[Ardealul gatit cu fainosag] Bunici pasionate de muzica si bucatari demisionati – neprevazutul in viziunea Silviei Toaca

[Ardealul gatit cu fainosag] Bunici pasionate de muzica si bucatari demisionati – neprevazutul in viziunea Silviei Toaca

Iata cum competitia de creatie "Ardealul, mancare cu fainosag" ia in primire situatii mai neprevazute decat orice ardelean ivit din senin la tine-n casa. Doua dintre ele implica bunici pasionate de tobe si muzica house, apoi vine si-o a treia in care avem o pensiune ramasa subit fara bucatar. Toate trei apartin Silviei Toaca, o braileanca ai carei bunici n-au stat niciodata in bucatarie mai mult decat cat trebuie.

Acum, fie ca merge in vizita la bunicii zburdalnici sau la o pensiune, Silvia s-a asigurat ca are mancare gatita si atunci cand neprevazutul ii sare-n nas.

Apropo, cu Silvia ne-am mai intalnit si in primavara, la Young FIBRA, in competitia Dubla Provocare Carrefour, unde a lucrat impreuna cu doi colegi de la Scoala ADC la aplicatia Food Saver. Acum, pe brieful asta, a trebuit sa lase pragmatismul mai intr-o parte si sa aduca umorul in prim plan.

Pana sa dai scroll, iti spunem ca mai sunt doar 6 zile pana la deadline-ul competitiei - adica 19 decembrie - si stim ca tii doar pentru tine cateva situatii care ar provoca rasete si voturi. Ia vezi cum rezolvi.

 

Despre Silvia Toaca

Am absolvit ASE, Facultatea de Management. Profesional, primii pasi i-am facut in domeniul economic – contabilitate, insa in scurt timp mi-am dat seama ca ma atrag mai mult cuvintele decat cifrele. Sa nu se inteleaga gresit, imi plac mult cifrele, ador sa le vad cum cresc si infrumuseteaza profitul unei companii, conducand la dezvoltarea pe mai multe planuri a acesteia.

Exact, uite cum scriu despre cifre, in loc sa le analizez. Asta m-a facut sa-mi dau seama ca sunt atrasa de scris si ca imi pot pune la treaba acest talent, mult mai dezvoltat decat cel de economist.

Asa am acumulat o experienta frumusica de copywriter in cadrul companiilor in care am lucrat si ca freelancer. Se intampla ca scrisul sa se regaseasca si intre activitatile din timpul liber, pe langa citit, calatorit, plimbari si petreceri. 

 

Decizia de a te inscrie

Mi s-a parut un brief abordabil, o tema amuzanta si am avut instant 2-3 idei din momentul in care l-am citit. In plus, m-au inspirat spot-urile video care deja sunt facute si care sunt date ca exemplu.

Este a doua oara cand particip la un concurs de creatie IQads. Prima data a fost o munca de echipa – in cadrul competitiei FIBRA “Dubla provocare Carrefour”. Impreuna cu doi colegi de la Scoala ADC, am creat aplicatia “Food Saver”. 

 

Abordarea briefului

Aud adesea povesti cu bunici care gatesc oale intregi cu bunatati nepotilor si copiilor. Dar ale mele au gatit mereu strictul necesar, poate un pic mai mult de sarbatori si cam atat.

La fel de adevarat e ca nu am bunici in Ardeal, ci in Braila, unde nu prea gasesti “Fainosag” :)) In general, ideile mele au pornit de la “speranta” de a manca ceva bun, care este atat de usor distrusa in cele mai neasteptate circumstante.

 

Povestea si executia. Imaginarul adaptat la situatii reale 

Mi-am imaginat un copil sau un tanar pofticios, care ajunge la bunica si isi imagineaza deja o masa plina de bunatati. Sau dimpotriva, bunica este invitata la tanar acasa si lumea se asteapta sa nu mai iasa din bucatarie cateva ore! Dar daca acea bunica vine cu gandul de a se relaxa?

E adevarat, mai rar o bunica ardeleana care sa cante la tobe, sau care sa se zbantuie pe ritm de house. Dar cine stie pe unde se ascunde bunica hipsterita si cum isi face manichiura chiar acum, in timp ce nepotii incropesc o omleta amarata?

Nu mai bine ar avea aceiasi nepoti una sau doua conserve de la Ardealul in camara? Poate ca aceste conserve sunt menite sa usureze tranzitia de la bunica traditionala la cea moderna (care cred ca va fi inevitabila peste vreo 30 de ani).

Ideea cu pensiunea mi-a venit tot ca urmare a unei deceptii imaginate: ajungi la o frumusete de cabana la munte, peisaj pitoresc, decoratii rustice. Si nu poti manca decat chips-uri, fiindca restaurantul e inchis, sau s-a terminat toata mancarea de dimineata, sau orice alt motiv enervant. Cred ca o conserva de la Ardealul ar incapea la tanc in rucsac, ca sa ne asiguram o masa buna la destinatie, indiferent de situatie.

 

De fun: prima intalnire cu termenul „fainosag”

Vreti adevarul, gol golut? N-am avut nici cea mai mica idee ce inseamna. Cuvantul s-a lovit de mine ca un capsator de un extraterestru din galaxia Andromeda.

Prima data am crezut ca e un cuvant inventat de cei care au conceput reclamele la pate Ardealul. Pe urma am intrat pe Ce este fainosagul, domnule? si m-am lamurit cat de cat, dar nu in totalitate :)

 

In loc de "votati-ma"

Consider ca umorul este cheia in publicitate si pe asta mizez intotdeauna atunci cand creez un text sau dau nastere unei idei.

Deci daca vi se par haioase ideile mele, votati-le! Astfel ma incurajati sa vin pe viitor cu idei din ce in ce mai bune, pentru orice fel de brand.

 

O urare pentru 2017 in spiritul brandului Ardealul

Asa cum mancarea fara fainosag e searbada, asa e si viata necondimentata si traita in spiritul rutinei, de la o zi la alta.

Adaugati cu incredere “fainosag” atat in mancare, cat si in fiecare activitate si relatie pe care o aveti, la job sau la o iesire in oras. Si asa va aparea cel mai sigur “pofta de viata”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related