Nu scriem acest articol, că oricum nu îl citește nimeni

Nu scriem acest articol, că oricum nu îl citește nimeni

L-am scris, pana la urma, pentru ca nu ne-a placut Miorita la scoala. Dar mai ales pentru Dana Pascu, Creative & Strategic Planning Director la GMP, si Alex Petrescu, Creative Strategist la Geometry Global, au dezvoltat o adevarata filosofie a Nucaoricum-ului si au pus-o pe Facebook.

Si, mai mult decat atat, vor vota pe 11 decembrie - o ipostaza pe care incearca sa o prezinte cat mai sexy pentru a-i face si pe altii sa participe la evenimentul electoral. Asa ca discutia care urmeaza are legatura cu:

1. Tinder
2. Polemicile universale din bucatarie
3. Deodorante
4. Voturi
5. Teleorman
6. Inefabilul romanesc
7. Optiuni politice
8. Dorinta de a schimba ceva (brrrr)

Noi zicem sa o cititi si sa mai dati niste bobarnace, din cand in cand, nucaoricum-ului de langa voi.

 

Ideea

Alex:  Acasa suntem 3 oameni. Eu, Dana si Marius, care invata Java si sta pe Tinder.


(n. r. poza cu Marius nu ne-au trimis)

Continuand o traditie rosioreana de a vorbi despre tot felul de subiecte fara o finalitate clara, ca in Seinfeld, intr-o seara am ajuns intamplator si la alegerile din decembrie. La vot, la tinerii care nu voteaza, chestie de care lumea se minuneaza mereu dupa alegeri, similar cu prima ninsoare.

Vazusem pe Facebook un post construit pe logica lui “nucaoricum” si ni s-a parut ca forteaza o perspectiva desteapta vizavi de vot. Una care ar functiona cel putin cand vrei sa-i convingi sa voteze pe tinerii din Romania, care sunt mult mai interesati de probleme lor de socializare, de Facebook si stau pe net mai mult ca in oricare alt mediu.

Dana a deschis un Word si am inceput sa scriem peste 30 de “nucaoricum”-uri, sa vedem daca ne iese. Seara urmatoare am facut layoutul si primele gifuri.

 

Timp 

Alex & Dana: In fiecare seara pregatim gif-urile pentru ziua urmatoare. In timpul zilei verificam daca ne-a mai scris cineva si mai dam like la share-uri. Nu ne mananca prea mult timp. De fapt, nici nu vedem pagina ca pe un consumator de timp.

 

Alegerea nucaoricum-urilor

Alex & Dana: Exista o posibilitate ca, pentru romani, aproape orice lucru sa poata fi formulat pe logica lui “nucaoricum”. Ce am postat pana acum a venit oarecum de la sine, din experienta proprie, din comportamente observate de noi sau vazute pe net sau la televizor.

 

Inspiratie

Alex & Dana: Am inceput sa primim idei chiar din primele zile. Nu toate se potriveau, dar am stat sa le adaptam astfel incat sa fie cat mai aproape de logica cu dubla implicatie a unui “nucaoricum”. Primim in continuare!

 

Cele mai populare

Alex & Dana: Le recomandam pe cele de mai jos, daca tot formeaza un tricolor frumos.

 

 

 

 

Reactii

Alex & Dana: Cea mai surprinzatoare a fost ca marti, la o zi si un pic de cand lansasem pagina, ne-au scris cei la Radio Guerrilla si am intrat in direct la LogOut cu Bogdan Serban. In momentul ala aveam 200 si ceva de fani.

Surprinzator, chiar nu au fost reactii enervante. Niciun comentariu rautacios, nicio injuratura, nimic. Dar mai e timp! :)

 

De ce votati voi

Alex: Daca tot am facut pagina asta, suntem cam obligati sa mergem sa votam! Eu am ratat cateva alegeri locale si parlamentare, pentru ca inca am buletin de Teleorman si trebuie sa fac o drumetie pentru a vota. Dar prezidentiale n-am ratat!

Dana: N-am ratat niciun vot, ba chiar a fost unul dintre motivele pentru care mi-am dorit sa implinesc 18 ani mai repede.

 

De ce nu voteaza oamenii

Alex: Motivele sunt multe. De la “1 vot de la mine nu conteaza”, “alegerile sunt manarite”, “nu am pe cine sa votez”, “sunt in concediu”, “am treaba/sunt ocupat”, la “nu se schimba nimic”, “politicienii sunt vanduti”, “lumea oricum e de cacat”... si ar mai fi.

Daca trecem peste nivelul declarativ, o sa pun pe o masa o teorie. Sunt 2 factori care influenteaza negativ participarea la vot.

#1 Primul e legat de variatia aproape inexistenta a optiunilor pe care le avem. Partidele si candidatii seamana prea mult intre ele si intre ei, chiar daca unii se declara liberali, democrati sau socialisti.

#2 Al doilea e legat de faptul ca o alegere informata presupune efort, efort pe care romanii, dar mai ales tinerii, nu sunt dispusi sa-l faca. Nu vad nicio utilitate, beneficiu. Mai ales intr-un context politic unde se promite mult, putin se face si in care conteaza mai mult un comentariu socant decat adevarul.

Dana ar mai adauga aici si alti factori, printre care faptul ca votul nu e deloc sexy, ca are legatura cu modul in care ne-am castigat dreptul de a vota, dar si cu faptul ca nu are nimeni niciun interes real sa construiasca “o cultura a votului” in Romania.

 

Cum convingi oamenii sa voteze

Alex: Din ce in ce mai greu. Asta e tara unde se face “tot ce-i romaneste posibil” (vorba de la Dragos Olteanu si Robert Miklos). Adica, mai nimic! Cum poti sa masori munca unui Parlament daca tot ce-ti ofera intr-un mandat e o serie de promisiuni? Si, inainte de alegeri, niste masuri populiste care sa bifeze la efectul de recenta.

Ca sa poti misca o masa inerta de oameni, trebuie o perspectiva noua. Cu cat e mai socanta si mai neasteptata, cu atat mai mult ar avea sanse sa readuca votul si rolul lui in discutie. Intrebarea e cine e dispus sa investeasca in asa ceva? Si, cand zic investitie, ma refer la bani, comunicare.

Pe scurt, raspunsul e: da, pot fi convinsi. Dar cine sa-i convinga? Ha!

 

Cat de romanesc este "nucaoricum"-ul

Alex: “nucaoricum” e exprimarea contemporana a filozofiei resemnarii din Miorita. Iar asta nu e lucru putin; tot poporul s-a lovit de motivul mioritic in scoala, ca doar e unul dintre cele patru mituri fundamentale din literatura romana. Resemnarea e inoculata in cultura noastra colectiva.

Mergand un pic mai departe, Romania de azi e inca tara scurtaturilor, a lui “las’, ca merge si-asa”, a nevoii de castig instant. Orice demers care presupune rabdare, implicare, efort intra in categoria simplista a lui “nucaoricum”. Asa ca, ce sens are sa incercam sa schimbam asta, ca oricum nu intereseaza pe nimeni, nu?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related