[Producatorul de film] Daniel Burlac: Se tot fac filme independente cu bani "de acasa" sau din diverse sponsorizari; din nefericire, foarte greu reusesti sa recuperezi din bani

[Producatorul de film] Daniel Burlac: Se tot fac filme independente cu bani "de acasa" sau din diverse sponsorizari; din nefericire, foarte greu reusesti sa recuperezi din bani

Daniel Burlac compara misiunea unui producator cu cea a unui lobbyist - sa lucreze la o strategie de vizibilitate a filmului, esential pentru succes si pentru vanzarea acestuia. In sensul asta, in functie de specificitatile filmului, producatorul trebuie sa aleaga festivalul care sa il lanseze pe piata internationala si distribuitorul care sa il vanda in cat mai multe tari.

Alege filmele dupa intuitie si spune ca face mereu o evaluare foarte responsabila si realista a resurselor financiare, doar asa evita eventualele probleme si poate face, linistit, un film.

Are 48 de ani si face productie de film din 1992. A intrat "in sistem" odata cu prima participare la Festivalul International de Film de la Cannes. A lucrat multa vreme pentru Pro TV, biroul din Paris, orasul in care a organizat si un festival de film romanesc. Primul film romanesc din noul val la care a lucrat e "A fost sau n-a fost". Au urmat proiecte ca "4 luni, 3 saptamani si 3 zile", "La limita de jos a cerului", "Killing Time", "Nunta in Basarabia" si "Periferic".

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related