Ionut Datcu, Managing Partner WOPA, nu crede ca a fost un an urat, ci doar unul plin de schimbari care ne-au luat pe nepregatite. Asa ca nu ii ureaza nimic. Spera doar ca industria de publicitate va intelege mesajul consumatorilor, devenit destul de clar anul acesta: gata cu bullshit-ul!
2016
Aglomeratie. Schimbare.
Cel mai urat an?
De ce zici ca a fost urat? Nu, nu a fost urat, doar a marcat o serie de schimbari esentiale socio-politice. Ce reprezinta asta si cum va afecta publicitatea, vom vedea.
Momentan, industria de advertising romaneasca ar trebui sa inteleaga bine un singur mesaj: gata cu bullshit-ul!
De ceva vreme oamenii erau obositi de mesaje publicitare fara substanta sau insight, iar anul asta am primit oficial confirmarea ca bullshit-ul este out: alegerile din State.
Subiecte fierbinti
Pai, pe plan international, au fost Brexitul si alegerile din SUA, pe plan local achizitionarea Cuminteniei Pamantului, alegerea Primarului General al Capitalei, fenomenul Ciolos si alegerile parlamentare.
Meme-ul lui 2016
Memeurile mele preferate raman cele cu Grumpy Cat, sunt old school la meme-uri.
Slogan pentru 2016
It's time to cut the crap!
Noutati
Nu am remarcat vreo noutate. Poate doar ca agentiile independente au inceput sa fie apreciate in numar mai mare pe plan international, dar asta era previzibil.
Cele mai in 2016
De la noi, WOPA, mi-a placut ce a iesit pentru Alfers si Universitatea Romano-Americana.
De pe la altii, am remarcat campania Under Armour - "Phelps".
O urare pentru 2016
Nici daca as fi creativ nu as putea sa ii urez ceva unui an, este peste puterile mele de imaginatie.
Dar le urez oamenilor cu care am lucrat, furnizorilor, colegilor, partenerilor si tuturor acelora care mi-am marcat anul, un sincer "multumesc!".