”Cedează Volanul Când Bei” sau condiția unei petreceri cu adevărat reușite

”Cedează Volanul Când Bei” sau condiția unei petreceri cu adevărat reușite

Pentru cel de-al nouălea an consecutiv, Asociația Berarii României continuă campania ”Cedează Volanul Când Bei” menită să atragă atenția conducătorilor auto să adopte un comportament responsabil atunci când consumă băuturi alcoolice.

Demarată din nou în perioada sărbătorilor de iarnă, campania își propune să explice conducătorilor auto cât este de important să nu urce la volanul maşinii după o petrecere în timpul căreia au consumat băuturi alcoolice, ci să recurgă la orice alt mod pentru a ajunge cu bine acasă: să apeleze la un prieten care nu a băut, să ia un taxi sau să folosească mijloacele de transport în comun.

Mesajul central al campaniei le amintește șoferilor să nu se bazeze pe noroc atunci când vine vorba de siguranța lor și a celor dragi, dacă consumă alcool la o petrecere, și încurajează grupurile de prieteni ca de la începutul serii să-și desemneze un șofer care să nu consume alcool în acea seară, pentru a fi siguri că toată lumea ajunge cu bine acasă.

Conform datelor furnizate de la Poliția Română, în fiecare an, sute de accidente grave de circulație sunt produse din vina conducătorilor auto care se urcă la volan sub influența alcoolului:

  • De la începutul lui 2016, 689 accidente grave au fost produse pe fondul consumului de alcool. În aceste accidente au decedat 102 persoane, iar 698 persoane au fost accidentate grav;
  • În perioada sărbătorilor de iarnă a anului trecut (15.12.2015 – 15.01.2016), 69 accidente grave au fost produse pe fondul consumului de alcool. În aceste accidente au decedat 16 persoane, iar 72 persoane au fost accidentate grav.

Dezvoltată sub un concept larg adoptat la nivel european, Designated Driver, ediția de anul acesta a campaniei a prevăzut mai multe activități de promovare, menite să atragă atenția publicului și să promoveze mesajul principal: Cedează volanul când bei!

Astfel, în cluburi și restaurante din Centrul Vechi al Bucureștiului au avut loc activări prin intermediul cărora clienții localurilor au fost invitați să își aleagă de la începutul serii modalitatea prin care să ajungă cu bine acasă, în cazul în care au decis să consume băuturi alcoolice.

Motorul promovării campaniei l-a constituit însă provocarea adresată unui grup de cinci dintre cei mai cunoscuți bloggeri (Chinezu, Cismaru, Eftimie, Mariciu, Crivăț) de a intra în rolurile unor petrecăreți care nu au decis de la începutul serii cum vor ajunge acasă după o noapte petrecută în oraș.

Pentru toți seara a luat o turnură neașteptată, dar totuși cu final fericit. Și de această dată șansa este cea care oferă o lecție, prin apariția salvatoare a unui necunoscut transformat rapid în prieten de nădejde care, pentru că nu băuse, îi conduce într-un loc unde sunt în siguranță.

Încă din anul 2008, Asociaţia “Berarii Romaniei”, cu sprijinul Poliţiei Române şi a Consiliului Naţional al Audiovizualului, şi-a propus să informeze conducătorii auto privind riscurile șofatului sub influenţa băuturilor alcoolice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related