Le Buro – agentie full-service din Chisinau, inceputa dintr-o gluma

Le Buro – agentie full-service din Chisinau, inceputa dintr-o gluma
Credit foto: Evgegenii Motasov

Dintr-o gluma luata-n serios, Olga Butnaru si Radion Cicic deschideau la inceputul lui august 2015 in Chisinau Le Buro, agentie de creatie full-service. Cu un background puternic pe partea de business, finante si marketing consolidat in Londra si Italia, a revenit in Chisinau pentru a face parte din echipa de management a companiei tatalui ei, Mircea Butnaru. 

Dupa patru ani, Olga si-a dat seama ca avea o echipa cu care putea incepe pe cont propriu. Intra in scena Radion Cicic, art director Le Buro, cu sus-amintita gluma legata de numele unei potentiale agentii, care avea sa fie luata in serios.

Le Buro are in prezent o crestere semnificativa la nivel de business; si, cum spune Olga, se bucura de un context al pietei benefic unui grup care doreste sa se evidentieze. 

 

Despre Olga

Am invatat la Chisinau, Liceul Gheorghe Asachi, iar in 2001 la 15 ani am plecat in UK unde am finisat GCSE, apoi A-level si am ajuns la King's College University of London, unde am facut business managemet. Universitatea este una din cele mai puternice din Europa in business studies. Sunt mandra ca am nimerit in aceasta universitate.

In 2010, dupa 9 ani de studii, am simtit nevoia sa schimb atmosfera, si am facut 1 an in Italia ca schimb de experienta, unde am continuat studiile in business + international finance. Funny enough, modulul de marketing a fost cel mai slab obiect al meu, fiind cu profil si mentalitate matematica, nu-mi placea creativitatea la momentul acela :)

In 2011 am revenit in Londra unde am fost intr-un internship la cea mai tare companie de marketing si evenimente - Urban Caprice. Compania organiza evenimente pentru celebritati si oameni influenti din tara. Am ajutat sa organizez unul dintre cele mai puternice evenimente anuale: Taste of London 2011, unde am vazut multi oameni celebri printre care Elton John si familia regala.

De asemenea, am asistat la organizarea unui eveniment privat pentru Rowan Aktinson (Mr. Bean) in the countryside, a fost foarte funny sa-l vad in ipostaza de om serios :)

Am primit oferta de lucru sa raman in companie, dar am decis sa ma intorc acasa sa fiu alaturi de tatal meu, Mircea Butnaru, proprietarul companiei Aridon SRL in Moldova si Aridon Moldova SRL in Romania (reprezentatul official LEVIS) unde am devenit co-partener.

Una din responsabilitatile mele a fost sa conduc departamentul de marketing si business development. In perioada aceea intram pe piata Romaniei, in Iasi si Bucuresti. Timp de 4 ani am schimbat marketing-ul la 180 grade, am inceput cu echipa, mentalitatea colegilor, am introdus strategii noi si instrumente europene.

La un moment dat am inteles ca am construit o echipa prea puternica si mi-am dat seama ca sunt 2 optiuni: ori ei vor cauta sa creasca in alta parte ori vom creste impreuna aparte.

In acesti 4 ani de experinta alaturi de tata am crescut enorm; datorita lui am devenit un manager puternic. Il consider cel mai bun profesor al meu atat in viata personala, cat si profesionala. Ma mandresc sa-i port numele, fiind fiica unui om si business man inteligent, puternic si corect.

 

Le Buro: inceput

A luat nastere pe 5 august 2015, cand am realizat ca echipa cu care lucram era destul de puternica si eficienta - ca am putea deservi mai multi clienti.

Astfel, am realizat ca marketingul eficient are nevoie sa fie mereu provocat si inconjurat de un mediu de creativitate. Am decis sa deschidem o agentie creativa cu ciclu intreg.

In aceasta decizie am fost sustinuta imediat de colegul meu pe care il consider si partener, Radion Cicic, Art Director-ul companiei. Orice proiect este confirmat si coordonat de el. Mai tarziu s-a alaturat si colega noastra Svetlana Sarjan, Vice-Director.

 

Nume

Radion Cicic a venit cu numele si logoul.

Ideea de a pleca la drum a pornit de la o gluma; am spus ca suntem destul de puternici sa fim o agentie. Gluma a devenit realitate din momentul cand Radion mi-a aratat a doua zi care ar fi denumirea noastra daca ne-am deschide ca agentie :)

 

Evolutia echipei

Pe 5 august, eu cu Radion ne-am apucat de treaba, eram noi 2 si atat. Apoi am angajat inca un designer pentru ca Radion nu facea fata. Urmatorul angajat a fost un account pentru ca eu nu reuseam cu clientii. Pana la anul nou eram deja 10. Astazi, dupa un an, suntem 17 :)

 

Cele mai importante campanii

Cea mai recenta lucrare care ne-a adus enorma placere a fost un stand pentru Air Moldova la Ziua Aviatiei :)

O campania super creativa a fost prezentarea unui telefon pentru compania ENTER. Ne-au permis sa facem o lucrare manuala in baza renumitului tablou Starry Night.

Am lucrat la ambele proiecte absolut cu toata echipa, ne-am implicat fiecare la montare si la foto, a fost foarte vesel :)

 

Clienti

Evident ca Aridon a fost primul client; ma consider norocoasa ca am deschis agentia deja cu un client intr-atat de puternic, stabil si, cel mai important, interesant.

Am creat pagina de Facebook si am inceput sa facem postari creative, am primit multe mesaje, apeluri. Multumesc acelor clienti care au riscat sa aiba incredere intr-o companiei baby type.

In prezent, avem cate un client din mai toate domeniile. Vrem sa crestem portofoliul international.

 

Contextul pietei de comunicare in Republica Moldova

Desigur ca, in comparatie cu pietele vecine cel putin, Moldova mai are de crescut, dar acesta este si avantajul: cresterea, alaturi de tara si noi. Sunt patrioata si imi place tara mea, ma bucur ca pot lucra aici si nu sunt nevoita sa plec.

Incercam sa iesim pe piata internationala mai concentrat, avand deja cativa clienti internationali foarte interesanti. Este mai usor sa lucrezi cu piata vecina daca luam in considerare ca sunt mai open minded

Legat de promovare, ne promovam pe noi insine doar pe canalele de socializare :) E foarte important sa te promovezi online in ziua de azi, mai ales in Moldova.

 

Directii de dezvoltare

Cum spuneam, in prezent, avem planuri sa iesim pe piata internationala. Acum este o perioada de tender, in care acceptam cu mare drag invitatiile de participare. Este un proces placut cu care ne mandrim avand doar un an de activitate :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related