Dupa opt ani in care si-a antrenat mintea in arhitectura, Gabriela Chelsoi a luat o lupa imaginara si a intrat cu ea intr-o alta lume. Toti ii spun design de ambalaj, dar ea o numeste arhitectura in miniatura.
Gabriela Chelsoi are 32 de ani, este din Bucuresti si acum doi ani a creat CreativeByDefinition, un brand de creatie design de ambalaj si retail (specializat in Food & Beverages). Studio-ul are clienti din diferite colturi are globului si a fost premiat deja, la un festival international de creativitate, pentru ambalajul unei conserve de legume.
Background
Dupa ce am lucrat mai multi ani ca arhitect, am descoperit domeniul designului de ambalaj si retail prin intermediul unor cursuri la Elisava - Barcelona School of Design and Engineering (Spain) si Sessions College for Professional Design (U.S.A) - care m-au ajutat sa patrund si sa descoper aceasta lume, mult mai complexa decat multi ar crede.
Asa am creat conceptul de “arta la raft “ | “ arta in supermarket”, ideea de a investi creativitate in lucrurile pe care le cumparam zilnic si care ne influenteaza pe nesimtite.
Care este legatura intre arhitectura si design de ambalaj? Pentru mine una stransa. Vad designul de ambalaj ca o arhitectura in miniatura, pentru mine nu este vorba doar de design grafic, ci de ceva mult mai complex: totul porneste cu o forma, un corp 3D, care isi modeleaza apoi imaginea grafica.
Evolutie
Numele brandului simbolizeaza directia proiectelor – axate pe creativitate si inovatie. CreativeByDefinition este un brand relativ nou, pe care l-am creat acum 2 ani si are colaboratori si clienti din diferite parti ale globului. Am vrut ca granitele sa dispara, sa lucrez alaturi de culturi total diferite, cu oamenii din toate colturile planetei, sa nu mai fie importanta locatia, ci proiectul in sine.
Am creat pentru clientii cu care lucrez solutii cat mai originale, care sa le prezinte intr-un mod distinctiv produsul, care sa iasa in evidenta pe raft, sa starneasca imaginatia privitorului.
Clientii pe care mi-i doresc in viitor: Gata sa aprecieze creativitatea, calitatea, puterea schimbarii – noul.
Ma tem de clientii care isi ascund adevaratele pareri, care nu sunt transparenti si nu urmeaza sfaturile profesionistilor cu care lucreaza.
Proiecte
Desi abia la inceput de drum, CreativeByDefinition a reusit sa obtina premiul SILVER la competitia internationala – CREATIVITY International Awards 2016 - sectiunea Packaging - reinventand un produs simplu si clasic - conserva cu legume.
Proiectul reuseste sa transforme rosia si fasolea in obiecte arhitecturale, masurabile si utlizeaza pentru realizarea lor o tehnica noua care combina renderul 3D cu ilustratiile.
In continua colaborare cu compania ceha ATI, a fost realizat si ambalajul de borcane cu masline. Proiectul va fi publicat in cartile de specialitate: DESIGN & DESIGN International Awards & Favourite Design 2016 si pune accentul pe ilustratiile realizate manual ale ingredientelor.
La ambele proiecte de mai sus una dintre provocari a fost crearea unei structuri grafice – simple, clare, care sa nu incarce excesiv ambalajul, deoarece produsele sunt vandute in Cehia si este necesara scrierea in doua limbi – ceha si slovaca – pe toate ambalajele.
Un alt proiect pe care as vrea sa il numesc – este de fapt un concept – Ambalaj pentru sofran – va fi publicat si el anul viitor in Favourite Design 2016.
L-am creat din dorinta de a prezenta acest condiment la adevarata sa valoare. Forma unduitoare, organica, moderna a ambalajului pe care am creat-o este inspirata de istoria persana, aduce cu ea un aer de sofisticare, de mister si istorie impreuna cu nenumaratele calitati naturiste ale produsului.
Marea reusita a conceptului este ca a facut inconjurul lumii – mesajul a fost transmis atragand dupa el multe invitatii de colaborare in vederea crearii unui asemenea ambalaj. In prezent lucrez deja cu o companie elvetiana in vederea realizarii unui astfel de ambalaj / brand.
Provocari
O provocare ar fi lucrul cu materiale cat mai speciale, experimentale, care sfideaza legiile fizice obisnuite, una din inspiratiile mele a fost expozitia de materiale inovatoare, unica in Europa, pe care am avut privilegiul sa o vizitez la Barcelona - Materfad.
Trenduri
Exista multe trenduri in domeniul packaging – ului care se schimba aproape in fiecare an. Anul acesta putem vorbi despre simplitate, tendinte geometrice, detaliere clasica si o suprapunere efervescenta intre poze si ilustratii.
Urmaresc mereu tendintele, le folosesc intotdeauna ca punct de plecare, dar in final conceptul reprezinta o interpretare proprie, o viziune noua asupra produsului.