Auzite prin oras: "Si, ce quest facem azi?"

Auzite prin oras: "Si, ce quest facem azi?"

Oamenii se impart in doua: cei carora le place sa se plimbe si restul, care nu vad sensul (pun intended) calatoriei fara destinatie. In numele tuturor explorarilor ratate din cauza acestei mici, dar importante, incompatibilitati, 4 baieti au construit o punte in care tipul "sageata" sa se alature de bunavoie "hoinarului". Si i-au spus Questo.

Totul a plecat de la o excursie in Roma, unde Alex, Lucian, Tavi si Claudiu s-au invartit ca niste chinezi, pana sa ajunga (la indrumarea gazdei) intr-un cartier mai putin cunoscut, departe de turisti, unde se gasea o Italie mai autentica. Dupa experienta asta, intr-un brainstorming energizat cu palinca de Ardeal, s-au intalnit cu ideea de quest offline, construit cu indicii online. N-a durat foarte mult pana la primul traseu Questo, semnat chiar de Alex, sibian cu o gramada de local pride.

Inmultirea "controlata" a quest-urilor e prima parte a planului, urmeaza piesa de rezistenta: jocul prin care oricine va putea crea trasee, tot prin aplicatie.

Pana atunci, ca tot vine vacanta, aflati ca gasiti pe Questo 8 trasee pentru 6 orase din tara: Sibiu ("The 7 Towers of Sibiu", care a fost si primul oras cu traseu), Cisnadioara ("Regatul lui Michael"), Brasov ("Orasul din inima tarii"), Craiova ("Drumul Voievodului"), Iasi ("Iasiul de poveste") si Bucuresti ("The Silent Bucharest", "Road to Romania" si "De la Sat la Oras").

In primavara, Claudiu Petria spune ca se asteapta sa se ajunga la vreo 20 de trasee, in tara si in afara ei (Lisabona si Berlin). Intr-o pauza de la plimbarile cu Girofarul, tot el ne-a povestit mai multe despre cum creste Questo in actuala echipa de 11 oameni.

 

“A group of nice guys”

Fiecare dintre cei “patru nice guys” are povestea si proiectele lui, insa cel mai drag ramane Questo.

Avem background-uri destul de diverse, Alex este co-fondator VeziCatFace.ro, Lucian este Senior Developer la Orange, Tavi are Agentia Idealist, iar eu (n.r. Claudiu Petria) sunt om de client service prin agentiile de publicitate de la noi. Dar cu totii avem o chestie in comun; si, anume, explorarea.

Iar Questo a pornit de aici, dupa 3 zile de plimbat prin Roma ca niste chinezi. Cum eram destul de frustrati de experienta, de mancare si de aglomeratie, am apelat la host-ul nostru de AirBNB care ne-a recomandat sa mergem in Trastevere, un cartier in care Italia e la ea acasa.

Si atunci ne-a picat “cireasa pe formaggio” si am zis ca trebuie sa inventam ceva care sa ii ajute pe oameni sa exploreze altfel orasele, sa scape de capcanele turistice si sa ajunga sa experimenteze locurile autentice, cele in care nu mai e vorba despre facut poze, ci despre creat amintiri.

 

 

Echipa completa implicata in Questo

Si, de fapt, ca sa spunem drept, nu suntem doar patru nice guys, ci unsprezece. Iar asta pentru ca lucram impreuna cu inca sase tineri foarte faini de la Team Coding (Diana, Andreea, Marian, Andrei, Tere si Claudiu) si cu Denisa, Hermione a noastra pe social media.

 

Quest-ul, mod de explorare urbana

Ideea de quest a venit dupa o gramada de sesiuni de brainstorming asezonate cu putina palinca din Ardeal. Ca altfel, zau ca nu mergea.

Am pornit de la baza problemei, ne-am dus inapoi pe firul logic si ne-am intrebat: cine stie cel mai bine orasul? Pai, localnicii. Bun. Si cu informatiile de la ei ce facem? Ca daca le dam oamenilor doar o lista cu locuri e la fel ca tot ce exista deja.

Si atunci ne-am dat seama ca trebuie sa gamificam totul. Iar prin “totul” ma refer atat la partea de explorare, cea in care omul foloseste aplicatia pentru a descoperi orase, cat si la partea de creare de quest-uri, cea in care localnicii adauga locurile lor dragi impreuna cu povestile acestora si indiciile care te ajuta sa le descoperi.

 

Primul oras

Primul quest l-am facut in Sibiu. Alex este localnic de acolo, are o gramada de local pride, iar Sibiul este foarte ofertant, asa ca decizia a fost chiar la indemana.

Cu Sibiul am inceput, dar la fel de bine putea fi si Brasovul sau Bucurestiul. Am ales Sibiul pentru ca ni s-a parut ca este cel mai usor de creat si validat un quest acolo.

Astazi avem quest-uri in 6 orase din tara, iar pana in primavara speram sa ajungem in circa 20 si sa iesim si in afara tarii.

 

 

Propuneri si validari de trasee noi. Cum se intampla?

Uite, sa iti dau un exemplu foarte recent. Saptamana trecuta am organizat la Sibiu primul nostru eveniment pentru comunitatea locala de acolo.

Ne-am intalnit cu vreo 20 de oameni din oras, toti cu background-uri foarte relevante pentru noi: oameni din muzee, din administratie, din institutii care fac treaba pentru oras, plus niste localnici cu mult local pride.

Ne-am asezat la niste mese, iar timp de doua ore am adunat locuri si povesti faine din oras. Si au iesit o gramada.

Acum o sa le luam pe toate si impreuna cu cativa sibieni o sa mergem prin oras si o sa le legam in quest-uri.

 

Acesta este, insa, doar primul pas. Pasul al doilea este inca in dezvoltare; nu mai dureaza mult si va fi gata.

 

Ce urmeaza?

Un joc, pe care localnicii il vor putea folosi pentru a crea quest-uri in orasul lor. Iar partea faina e ca totul va fi foarte interactiv pentru ei. Vor vedea live cand cineva le exploreaza traseul, cat de multumiti au fost de experienta etc.

Fiecare localnic, fie ca este din Barcelona sau din Barlad, va putea sa intre in Questo si sa creeze un quest care sa ii promoveze altfel orasul. Iar acest proces de creare al quest-ului va fi el insusi o experienta.

Am gandit totul ca un joc pentru ca ne dorim ca tot procesul sa fie placut si, de ce nu, sa dea dependenta :)

Va fi o sansa foarte buna pentru multi localnici sa isi promoveze orasele, dar si o sansa pentru a sustine o cauza locala. Un astfel de exemplu aici este Casa de Targovet din Bucuresti, o casa foarte veche din oras readusa la viata printr-un proiect al celor de la Calup.

De mai putin de o luna, aceasta casa poate fi gasita si in Questo, iar din primavara speram sa o aratam cat mai multor oameni.

 

 

Traseele din afara Romaniei

Vom aplica aceeasi reteta si afara: trasee create de catre localnici, prin intermediul jocului despre care vorbeam mai sus. Ne dorim sa fim din primavara in orase care sunt interesante pentru target-ul nostru - Lisabona si Berlin.

 

Observatii si surprize din interactiunea oamenilor cu app-ul

Ne-a surprins initial ca o mare parte din useri sunt cupluri. Ne asteptam ca explorarea sa fie mai interesanta in gasca, cu prietenii, nu ne gandeam ca cei mai entuziasti sa fie cei care au explorat in cuplu.

Apoi, am mai descoperit ca si familiile care au copii intre 8 si 12 ani au o experienta placuta prin Questo.

 

 

Strategia de promovare

Promovarea cat mai locala, cat mai targetata. Am incercat sa ajungem la oamenii pe care ni-i dorim, nu chiar la toata lumea. Vom pastra strategia asta pana vom avea suficient de multe orase in Questo, si de atunci ne vom concentra pe o alta modalitate de a comunica.

 

Modelul de monetizare

Lucram la asta. Am identificat mai multe directii, iar in perioada urmatoare o sa incepem sa le testam rand pe rand.

Dincolo de modelul clasic de monetizare folosit de aplicatii cu in-app purchases, vom opta si pentru un model dedicat companiilor care pot sa beneficieze de pe urma serviciilor noastre.

 

Business-urile si asociatiile care vor sa fie incluse in trasee

Aici este destul de simplu. In primul rand, daca un business este congruent cu Questo, atunci el va aparea cel mai probabil in aplicatie, fiind adaugat de catre un localnic, care a creat un quest. Asadar, parteneriatele noastre vor fi mijlocite de calitatea recomandarii pe care o face localnicul. Altfel spus, daca localnicii te plac, apari in Questo, altfel, nu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related