Cosmin Lacatusu (Create Direct): Trendul in materie de generare de leaduri este sa livrezi clientului intalnirea cu prospectul respectiv sau chiar sa realizezi vanzarea

Cosmin Lacatusu (Create Direct): Trendul in materie de generare de leaduri este sa livrezi clientului intalnirea cu prospectul respectiv sau chiar sa realizezi vanzarea

Creatie si productie de marketing direct - cu aceasta specializare intra Create Direct pe piata de comunicare din Romania in anul 2004, ca parte a grupului Mediapost Hit Mail. Pe timpul crizei din 2008-2009, agentia a trecut de hopul unui client care reprezenta 60%-70% din business-ul total, concentrandu-si eforturile spre largirea portofoliului de clienti.

In prezent, Create Direct are o echipa proprie de 11 oameni (dar cu posibilitate de extindere imediata, via Mediapost Hit Mail) si lucreaza pentru clienti precum: Bosch, Dow Seeds, Fabryo, Microsoft, Rehau, Saint Gobain sau Xerox.

Cosmin Lacatusu (Executive Manager, Create Direct), ne spune mai multe despre inceputul, evolutia si provocarile agentiei in randurile de mai jos:

 

Create Direct la start: creatie si productie de DM

Create Direct a luat fiinta in 2004, in cadrul grupului Hit Mail (Mediapost Hit Mail incepand cu 2009) ca agentie specializata in strategie, creatie si productie de marketing direct. De aici si numele… Create = creatie si Direct = comunicare one 2 one, personalizata.

In acel moment, existau in piata cateva companii ce furnizau servicii de marketing direct, existau si multe agentii de creatie publicitara, dar nici o agentie specializata in creatia si productia de marketing direct… deci iata oportunitatea.

In 2008 Create Direct se afilieaza la InterDirect Network, care este o retea internationala de agentii de marketing direct si digitale independente. Aceasta afiliere ne-a deschis mai mult orizonturile, avand acces la know-how de marketing direct international, posibilitatea de a implementa proiecte foarte usor in alte tari prin reteaua de membri sau acces la clienti noi, clienti ai IDN ce aveau nevoie de o agentie in Romania. Astazi, IDN Numara 32 membri in Europa, Statele Unite, Africa si Asia.

 

Schimbari din piata care au influentat compania

Criza din 2008-2009. Pe atunci aveam un client care facea cam 60-70% din cifra noastra de afaceri, lucru foarte periculos. Cand a inceput sa se clatine, ne-am mobilizat cu toata echipa in a largi portofoliul de solutii si servicii si in a aduce clienti noi, lucru care s-a si intamplat.

Astfel, am inceput campanii de new-business si ne-am largit portofoliul de clienti, ajungand astazi la peste 50 de clienti.

 

Echipa

Echipa Create Direct nu este mare – 11 persoane, dar are avantajul de a fi parte dintr-o  structura puternica – Mediapost Hit Mail cu peste 700 de angajati, ne ofera acces la foarte multe resurse indispensabile proiectelor administrate de noi.

Echipa Create Direct este in principal axata pe account management, creatie si dezvoltare, dar accesam de la compania mama servicii precum administrare de baze de date, data entry, call-center, activitati de depozit si logistica, email marketing si SMS marketing.

Astfel, pe langa cele 11 perrsoane, personalul extins poate varia in functie de incarcarea pe proiecte de la 5 – 100 persoane.

 

Clienti

Avand in vedere ca solutiile noastre sunt cross-industry, axate pe generarea de leaduri si achizitia de clienti si programe de loializare, rewards si incentive, domeniul de activitate al clientilor este larg. Astfel avem clienti din zona constructiilor, IT, auto, agro, FMCG, financiar sau serviciilor.

Cativa clienti pentru care lucram: Bosch, Dow Seeds, Fabryo, Microsoft, Rehau, Saint Gobain, Xerox.

 

Trei proiecte

In 2012 am lansat Rewards Direct –o solutie de rewards sau incentive bazata pe puncte, modulara, complet personalizabila prin care un client poate sa-si recompenseze partenerii, resellerii, influencerii, clientii etc. pentru achizitiile sau vanzarilor lor, cu peste 1000 de premii din catalogul nostru.

Premiile sunt actualizate in timp real cu preturile si stocurile furnizorilor, iar gama lor este foarte variata, de la gadgeturi, electrocasnice, pana la plimbari cu yachtul, vouchere de spa sau shopping.

Anul acesta, in toamna, am lansat o solutie de rewards Software-as-a-Service – Rewardiful. Este o solutie pentru generarea si gestionarea unei campanii de rewards sau trade marketing sau a unui club de fidelizare la cheie.

Astfel, o companie isi poate crea o platforma complet functionala, personalizata, cu premii gata de a fi comandate, in maxim o ora. Aceasta solutie este disponibila deja in Romania, Bulgaria, Ungaria, Polonia si Statele Unite.

Tot anul acesta am lansat Qualidz (quality leads). Generam leaduri folosind experienta noastra in marketingul direct (online si offline), integram canalele de comunicare, folosim tooluri pentru A/B testing, masurarea, optimizare campaniei, toate pentru a putea selecta, califica si valida leadurile inainte de a ajunge la client.

Acestuia nu-i ramane decat sa converteasca leadul in vanzare. Sistemul de plata este in avantajul clientului. Intai testam si optimizam mesajele si canalele de comunicare, dupa care putem oferim clientului un cost / lead astfel incat sa isi poata calcula in orice moment ROI-ul campaniei.

 

Pe trenduri

Zilnic, in Apple App Store sau Google Play sunt incarcate peste 1.500 de aplicatii, mare parte raspunzand nevoilor din piata. Ne aflam intr-o era a acceleratiei unde, daca nu esti analitic, vizionar si inovativ, pierzi trendul.

Trendul in materie de generare de leaduri este sa livrezi clientului intalnirea cu prospectul respectiv sau chiar sa realizezi vanzarea. Acest lucru inseamna sa cunosti foarte bine produsul, targetul, sa stii cand si unde sa-l targetezi, sa-l colectezi, sa-l validezi etc.

Sunt cazuri in care folosim exclusiv mediul online pentru targetare si validare, dar sunt si cazul in care targetarea se face prin mobile marketing, direct mail sau call-center.

Campaniile de fidelizare sunt parte a strategiei de Customer Experience. Se stie ca brandurile vor sa fidelizeze, sa recompenseze si apoi sa-i transforme pe clienti in ambasadori.

Acest lucru inseamna comunicare constanta cu clientii, inseamna promotii personalizate si inseamna premii cat mai atractive.

Premiile in produse si experientele sunt cea mai buna alegere intr-o campanie de rewards si loializare deoarece sunt memorabile si poti controla targetul de vanzare impus. In plus il fac pe clientul final sa povesteasca si prietenilor sai despre experienta din acest club.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Create Direct

Compania Create Direct a fost infiintata in 2004 si este detinuta de Mediapost Hit Mail, care face parte din grupul Postei Franceze (La Poste). Create Direct este liderul pietei romanesti de solutii de incentive... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related