VanFruct, dubita hippie care voia sa calatoreasca, dar s-a razgandit

VanFruct, dubita hippie care voia sa calatoreasca, dar s-a razgandit

"Plan de calatorii prin toata lumea”, ce bine suna. Si pentru Stefan Ciobotaru si Gabriela Luca asta era un lucru de bifat, avand in vedere ca deja isi cumparasera un van pentru asta. Dar acel Volkswagen T2a din '70 a avut nevoie de mai mult timp decat se asteptau pentru reconditionare. Iar ideile au inceput sa zburde.

Asa a aparut VanFruct, un business mobil care in scurt timp s-a inmultit si cu doua adrese fixe. Ce se intampla in dubita? Se vand gaufres, smoothies, sucuri home van made si alte bauturi specifice fiecarui sezon.

Dupa o investitie de 70.000 de euro, formarea meniului si definitivarea planului de comunicare - impreuna cu Adrian Vizireanu  de la Elastic Studio - s-a pus pe roate un business care acum e in plina dezvoltare. Pai cum sa nu fie, cui nu-i plac truck-urile care vand bunatati?

Hai, comozilor, sariti. Dar numai dupa ce cititi.

 

Oamenii din spatele Van Fruct

VanFruct e un business de familie. Jumatatea masculina a duo-ului, Stefan, e antreprenor inca de mic. La 14 ani era pasionat de biciclete de specialitate si cumpara / reconditiona piese inca de atunci.

A pornit apoi un magazin de skate shoes acum mai bine de zece ani. Intre timp a prins gustul mixologiei (aka free style cocktails) asa ca a trecut si prin experienta deschiderii unui bar tematic, iar momentan e 100% dedicat proiectului VanFruct. Gabriela lucreaza in domeniul marketing-ului si desi are doar experienta in domeniul corporate s-a alaturat proiectului.

 

Ideea: cand, cine, cum?

Ideea a pornit de la Van-ul pe care l-am achizitionat in urma cu mai bine de doi ani. E vorba de un Volkswagen T2a din anii 70. Ne doream foarte mult sa avem un van cu care sa pornim la drum in diverse calatorii prin tara si, de ce nu, chiar strainatate. Pe de alta parte, ne-a placut si ideea de a avea acel van, the hippie-van, asa ca l-am cautat, l-am gasit si am inceput procesul de restaurare.

Cum proiectul in sine a durat mai mult decat ne asteptam noi, am avut suficient timp la dispozitie cat sa ne vina si alte idei. Ele s-au legat de modul nostru de a fi, ce facem / faceam la momentul respectiv, asa ca a aparut si ideea juice bar / smoothie bar / cocktail bar mobil (in functie de evenimentul la care participam).

Van-ul ramane insa in continuare ready-to-go, in ideea in care, desi este echipat complet pentru a fi un juice bar, il putem adapta foarte repede cat sa pornim la drum, in calatorie, oricand ne dorim si sa campam oriunde cu el.

 

Grafica

Logo-ul ne-am dorit sa imbine doua elemente esentiale: Van-ul – de la care a pornit ideea de fapt, respectiv fructe proaspete – pentru ca asta ne defineste produsele pe care le facem. Imbinarea celor doua, din perspectiva grafica, a realizat-o Adrian Vizireanu.

Adrian face parte din echipa Elastic Studio, prietenii cu care am pornit de altfel la drum si pe partea de comunicare.

 

Meniul - cine se ocupa

Am adaptat intr-adevar meniul in functie de sezon atat pe partea de produse, cat si ingredientele din retete. Spre exemplu, pana de curand am avut pe meniu diverse feluri de limonade, pe care le-am inlocuit pentru sesonul rece cu ciocolata calda si ceai bio.

Cum noi folosim doar fructe proaspete, am schimbat si retetele de smoothie cat sa se adapteze si acestea mult mai bine sezonului.

Schimbam destul de des originea cafelei de specialitate pe care o avem, noua ne plac insa originile mai degraba fructate asa ca de obicei le selectam pe acestea. Noi suntem cei care gandim, experimentam si decidem in cele din urma asupra produselor din meniu.

 

Cea mai dificila etapa

Una dintre cele mai dificile etape a fost restaurarea; s-a dovedit a fi un proces mai lung si mai anevoios decat anticipam noi. Ne-am dorit insa o restaurare ca la carte, un van de care sa ne bucuram noi in primul rand si abia apoi sa il folosim pentru business-ul mobil.

O alta etapa dificila este construirea echipei VanFruct pentru juice bar-urile fixe de pe Campineanu 21 si Mendeleev 44. Inca mai cautam oameni care sa fie pe aceeasi lungime de unda cu ceea ce ne dorim atat ca produse, cat si experienta.

 

Activitate in offline

Cum procesul de restaurare a durat mai mult decat anticipam, ne-am gandit sa ‚construim’ si un garaj. Asa am pornit in cautarea unui spatiu mic pe care sa il amenajam. Primul a fost VanFruct Mendeleev (nr. 44), un spatiu de 10 metri patrati pe care l-am deschis in mai, dedicat mai degraba preparatelor to-go.

Foarte recent, in noiembrie, am deschis cel de-al doilea punct fix VanFruct Campineanu (nr. 21), un spatiu dublu ca suprafata, unde avem si cateva masute, cu privire directa catre strada, numai bun de stat la povesti la o cafea si o gaufre, mai ales acum ca frigul se face simtit din ce in ce mai mult. Pentru amenajarea ambelor spatii am colaborat cu Lama Arhitectura.

Planurile pentru VanFruct mobil se vor concretiza mai degraba la anul. Am finalizat intregul proces de reconditionare in toamna, asa ca am avut ocazia sa participam la putine evenimente pana acum.

Nu ne gandim insa la un van mobil prin diverse puncte ale orasului, ci, mai degraba, la prezente punctuale la festivaluri si/sau evenimente private.

 

Investitia initiala

Investitia a tot crescut pe masura ce am dezvoltat business-ul. Am pornit de la 20.000 de euro investiti in reconditionarea van-ului si a crescut pana spre 70.000 de euro luand in calcul si cele doua baruri fixe, cu amenajarea, aparatura care ne apartine in totalitate, etc.

 

Fenomenul de food/beverages trucks in Romania 

Prin prisma produselor pe care le avem noi in meniu, cred ca target-ul este inca unul de nisa. Desi, credem ca nu ar trebui sa fie asa. Oricine poate sa se bucure de o cafea de specialitate, un smoothie cu fructe proaspete, o gaufre fara zahar.

Iar autoritarile cu siguranta au puterea de a influenta acest trend prin prisma relaxarii intregului aparat administrativ. Iar aici ne referim atat la legislatia pentru van-urile mobile, cat si a fluidizarii birocratice in ceea ce priveste si punctele de lucru fixe.

 

Promovare

Majoritatea promovarii am realizat-o pe facebook si instagram. Ne-a ajutat si faptul ca am castigat si premiul pentru cel mai bun design de interior la Bienala de Arhitecutura de anul acesta si am avut parte si de un boost de like-uri pe facebook.

Apoi, cei care ne-au vizitat ne-au recomandat mai departe prietenilor si pentru produsele pe care le avem. Si asa, crestem cate putin in fiecare zi.

 

Planuri de viitor 

Ne vom implica in cresterea business-ului pe care l-am inceput anul acesta. Vrem ca VanFruct-ul sa se ‚coaca’ in mod natural, asa ca ne vom concentra exclusiv pe cele doua baruri fixe si van-ul mobil pentru moment.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related