Omul creativ are cel mai bun canal pentru transmisiunea transmite dumelor pana acum neapreciate de rude, amici sau cei aflati in imediata apropiere fizica a glumetului. De la aparitie si pana azi, Internetul sustine simtul umorului dincolo de distanta dintre oameni, iar asta e un lucru frumos, redescoperit zilnic la un scroll pe Facebook. Aceasta resursa de umor, spune Gina Miu (Senior Brand Manager, Orkla Foods Romania), se potriveste la tanc cu brandul Ardealul, care face haz de neprevazut, punand ardeleni acolo unde nu le fierbe oala.
Iar cu ocazia primei campanii dedicate mancarurilor traditionale la conserva, Ardealul si IQads iti asteapta, imaginile (meme/gif), video-urile sau textele cu povesti pline de umor in care mancarica la conserva Ardealul poate salva o situatie nefasta. Pana pe 19 decembrie. Kitul de inscriere se afla aici, iar mai multe detalii gasesti dincoace.
Ce se specifica in brief e ilustrat si in al doilea spot al campaniei "Musai de avut in camara": o ciorba de burta la conserva salveaza un om de la vegetarianism involuntar.
Mai multe despre campanie, cu contextul si obiectivele ei, aflam de la Gina in continuare.
Contextul campaniei "Musai de avut in camara"
Brandul Ardealul este a doua cea mai dorita a fi cumparata marca din piata de pate, insa gama noastra de mancaruri traditionale nu se bucura de acelasi succes in vanzari, iar una dintre cauzele identificate de noi este lipsa unei comunicari dedicate.
La o testare calitativa, produsele ce sunt focus in aceasta campanie de comunicare (Costita cu Fasole si Ciorba de Burta Ardealul) au fost apreciate drept mai gustoase decat liderul curent al respectivei categorii.
Obiective
Ambitia mea pentru aceasta campanie a fost sa nu facem doar o campanie de imagine, ci una cu impact direct in vanzari, creand un trigger de consum reprezentativ pentru categorie.
Agentia Arsenoaiei & Matasel a venit cu insightul care a conturat campania pe care o vedeti si care pozitioneaza mancarurile la conserva Ardealul drept solutia pentru acele momente cand fie ai nevoie, fie iti este pofta de niste mancaruri traditionale.
Obiectivul de marketing a devenit astfel acela de a incuraja consumatorii sa isi aprovizioneze camara cu mancaruri de-a gata de la Ardealul, pe principiul ca nu se stie niciodata ce se poata intampla.
De aici headline-ul campaniei – "Musai de avut in camara" .
Integrarea campaniei in comunicarea de brand
Campania pe mancarurile traditionale la conserva Ardealul se incadreaza in strategia brandului de a activa ocazii de consum relevante pentru categorie.
Ultima activare desfasurata pe pate Ardealul a fost "Daca e vara, sa fie cu fainosag", cand am vorbit cu romani care in vacanta de vara pleaca la drum lung, urca pe munte, se relaxeaza in camping sau la mare sau isi petrec weekendurile la pescuit, ocazii de consum propice pentru pate.
Umorul
Umorul brandului Ardealul vine din situatiile neasteptate la care sunt expusi cei 2 ardeleni si bineinteles din expresiile lor mucalite.
De ce ati decis sa apelati la UGC pentru a prelungi online-ul campaniei?
Avand in vedere ca majoritatea contentului in online este generat de oameni creativi, am vrut sa apelam si noi la aceasta resursa de creativitate. Plus ca, asa cum am spus, vrem sa fim o solutie pentru o problema reala – vrem povesti personale in care s-a intamplat ceva neasteptat si cand ar fi fost bine sa ai in camara o conserva Ardealul.
De ce trebuie sa tina cont participantii in realizarea creatiilor?
Sa spuna povesti pline de umor despre situatii neprevazute si sa se simta liberi sa experimenteze cu formate gen meme-uri, gifuri etc. Ardealul este un brand traditional, insa unul care tine pasul cu vremurile. Se pot inscrie in concurs inclusiv cei ce doresc sa povesteasca o intamplare sub forma de text.