GOODWINE este prima și cea mai importantă convenție dedicată vinului și industriei de vinificație din România. Crește de 8 ani în notorietate și-n evenimente, însă digitalul a fost lăsat în urmă... până când agenția Craft Interactive a preluat activitatea de marketing online.
La început
Agenția a refăcut site-ul, optimizând din start costurile de logistică, pentru că varianta precedentă funcționa greu, pe tehnologie învechită, ce împiedica scalabilitatea pe dispozitive mobile, optimizarea actuală în Google sau integrarea cu rețelele sociale.
Totodată, informațiile online au fost structurate mai clar astfel că cei interesați de lumea vinului au găsit ușor programul detaliat al târgului, informații despre bilete sau despre locație. Site-ul a produs conținut relevant industriei vinului iar reprezentanții horeca și retail au putut solicita stand la târg, direct de pe site.
Apoi a început strategia digitală
Manufacturată pe nevoile GOODWINE, abordarea agenției ca parte din soluțiile de performance Craft Interactive rafinate pentru creșterea rezultatelor fiecărui partener din portofoliu. Și unde petrece timp mare parte din colectivul social interesat de vinuri? În rețele sociale, evident. Așa că mare parte din buget și efortul uman au fost orientate către acest canal online.
Vinul e despre povești, așadar s-au scris povești online prin ochii blogerilor, obținând ‘buzz-ul’ dorit susținut de vizibilitatea în zona de digital PR. În timp ce oamenii vizitau site-ul nou s-au produs discuții în zona de social media care au fost drecționate, organic, spre evenimentul de pe Facebook, unde s-au creat așteptări legate de ediția 18 a târgului: etichete noi în premieră anunțate la eveniment, informații ‘de culise’ de la producători români de vinuri, masterclass-urile din cadrul evenimentului, ș.a.m.d.
Rezultatele?
Acum vine partea faină. În Noiembrie 2016 comunicarea online a ajuns la 548.000 de oameni în social media cu un engagement de 20%, discuțiile evenimentului de pe Facebook au implicat aproape 26.000 de oameni, site-ul a primit peste 10.000 de vizitatori - majoritatea de pe mobile și s-au scris aproape 40 de articole în sfera de bloguri.
În cele 3 zile de târg peste 4.700 de oameni au vizitat standurile de la Romexpo care au relaționat cu 52 de expozanți, 80 de crame și cu peste 300 de reprezentanți din Horeca sau Retail. Toți au degustat mult vin bun... până la urmă asta e definiția brandului în esență, nu!? Vin bun.
Agenția Craft Interactive
Încheie o nouă campanie de succes și atașează rezultatele obținute de brandul celui mai important eveniment din lumea vinului românesc.
"În Craft există un filtru de selecție branduri care în urma punctajului obținut ne dozează pasiunea investită în proiect. Zic de 3 cele mai importante: Ne place proiectul? Putem depăși așteptările clientului estimate la început? E companie românească? GOODWINE a luat 10 la toate punctele și cred că rezultatele obținute de echipă, căruia îi mulțumesc pe această cale, reflectă filozofia agenției. Cred cu tărie că România a început să facă vinuri bune. E vizibilă creșterea experienței consumatorilor și a producătorilor, așa că repoziționarea GOODWINE este mai mult decât firească în această piață dinamică."
Liviu Florescu (Craft Interactive)
"Colaborarea cu Craft Interactive a demonstrat în mod irevocabil despărțirea de vechiul GoodWine și de tot ce înseamnă o abordare clasică a pieței. Noul GoodWine, cu ajutorul specializat și profesionist al celor de la Craft vine în zilele noastre și își caută publicul acolo unde e: în online. Mulțumim Craft Interactive pentru spiritul de echipă, profesionalismul și entuziasmul care ne-au ajutat să facem o trecere rapidă și ireversibilă la ceea ce înseamnă azi GoodWine: cel mai dinamic, mai interesant și actual eveniment din industria vinurilor în România."
Andrei Iva (Director general GOODWINE)