Visul oricarei agentii care angajeaza art si copy e ca acestia sa vina la pachet. Lucru de inteles, ca au deja chimia pusa la punct si, de regula, se completeaza numai bine. La fel sunt Paula Feodor si Iasmina Trandafira, adica Art si Copy (in ordinea asta) la Brands & Bears, care se antreneaza impreuna nu doar in agentie, ci si in afara ei, pe la concursuri de creatie.
Inscriindu-se si in competitia "Ardealul gatit cu fainosag", ele s-au folosit de un concept care a fost trait "in real life" de multi pamanteni, spun ele. Adevarul e ca, daca stii cum e sa ai salariu, stii cum e si sa ramai fara el. Partea neprevazuta e atunci cand esti chitit sa faci gesturi frumoase dar sufla vantul prin buzunare. Si nu te lasi.
Csf, nu mai ai csf. Decat sa votezi. Si ar trebui sa te-apuci, pentru ca mai ai timp doar pana maine. Prin urmare, va lasam cu deja traditionalul "votul tau conteaza":
Despre Paula si Iasmina
Suntem un Art si un Copy dornici mereu de implicari in proiecte indiferent de dimensiunea acestora. Provocarile sunt “ciresele de pe tortul advertising-ului” si ne incanta mereu intelectul si skill-urile. Ne plac lucrarile ce netezesc stratul de mucegai de pe creieras.
Lucram in domeniul comunicarii de ceva timp. Ceva mai mult timp. Ne-am zis: “Where do we sign for this advertising stuff?”. Asa am cazut in groapa advertising-ului si ne-am vandut sufletul digital content-ului, povestilor de brand, ambalajelor, etc.
Noi doua ne-am cunoscut in urma cu un an cand am aterizat la “ursuleti si brand-uri”. Paula era acolo de mai mult timp decat Iasmina. Art-ul isi bazaie Copy-ul la vizual, Copy-ul il bazaie pe Art la dictionar. Gramatical vorbind, intre noi doua “pe care” din “care pe care” n-are niciun sens. Cand vine vorba despre echipa noastra, armonia schimba regulile gramaticii: “Care e care?”.
Decizia de a va inscrie
Daca vreti sa ne prindeti, doar trebuie sa puneti sub o cutie de carton un post-it cu mesajul: “provocare” si, cu siguranta, ne veti gasi in scurt timp acolo. Ardealul este un brand care a dat dovada de-a lungul istoriei sale de rute creative “open minded” pe care noi le adoram si nu numai atat, ci si amuzante.
Iar noi gustam glumele. Proaste, destepte, impertinente, chiar si seci. Toate sunt o sursa de inspiratie in viata. Apreciem oamenii cu umor, dar si mai tare brandurile ce nu se supara de satira.
Aceasta din urma e necesara in vietile noastre. Consumatorii, mai ales brandurile, ar fi necesar sa imbratiseze satira si sa scoata “misto-ul” din ceva peiorativ. Sa il facem autoironie fina si cu iz britanic, dar de pe la noi. Cand radem de noi intr-o problema reusim sa gasim solutii mult mai usor.
Paula s-a apucat de meme-uri inspirata fiind de imaginile exceptionale de pe bancile de imagine, asa ca aceasta provocare tip meme a gasit-o acasa. Ne bucuram sa vedem ca au aparut si proiecte de roast. Sunt necesare ca oamenii sa invete sa rada de apucaturile fiecaruia fie ele si bizare.
Abordarea briefului
Pai, ce sa vezi, fix inainte de salariu zburau obisnuitii fluturasi si isi faceau culcus obisnuitele molii prin portofele noastre. Ne luasem gandul de la pauzele rasfatate la un restaurant din apropierea job-ului, moment in care Paula a afirmat: “Daca restaurant nu e, sa fie Mega!”.
De aici a pornit conceptul ce are la baza lipsa banilor inainte de salariu cand esti pregatit sa faci ceva, cand te gandesti ca ai manca ceva si nu orice, cand ti-e frica sa-i spui iubitei acasa: “Pisi, azi mancam paine cu ceai”. Nu trebuie sa fie deloc asa. Camara este un fel de Narnia conservelor, where magic often happens!
Povestea si executia. Imaginarul adaptat la situatii reale
Este un fact, o situatie prin care cu totii am trecut. Sa ne dorim sa facem ceva frumos, deosebit, elegant cat de cat pentru persoana iubita si sa nu ne permitem.
Elementul salvator al situatie este conserva din camara care, aranjata intr-un stil fancy, poate inlocui cu brio o cina in oras. Saraci, saraci, da’ creativi romanii astia! Un fel de “love don't cost a thing” cum zicea J. Lo pe vreamuri, inainte sa se razgandeasca.
De fun: prima intalnire cu termenul „fainosag”
Pentru noi a insemnat traditional. "Fainosag" este un inlocuitor destept al calitatii, cea din urma fiind foarte reprezentativa pentru brand.
Prin urmare, felicitari copy-ului si noua ca suntem destul de tehnice sa putem descifra sensul unui atribut compus din trend-uri. Fainosag, ne catapulteaza in Ardeal, unde lucrurile sunt facute fara graba, cu un mojo bun (fara griji si temeinic).
In loc de "votati-ne"
Nu incurajam lipsa calitatii in vizual, in cuvinte, in mesaje sau alte elemente menite sa manipuleze mentalitatea romanului. Succesul porneste de la identificarea nevoilor consumatorului in ceea ce vrem sa transmitem. Prin urmare, de la “Da, frate, chiar asa e!” sau “O, Doamne, de cate ori am patit asta!”.
In primul rand, publicul si juriul fac parte din aceeasi categorie: oameni care au trait pe pielea lor aceasta experienta. Suntem sigure ca daca se vor identifica in situatie, vor vota/vor alege. Chiar daca aici, rostul nu este deloc prezent, if you know what we mean.
O urare pentru 2017 in spiritul brandului Ardealul
Sper sa ne faca sa uitam de 2016 in cel mai bun mod, iar de Revelion sa ii uram o tarana usoara. Dragii nostri, puneti-va pofta in camara si faceti-o-n stil fainosag si in 2017!