice mijloace.

Postarea povestilor de viata in diferite medii – online, tv sau radio, o facem respectand drepturile omului. Orice poveste sau interviu se face numai cu acordul prealabil al beneficiarului.

Au fost cazuri in care beneficiarul a fost de acord sa povesteasca despre viata lui, insa nu a fost de acord sa isi arate fata si nici sa-si dea numele. Aceste lucruri au fost respectate de fiecare data.

 

 

Cea mai recenta campanie

Viata din sens opus este un proiect al lui Horia Manolache [n.r. fotograful cu care am vorbit aici]. El a venit si ne-a abordat in aceasta privinta, pentru ca stia profilul asociatiei.

 

Prin acest proiect incercam sa aratam oamenilor ca “I se poate intampla oricui” si sa daramam idei preconcepute conform carora acesti oameni au ajuns asa numai si numai din cauza lor. Trebuie sa fim realisti si sa intelegem ca nimeni nu si-a propus si nici nu si-a dorit sa ajunga persoana fara adapost.

 

Speram sa sensibilizam oamenii fata de aceasta categorie sociala si sa strangem bani pentru ca activitatea Samusocial sa se deruleze cu succes in 2017.

Acest proiect este proiectul lui Horia Manolache, noi suntem doar beneficiarii. Cei la care vor ajunge banii, in final. Horia lucreaza cu agentia First Content Studio, carora le multumim pentru implicarea si efortul pe care l-au depus pentru ca aceasta campanie sa aiba loc. Samusocial din Romania le-a pus la dispozitie informatiile necesare iar de restul s-au ocupat ei.

 

Rezultatele promovarii online

In urma experientei de pana acum, pagina de Facebook a adus cele mai multe rezultate. Este vorba de strangerea de bani pentru plata asigurarilor medicale pentru mai multi beneficiari, pentru interventii chirurgicale ce nu pot fi decontate de asigurarea de sanatate pentru beneficiarii asociatiei, pentru gasirea de locuri de munca, pentru cumpararea unor truse profesionale pentru beneficiarii care au specializari in anumite domenii etc.

Pe langa apelurile de strangere de fonduri la care am avut reactii remarcabile, am facut apeluri si pentru donatii de imbracaminte, incaltaminte si alte lucruri necesare supravietuirii in strada. Si la aceste apeluri am avut reactii foarte bune din partea celor care ne urmaresc postarile.

 

Dificultatile

Categoria sociala cu care lucram nu este cea mai comoda, astfel incat, pentru a comunica proiectele pe care le implementam, trebuie sa gasim variante de expunere cu care recipientul sa poata rezona.

Povestile de viata ale persoanelor adulte fara adapost sunt triste si subliniaza un adevar clar: “I se poate intampla oricui!”

 

Planuri pentru 2017

Samusocial din Romania are un plan mai vechi de extindere a proiectelor in restul tarii. Din pacate, financiar, nu am reusit inca acest lucru.

Ne vom continua proiectele pentru ajutorarea persoanelor adulte fara adapost si pentru familiile cu copii din Bucuresti. Din punct de vedere al strategiei de comunicare, ne dorim sa mentinem un nivel crescut al vizibilitatii si notorietatii asociatiei, atat in randul persoanelor fizice, cat si al companiilor.

Ne dorim ca in anul 2017 sa ni se alature un numar si mai mare de vizitatori ai paginii de Facebook, care sa se implice in toate cazurile pe care le promovam si pe care incercam sa le ajutam.

In ceea ce priveste colaborarea cu companiile private, ne dorim ca finantatorii actuali sa vada in noi mai departe un partener de nadejde in ceea ce priveste ajutorarea acestei categorii sociale, si sa reusim sa atragem alti noi finantatori in aceasta lupta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related