Undeva in Irlanda, traieste un Account la Google care ajuta oameni in timpul liber

Undeva in Irlanda, traieste un Account la Google care ajuta oameni in timpul liber

In luna in care suntem indemnati sa daruim mai mult decat de obicei, vorbim cu Antonia Caraveteanu, care si-a propus sa faca asta pe termen nedeterminat.

Despre ea, va povestim ca a invatat de-ale stiintelor politice la Universitate in Bucuresti si relatiilor internationale la Jacobs University in Bremen. Primul job, in Polonia la Google. Al doilea job, in Irlanda la Google. Avansat de la Account Strategist la Senior Account Manager.

Si va spuneam ceva de un obiectiv de-al ei. ArtCraft este un proiect online unde poti explora si cumpara arta creata de oameni cu dizabilitati sau lipsiti de un trai decent. In stransa colaborare cu diferite ONG-uri si un print shop, Antonia populeaza site-ul cu povestile si arta lor, pe care mai apoi o printeaza pe diverse obiecte. 

Scopul proiectului este de a le oferi acestor oameni independenta financiara si incredere ca ce fac este important si poate atrage un job. Fapt pentru care, 60% din bani se duc la ei, iar restul in promovare si productie.

Antonia are deja planuri definite de dezvoltare si spera ca ArtCraft sa devina un full time job.

 

Despre Antonia 

Inainte sa ma mut in Irlanda, cam acum 4 ani, am locuit in Germania si Polonia. Am studiat Stiinte Politice la Universitatea Bucuresti si apoi am facut un Master in Relatii Internationale in Bremen, la Jacobs University. Ca multi alti absolventi de Stiinte Politice, am ajuns sa lucrez intr-un domeniu complet diferit: advertising.

Primul job dupa Master a fost in echipa germana din Google, in Wroclaw, Polonia. Am stat acolo cam un an dupa care m-am mutat in Irlanda, initial pentru a lucra pentru echipa SMB Romania in Google.

Acum lucrez cu companii din UK ca Senior Account Manager si in acelasi timp am inceput sa colaborez cu multe ONG-uri locale, mai ales cu cele care ajuta oamenii strazii.

 

ArtCraft

Pentru ca m-am hotarat sa raman in Irlanda, mi-am dorit sa incep un proiect aici care sa ajute oamenii care au cea mai mare nevoie.

Ideea principala este sa le ofer o platforma prin care sa se poata ajuta singuri, sa poata vinde arta si in felul asta sa devina independenti financiar si siguri pe ei ca artisti.

Am inceput proiectul ArtCraft singura prin mai, abordand ONG-uri, gasind artisti, construind site-ul etc. Acum lucrez impreuna cu inca o persoana, mai ales pe partea de Corporate Social Responsiblity in care ea e experta. Speram sa stabilim legaturi cu companii din Dublin si Irlanda anul viitor, si de ce nu si din restul Europei. 

 

O galerie de arta online cu "atributii" civice

Lucrand cu ONG-uri, am ajuns sa inteleg ca solutia unor probleme sociale, mai ales cea a persoanelor care isi pierd casa si ajung pe strazi, nu e neaparat "pomana".

Bineinteles ca organizatiile care lucreaza cu oamenii strazii sunt foarte importante si se asigura ca nevoile de baza (mancare, haine, paturi in hosteluri) sunt acoperite, dar pe termen lung solutia pentru a trece peste o astfel de situatie e mult mai complexa. Oamenii strazii au nevoie de oportunitati, care sa le ofere un venit stabil si sentimentul ca se pot intretine singuri, ca pot avea incredere in ei.

De aici am pornit si m-am gandit la arta ca un mediu perfect: artistii pot castiga ceva bani si incep sa se simta utili si apreciati, clientii nostri simt ca ajuta in timp ce achizitioneaza un tablou sau un print. 

 

Procesul si resursele necesare

Am inceput sa lucrez la proiect in mai si in iunie aveam deja primii doi artisti. Mai intai am luat legatura cu ONG-uri locale si am aflat ca multe lucrau cu artisti care fie nu au o casa, fie au dizabilitati care nu le permit sa munceasca.

In acelasi timp am inceput sa lucrez la site si sa iau legatura cu firme care ofera servicii de printare, incercand sa obtin un pret cat mai bun si un discount avand in vedere natura activitatii noastre.

In septembrie am lansat site-ul (aveam 5 artisti atunci). De atunci, am lucrat destul de mult la partea de PR (am avut articole in ziare, ONG-urile ne-au promovat pe site-urile lor si pe retele sociale, am fost mentionati intr-un show radio foarte popular aici etc.) si am inceput sa organizam si cateva evenimente offline.

Weekend-ul asta vom fi la doua Christmas markets, de exemplu.  

 

Artistii

De obicei, ajung la noi prin intermediul ONG-urilor de a caror servicii beneficiaza, dar nu numai. Sunt si cativa artisti care m-au contactat direct dupa ce au auzit de proiect din diverse locuri. Eu nu sunt artista, dar colaborez cu o profesoara de arta care ma ajuta sa ii selectez.

Focusul e in mare parte pe ajutorul acordat artistilor, dar in acelasi timp e foarte important ca ei sa fie talentati, pentru ca nu imi doresc ca cei care cumpara arta de la noi sa o faca doar ca sa ajute pe cineva. Imi doresc sa le placa tablourile pe care le primesc si sa se bucure de ele. De aceea suntem oarecum selectivi cu artistii cu care lucram.

Primele reactii ale artistilor variaza intre "wow, nu mi-a spus nimeni niciodata ca sunt artist" si "nu pot sa cred ca am asa o oportunitate". Deci in general foarte pozitive :)

 

Povestile lor

Povestile artistilor sunt prezentate pe paginile lor de profil, pe site, dar pe scurt: cativa dintre ei au ajuns pe strazi intr-un moment dificil in viata lor (dupa probleme finaciare, in familie sau probleme de sanatate).

Avem un artist cu probleme mintale, care foloseste arta ca terapie si care are un stil aparte, usor copilaresc; aminteste de desene animate. Alti doi artisti se confrunta cu probleme de sanatate care nu le permit sa lucreze si, pentru ei, arta e principalul outlet

 

Comenzile pana in prezent

Am avut deja destul de multe comenzi, mai ales de prints si cateva phone covers, si trei commissions, fie dupa idei/concepte sau fotografii. Best seller-ul pana acum e Bird in Flight.

 

Productia

Da, colaborez cu un print shop online, eu le pasez comenzile imediat ce le primim pe site. Ne ofera un discount pe care il putem renegocia cand vom avea mai multe comenzi.

Procesul e destul de simplu, pentru ca putem face totul online si comunicam foarte usor daca sunt probleme cu printurile, dimensiunile etc. 

 

Promovarea online

Pentru ca deocamdata nu avem un buget prea mare pentru marketing, incercam sa fim foarte "scrappy": ne axam pe performance marketing, campanii AdWords in Search, campanii de remarketing pentru Display si destul de multa activitate in retele sociale.

Ne bazam mult si pe trafic gratuit, pe care il observam imediat ce ArtCraft e mentionat in presa sau imediat ce unul din ONG-urile noastre partenere ne promoveaza. Deocamdata avem un trafic rezonabil, nu foarte mare dar constant, si observam ca aproximativ 30% din trafic vine din useri care au mai fost pe site - pentru mine asta e un semn de loialitate fata de conceptul nostru. 

Cu siguranta traficul direct, din urma promovarii in presa, e cel care duce la cele mai multe vanzari. Urmatorul canal ar fi search, si organic si platit, si abia apoi social, care genereaza ceva trafic, dar care functioneaza mai mult pe partea de awareness si mai putin pe vanzari. 

 

De ce faci asta? 

Principala mea motivatie e satisfactia pe care o ai atunci cand ajuti pe cineva. Cred ca cel mai usor mi-e sa explic printr-un exemplu. Scott e cel mai tanar artist de pe ArtCraft, a implinit recent 23 de ani, si a avut o viata foarte grea pana acum.

Mama lui a murit, s-a mutat cu fratele lui mai mare care la scurt timp a murit si el. Groaznic. Pentru ca nu avea unde sa se duca si avea 17 ani, Scott a ajuns pe strazi si pana la urma o organizatie locala l-a cazat temporar intr-o casa cu multe alte persoane. Cu toate astea, Scott e mereu optimist si zambitor si mai ales extrem de talentat.

De cand am inceput sa lucram impreuna am observat ca e mult mai increzator, a vandut multe printuri, s-a mutat intr-un apartament pe care il poate plati acum si recent a obtinut primul lui job. 

Pe langa asta, ambitia mea e ca acest proiect sa creasca, sa avem mult mai multi artisti si sa fim profitabili. M-ar bucura mult sa pot transforma ceea ce acum e un proiect intr-o afacere sociala si practic un job full time pentru mine. Mai avem pana atunci :) 

 

Directii de dezvoltare

Avem multe idei pentru anul viitor: am vrea sa organizam pop up art galleries & art parties si sa aducem ArtCraft din online in viata reala; sa aducem cel putin inca 10 artisti pe site si sa crestem mult volumul de vanzari.

Peste 1-2 ani, mi-as dori sa vad ArtCraft ca pe o afacere sociala prospera, cu un spatiu fizic in care artistii sa poata picta si expune operele lor si cumparatorii de arta sa poata veni sa-i cunoasca si sa le afle povestile. Dar ramanem si online, desigur :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related