În 2006, Denis Simonov, CEO & Founder/ Regizor Pixtoon, a înființat Studio Pixel. Ce lipsea în resurse, compensa în entuziasm. Denis era și director și angajat. Se ocupa singur de vânzări, comunicare cu clienții și creație.
10 ani mai târziu Pixtoon, casa de producție video, animație și grafică computerizată a crescut, iar funcțiile acestea sunt îndeplinite, acum, de oameni diferiți. În Chișinău sunt puțini specialiști în domeniu, spune Denis: suntem nevoiți să îi educăm și îi învățăm singuri. Au clienți din Moldova și din afara granițelor.
Cei din afară plătesc pentru idei, ai noștri – pentru ore de lucru.
Despre trendurile în animație, etapele ei, echilibrul între comercial și artistic, deschiderea clienților înspre animație și cum gestionează digitalul, în textul de mai jos:
Istoric
Totul a început cu pasiunea mea pentru desen, design și creație. Îmi amintesc că primele lucrări le-am făcut acasă la un prieten, pentru că pe vremea aia nu aveam nici calculator. Apoi a urmat experiența în diverse agenții.
În 2006, când Youtube-ul împlinea abia un an, mi-am fondat propria agenție – Studio Pixel. A fost greu pentru că nu dispuneam de resurse, însă entuziasmul și pasiunea le-a rezolvat pe toate.
Inițial făceam mai mult design și print. Prima jumătate de an am fost și director și angajat. Mă ocupam singur de vânzări, comunicare cu clienții și creație. Înțelegeam bine faptul că pentru a reuși trebuia să am o pregătire multidisciplinară, de aceea învățam și mă inspiram din orice.
Treptat însă, echipa mea a început să crească și am trecut la o nouă etapă – video și animație.
Echipa
Echipa Pixel este într-o permanentă schimbare. În Chișinău sunt puțini specialiști în domeniu și suntem nevoiți să îi educăm și îi învățăm singuri.
Insist pe ideea că producția video este o “meserie” iar învăţarea și dobândirea abilităţilor se face prin muncă și străduință.
Acum mă pot mândri cu o echipă de specialiști capabili să livreze un conţinut de calitate, relevant, şi creativ.
Primul proiect
Când ne-am apucat de producția video, TV-ul era la putere, iar internetul - mai mult un moft. Îmi amintesc primul spot publicitar pentru patiseria ”Tortik”.
A fost realizat cu resurse minime și un buget mic dar foarte mult entuziasm. A avut un impact bun pe rețelele de socializare, și atunci am înțeles că viitorul îi aparține internetului.
Cel mai complex
Cea mai mare provocare în domeniul nostru e să faci acasă lucruri care să te facă fericit și s-o faci bine. Un proiect cu care ne mândrim mult este brandul Pofticios – bastonașe dulci pentru copii.
Pot spune că am creat brandul de la 0, începând cu naming, concept, package, cărți de ilustrații pentru copii, jocuri și un desen animat 3D.
Film, proiecte comerciale, animație
Nu știu dacă aș vrea neapărat să le delimitez cumva. Nouă ne place să creăm proiecte deosebite, istorii de la 0, să propunem diferite stiluri și idei, indiferent de faptul că lucrăm la proiecte comerciale sau artistice.
Mai nou, am început să facem clipuri muzicale ilustrate și primim o deosebită plăcere să combinăm animația cu muzica.
Clienți
Am consolidat niște relații durabile cu clienții noștri din România. La moment ei constituie 60-70 %. Acasă avem parteneri și clienți cu care lucrăm de ani buni și ne bucurăm de o fidelitate reciprocă.
Totuși, piața noastră este mică, de aceea ne orientăm către clienții internaționali.
Diferențe
Cultura. Cei din afară plătesc pentru idei, ai noștri – pentru ore de lucru. Mai observ la noi tendinţa de a obţine rezultate imediate. Multe companii își fac planuri pe termen scurt, asta se întâmplă inclusiv din cauza recesiunii economice din țară.
Doar companiile mari, legate de entităţi internaţionale, reuşesc să îşi facă planuri de promovare pentru o perioadă mai lungă și să aloce bugete propriu-zise pentru campanii.
Pe de altă parte, e mai ușor să lucrezi cu ai noștri pentru că poți să te vezi cu ei, să faci meetinguri, să îi cunoști mai bine și să le înțelegi mai bine nevoile. Astfel poți cultiva o relație mai apropiată cu clienții tăi.
Deschiderea pentru animație
Animația este un produs ideal pentru a comunica informații complexe, într-un mod eficient și convingător. Nu obosesc niciodată să le explic asta clienților, iar ei înțeleg acest lucru, mai ales că bugetele pentru un proiect animat sunt mult mai reduse.
Acest lucru bucură și ochiul și buzunarul. Ba mai mult, odată convinși de eficiența spoturilor animate, mai ales pe digital, clienții revin mereu la ele.
Promo
Reputaţia noastră se construieşte prin reputaţia individuală a fiecărui brand din portofoliul nostru. Iar un client satisfăcut este cel mai bun PR posibil.
Clienții ajung la noi cel mai des prin recomandări. Mulți dintre ei văd lucrările noastre și ne găsesc online. Serviciile noastre sunt avantajoase pentru că oferim calitate bună la un preț rezonabil.
Ce va fi
Avem vise mari. Vrem să spunem cât mai multe povești, să explorăm cât mai multe locuri în imaginația noastră și să le expunem în lucrări frumoase, atât acasă, cât și pentru cei din afară.
Desigur ne dorim proiecte de lung metraj, în care să depășim pragul realismului dar și lucrări comerciale în care să avem și resurse și timp pentru execuții spectaculoase cu mare valoare adăugată.
Trenduri
Desigur digitalul. Urmărim o dezvoltare rapidă a tehnologiilor de publicitate pe dispozitivele mobile. Contentul video este activitatea numărul 1 pe rețelele de socializare iar noi nu avem decât să ne bucurăm de acest lucru și să muncim pentru a livra un content calitativ și eficient.
Acum creația noastră se măsoară prin engagement, cuantificat în likes, shares, comments și video views. :)