La 6 ani de la initierea primului curs de event planning de pe piata, Creative Business Management organizeaza in weekendul 26-27 noiembrie, cea de-a 42-a editie. Cel mai longeviv produs de training din domeniul organizarii de evenimente a instruit peste 500 de participanti, devenind unul dintre cele mai apreciate traininguri de catre tineri antreprenori, specialisti in comunicare si event planneri care vor sa isi perfectioneze stilul de lucru.
Cea de-a 42-a editie a cursului inchide anul 2016 cu un nou record de participanti. In medie, numarul participantilor la curs a crescut cu aproximativ 15% - 20% in fiecare an, devenind unul dintre cursurile cu traditie ale Creative Business Management, care se organizeaza cu o frecventa lunara.
"Planificarea si organizarea evenimentelor este unul dintre acele cursuri care genereaza participanti datorita pozitiei pe care o avem pe piata. Credibilitatea si recomandarile pe care ni le-au dat cursantii nostri sunt primele aspecte pe care le ia in calcul un potential participant in momentul in care decide sa urmeze acest program de training. Tocmai de aceea avem contracte cu companii care doresc sa trimita angajati din departamentele de comunicare la o specializare in organizarea de evenimente. Avantajul nostru este ca, pe langa o experienta de training foarte utila oferim, la finalul cursului, o diploma acreditata de Autoritatea Nationala de Calificari pentru aceasta meserie", spune Beatrice Pandea (coordonator de training in cadrul Creative Business Management).
Cum s-a schimbat event planning-ul in ultimii 6 ani?
Toate informatiile prezentate pe parcursul celor doua zile de curs se raporteaza la strategie. In primul rand, cursantii trebuie sa invete sa defineasca obiective si sa seteze masuratori concrete pentru activitatea lor. Apoi, acestia invata sa creeze concepte, sa comunice si sa atraga finantari si sponsori pentru eveniment.
"Noile strategii de comunicare ale companiilor nu mai pot ignora relatia directa cu clientul. Acest lucru a generat o nevoie crescuta de resurse umane capabile sa genereze strategii si sa implementeze proiecte de event planning. Evolutia pietei se poate observa si in dezvoltarea departamentelor BTL in cadrul agentiilor de comunicare. Piata de comunicare este intr-un proces de specializare iar profesionalismul de care este nevoie presupune lucrul pe concept. Nu mai suntem in anul 2000 in care un prezidiu si un cos cu flori reprezentau un eveniment reusit", spune Bianca Preda (trainerul cursului).
Bianca activeaza ca event planner de peste 10 ani pe piata si continua sa lucreze pe proiecte de organizare de evenimente, multe dintre ele reprezentand studii de caz in timpul cursului.
Cum castig bani din evenimente?
Cea mai cautata informatie de catre participantii la curs este “Cum castig bani din evenimente?”. Desi aspectele legate de organizarea unui eveniment sunt cele care pun cursantilor mai multe probleme, informatiile despre finantarea unui business de event planning atrag atentia cel mai mult. Majoritatea participantilor isi doresc sa afle cum pot deveni independenti financiar activand in domeniu.
Cu alte cuvinte, „cum pot finanta evenimentele organizate de mine, in asa fel incat sa am o sursa constanta de venit?”. Cursul abordeaza si aspectele de finantare, cum ar fi bugetarea evenimentului si stragerea de sponsori, parteneri strategici sau parteneri media. Prin exemple concrete, participantii pot simula organizarea unui eveniment si modul in care acesta poate fi promovat astfel incat sa aiba acces la finantare.
"A avea un buget de la un client are ca provocare buna lui executie. A avea zero buget si a scoate profit la final reprezinta, pentru orice event planner, cea mai mare provocare. Multi dintre absolventii cursului au reusit sa treaca cu brio acest test. Foarte des ne intalnim in locatii de evenimente, fiecare cu evenimentul propriu in desfasurare, ceea ce ne transforma intr-o comunitate", spune Bianca Preda.
Activitatea de training in domeniul organizarii evenimentelor a Creative Business Management s-a dezvoltat in ultimul an prin incheierea unui parteneriat cu International School of Communication, una dintre cele mai cunoscute centre de training cu sediul in Londra si Dubai. Parteneriatul s-a concretizat in organizarea primului curs international de event planning, sustinut la Bucuresti de catre lectorul Kelly Freeman.