[Cine a furat Craciunul] Sebastian Olar (Graffiti BBDO): Nu e doar un Craciun materialist, e o perioada materialista pe care o traverseaza rasa umana

[Cine a furat Craciunul] Sebastian Olar (Graffiti BBDO): Nu e doar un Craciun materialist, e o perioada materialista pe care o traverseaza rasa umana
Foto: Adela Preda

Oricate oferte si promotii pui peste Sarbatori, vor ramane mereu in spate cateva lucruri autentice, spune Sebastian Olar, Creative Free Spirit la Graffiti BBDO. Nu ii e teama sa numere cateva dintre ele: veselie, altruism, bunatate, speranta, magie.

Sebastian a inteles, intr-un final, luminitele de Craciun si ii place perioada aceasta, chiar datorita lor. Vorbeste, de asemenea, despre relevanta lor in publicitate, cum ajunge magia din spoturile de afara in Romania si ce o opreste la granita. 

 

Cand ai "atacat" primul spot de Craciun

De cum am aterizat in Graffiti - din cate-mi amintesc -, chiar de 1 octombrie. Atunci incepe practic Craciunul pe rit publicitar. :)

 

Relevanta

Pentru mine si pentru public, sigur sunt importante, ca si reclamele contribuie la atmosfera aia de sarbatori din case. In toate casele e un televizor care merge, de Sarbatori.

Deci trebuie sa fie bune reclamele, ca altfel le critica lumea cu aceeasi asprime cu care critica si decoratiunile puse de autoritati pe strazi.

Plus ca nu vrei sa fii blestemat sau injurat chiar la masa de Craciun de catre un anonim care “daca il mai vede o data pe tampitul ala cum molfaie din felia aia de paine o sa sparga televizorul”. :) (chiar am auzit astfel de discutii)

 

Cum s-a schimbat Craciunul 

Nu stiu, aici eu zic ca e bine de consultat un Craciunolog publicitar. Nu stiu cat de mult a evoluat… cam cat de mult au evoluat si oamenii in timpul asta.

Chiar, aia de la Pepsi cu Nea Nicu si sticla la litru era de Craciun?

Ca difera destul de mult fata de spotul de acum de Craciun, care e pe party si e mai cu pustani, asa. Vezi, poate asta e diferenta, poate ne adresam unor publicuri mai tinere acum, cum se tot plange si Ad Contrarian.

 

Magia reclamelor de Sarbatori

A inceput-o KFC acum cu spoturile regizate de Hypno. :) La anul o sa mai vrea cineva sa faca spot de Craciun rupere, si uite-asa se naste categoria Xmas Lions. Cu un Leu cu fes rosu, evident. Are cineva Photoshop sa simuleze asta? :)

Din afara am vazut doar H&M-ul lui ("Hrusca" era sa zic, mi-a venit top of mind pe Craciun) Wes Anderson.

 

Hopurile 

Spoturile la medicamente. Tot timpul se impiedica magia de ele.

 

Trenduri

Cuvantul "daruiesti"? Dar e normal. L-am vazut si la Mobexpert, si la Vodafone. De la 2 in sus deja e un trend :)

 

Cea mai frumoasa campanie de Craciun 

De departe Huawei. E pe filmu' meu. Am facut si eu una similara pe Ghita.

E un foarte fain mod de a zice ca e fain sa ai telefon, dar asta nu inseamna ca il lasi sa te foloseasca el pe tine.

Foloseste-ti telefonul cand ai nevoie de el. Cand ai ceva de facut. Nu asa, scrolling in nestire (cand o sa fie proba olimpica?).

 

Iubesc Craciunul, urasc Craciunul

In ultimii ani, stiu ca ma agita toata agitatia de Craciun, dar acum parca imi place Craciunul pentru luminitele lui. Cred ca am inteles in sfarsit de ce au inventat oamenii o sarbatoare cu luminite in toiul iernii, cand e vremea mai a naibii si noaptea mai lunga. N-aveau de ales, trebuiau sa aprinda niste luminite.

Plus… il iubesc din toata inima si pe amicul meu Andrei Craciun, jurnalistul. Deci clar sunt pro-Craciun.

 

A fost confiscat de consumerism?

Nu e doar un Craciun materialist, e o perioada materialista pe care o traverseaza rasa umana. Craciunul e unul din lucrurile atacate de materialism. Dar intotdeauna raman in spate si valori umane, oricate oferte pui peste ele: veselie, altruism, bunatate, speranta, magie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related