[Cine a furat Craciunul] Vlad Lazar (Headvertising): Farmec si emotie, dar sa nu sara de 30 cu tot cu detaliile despre produs si cele cinci cartoane de final

[Cine a furat Craciunul] Vlad Lazar (Headvertising): Farmec si emotie, dar sa nu sara de 30 cu tot cu detaliile despre produs si cele cinci cartoane de final

In aprilie, cand Vlad Lazar a ajuns in scaunul de Creative Director de la Headvertising, spiridusii filmasera deja primul spot de Craciun. In afara de aceasta maxima premeditare, Craciunul s-a schimbat mult in reclamele din Romania, spune el:

"Acum sunt mosi si copii cuminti si povesti emotionale peste tot."

 Altfel, in polemica invaziei consumeriste, Vlad are urmatoarea teorie: confiscarea s-ar putea sa fie, de fapt, o traditie de Craciun mult mai autentica decat daruitul.

Cum vine asta, explica la final.

 

Cum ataci primul spot de Craciun

Fie "de ce ne chinuie cu brieful asta acum cand mai sunt o gramada de luni pana la Craciun?", fie "bine ca s-au trezit cu brieful asta acum cand mai sunt atat de putine zile pana la Craciun", in functie de momentul in care se intampla.

In aprilie, cand am venit in Headvertising, am gasit aici niste spiridusi harnici care filmasera deja spotul de Craciun pentru ING Bank. Deci primul spot de Craciun a fost filmat pe la sfarsitul lunii martie. Sa fie, oare, un nou record in domeniu? Vorbiti voi cu Guinness sa verificati?

In poza de mai jos sunt tinerele creative Laura Dragomir si Andreea Moise asezate in scuterul cu atas la atas care a aparut pe TV abia la noua luni dupa filmare.

Eu am prins doar putin din procesul de post productie, n-am participat la filmare, dar am auzit ca le-a fost destul de greu sa gaseasca geci groase pentru personajele din spot.

 

Relevanta

Pentru noi si pentru clienti sunt importante. Dar nu mult mai importante decat alte campanii din an. 

Pentru public nu cred ca sunt extrem de importante. Pot fi placute, distractive sau potrivite cu starea lor de spirit din perioada asta, dar cred ca ne amagim daca ne imaginam ca sunt "importante".

 

Cum s-a schimbat Craciunul

A crescut mult. Tin minte vremea cand vacanta de iarna era un mare festival de spoturi la RCA filmate cu un buget mai mic decat pretul unei polite. Si printre ele se mai strecurau cartoane animate cu o urare pe sunet de zurgalai.

Acum sunt mosi si copii cuminti si povesti emotionale peste tot.

 

Magia reclamelor de afara

A ajuns deja. E aici. Mai mult de atat nu se poate si, daca ma intrebati pe mine, nici nu ar trebui sa se poata.

Magia nu cunoaste hop. Poate doar lungimea spoturilor, ca la noi vezi rar ceva mai lung de 30 pe TV si, mult mai rar, spoturi lungi produse cu un buget decent special pentru online.

 

Trenduri

Asta despre care zic mai sus. John Lewis-uri lungi pline de emotie si facute special pentru online. Eventual date intr-o varianta mai scurta si la TV, doar putin cat sa atragi atentia asupra lor.

Dar cioparteala din TV omoara intotdeauna magia. Uite, de exemplu, spotul regizat de Jean-Pierre Jeunet pentru Milka.

E dat si la noi la TV, dar intr-o varianta atat de scurta incat, chiar daca reusesti sa prinzi ideea, cu siguranta nu reusesti sa prinzi nimic din farmecul variantei de pe net.

Ar trebui sa fie un studiu de caz pentru toti clientii care cer "farmec si emotie, dar sa nu sara de 30 cu tot cu detaliile despre produs si cele cinci cartoane de final".

 

Cea mai frumoasa campanie de Craciun

Greu de spus. Boxerul lui John Lewis, oricat de sus ar sari pe plasa aia, nu se ridica la nivelul pinguinului Monty din 2014. Iar pe langa el sunt zeci de alte animalute si papusele si copii surprinsi de Craciun care au devenit deja extrem de previzibile.

 

Iubesc Craciunul, urasc Craciunul

Nu-l urasc si nici nu mi-e indiferent. Dar parca si "iubesc" asta e un cuvant putin cam mare. Sunt lucruri groaznic de enervante la sarbatoarea asta extrem de repetitiva si de stangaci speculata de toti.

Dar nici nu poti sa nu te bucuri de o perioada din an in care oamenii, de bine de rau, incearca sa fie putin mai draguti si mai intelegatori unii cu altii.

 

Craciunul, confiscat de consumerism sau nu?

A fost confiscat, sigur ca a fost. Dar pana la urma si "Craciunul" a confiscat obiceiuri si sarbatori pagane ca sa devina sarbatoarea confiscata azi de consumerism. Deci confiscarea s-ar putea sa fie, de fapt, o traditie de Craciun mult mai autentica decat daruitul.

Oamenii au considerat intotdeauna ca solstitiul de iarna e o perioada buna sa se opreasca putin din ce fac si sa se bucure de lucrurile importante pentru ei.

Au facut-o mult inainte sa existe Baby J. si o s-o faca mult dupa ce o sa dispara camioanele rosii sau obiceiul de a organiza Secret Santa la birou.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related