Ioana Ceapa (:PGM!): Nu suntem buni la new business si nu cred ca un client matur vrea asta de la agentia lui. Suntem buni la ceea ce facem

Ioana Ceapa (:PGM!): Nu suntem buni la new business si nu cred ca un client matur vrea asta de la agentia lui. Suntem buni la ceea ce facem

:PGM! lucreaza constant cu clienti precum ING Bank, Orange, Johnson & Johnson, Samsung, Wilo, Cersanit, Tuborg, Omega Pharma, ALD Automotive, Genpact, Ubisoft pe zona BTL, iar Ioana Ceapa (Communication & Strategy Director) ne spune ca echipa nu exceleaza la capitolul new business, aceste colaborari devenind constante odata cu primul contact finalizat intre agentie si client. 

Inceputa in 2005 de doi studenti la SNSPA, cu proiecte precum activari HoReCa in cluburi si alte locatii, :PGM! a ajuns astazi la o echipa de 17 oameni. Au focus pe BTL si o abordare mai "techy", mai cu VR, video 360 si instalatii digitale. Pentru ca, spun ei, "tehnologia si designul vor fi general acceptate ca baza in event planning si in BTL". 

De mentionat si ca agentia trece, usor-usor, spre titulatura PGM. Ioana ne spue mai multe in randurile de mai jos:

 

Inceputul agentiei

:PGM! a fost infiintata in 2005, ca un exercitiu de business pentru Mih Lovin si Andrei Sandu, studenti la SNSPA pe atunci.

La vremea respectiva activitatea era in principal axata pe activari HoReCa in cluburi si locatii selectionate, derulate pentru branduri precum Davidoff, Unicum, De Kuiper, Drambuie, game de vinuri din Chile si Africa de Sud si chiar o caravana nationala pentru Boom TV.

Era ceva super interesant si eye candy pentru niste owneri de business, inca studenti in anul 3 pe atunci, dar incepea sa devina suficient de serios incat sa ceara pragmatism in implementare si responsabilitate in managementul intern.

Numele este dat de la infiintarea agentiei, el raspunzand atunci ideii de lucru bine facut, atat procedural corect cat si boost-uit de un entuziasm chiar debordant cateodata, daca e sa ne uitam inapoi.

Pana la urma, numele agentiei pleaca din mitul :PGM!, sinonim cu ideea de creator si creatie desavarsita. De curand am trecut printr-un proces de rebranding care, printre altele, a implicat si o mica schimbare - usor, usor, ne transformam in "PGM".

Etape de dezvoltare

:PGM! si-a adaugat incet, organic, departamentul de creatie, ceea ce a fost destul de usor; ambii actionari de atunci functionasera ca oameni de creatie si client service de ATL in agentiile pe care le parasisera.

Automat, agentia a evoluat spre una full service, adaugandu-si in portofoliu branduri din retail si real estate (ERA Shopping Park Iasi/Oradea, reteaua de magazine Bamboo si Baobab, ALD Automotive-Group Society General si identitati de brand).

Cel mai important moment in evolutia businessului a fost schimbarea actionariatului, in agentie alaturandu-se Alexandra Lungeanu, care a venit cu experienta in BTL & evenimente de marcom.

Pe principiul ca un plan nu este nimic altceva decat un vis cu un deadline, odata cu sosirea ei in business amploarea evenimentelor implementate de :PGM! scaleaza considerabil.

In noua componenta, avandu-i pe fratii Mih Lovin si Alexandra Lungeanu Paun co-owneri, :PGM! a castigat proiecte si a pastrat pe time frame lung colaborarea cu ING Bank, Orange Romania, Samsung, URBB, Carlsrom, Johnson & Johnson, Reckitt Benckiser, Omega Pharma, Cersanit (Rovese) etc.

 

Specializare

Suntem, la baza, business de BTL, dar ce atrage atentia la noi e capacitatea de a depasi mereu sfera BTL-ului asa cum este ea perceputa in Romania. Mereu am pus creatie buna in proiectele de BTL, tehnologie si interactivitate la implementare si design de locatie, in cele mai mici detalii, in adevaratul sens al designului.

Credem mult in a realiza evenimente prin mixul de what is trending & cool. Credem intr-un fusion de know-how si creativitate puse frumos in zona de eveniment.

 

Echipa

In momentul de fata in sediul din Gheorghe Marinescu activam 17 oameni, fiecare super bun in felul lui si capabil sa aduca un plus simtitor in event planning. Nimeni nu se dubleaza, toti ne completam, toti personaje si personalitati.

 

Portofoliu de clienti. New business

Lucram constant cu toti clientii cu care am ajuns sa lucram o data. Pentru noi implementarea buna e cel mai bun new business.

Nu suntem buni la new business si nu cred ca un client matur vrea asta de la agentia lui. Suntem buni la ceea ce facem si e bine sa ramanem asa, lasam rezultatele sa ne faca tot buzz-ul si pana acum a functionat tare bine.

Asa am ajuns sa lucram cu: ING Bank, Orange, Johnson & Johnson, Samsung, Wilo, Cersanit, Tuborg, Omega Pharma, ALD Automotive, Genpact, Ubisoft.

 

Trei proiecte importante

Delimitarea asta a proiectelor importante e intotdeauna complicata - ca atunci te vezi nevoit sa analizezi mai in detaliu de la care ai invatat mai mult, de unde ai avut beneficii mai mari.

Am avut cea mai mare expozitie foto digitala din lume pentru Samsung, am realizat muuulte proiecte de comunicare interna si aplicatii, dar daca e sa facem o lista scurta, voi spune de cele 3 proiecte speciale din 2016.

Asta fara sa luam in calcul acest sfarsit de an - ultimele 3 luni din an sunt intotdeauna la turatie maxima pentru noi, culminand acum cu 2 petreceri mari, de aproape 2.000 de oameni, care vor avea loc in aceeasi noapte.

Ei bine, am inceput anul pe repede-nainte cu un webcast pentru ING, care a fost un exercitiu de mobilizare foarte bun pentru intreaga echipa care lucreaza pe cont.

Apoi, luna mai - care in mod atipic a fost foarte agitata in 2016, a venit cu Set Sail Black Sea International Regatta - 3 zile pline cu (deja) prietenii de la Set Sail Nautic School (setsail.ro), una dintre cel mai bine cotate scoli de Navigatie din Romania.

Un proiect special important pentru noi, deoarece credem foarte mult in sailing si yachting, atat ca pasiune cat si ca business.

Iar vara a venit cu Wilo, ultimul client adaugat in portofoliu. Wilo a fost provocare ce ne-a dovedit inca o data ca de multe ori solutia e usor de gasit, daca ai un brief bine scris si pui intrebarile corect.

Si asa a aparut Cautam instalator cu atitudine! - care a crescut de la o promotie de trade la o campanie de online si OOH si care ne este foarte draga.

 

Provocarile din piata

May you live in interesting times e o urare maxim-maxim corecta acum. Credem ca tehnologia si designul vor fi general acceptate ca baza in event planning si in BTL, motiv pentru care constant investim in ele si, HR-istic vorbind, avem echipa care doar asta face.

Interactionam constant la birou cu VR, cu echipamente video 360, investim in aplicatii techy si instalatii pe care sa le push-uim in evenimente si ne organizam mini-ateliere in care cautam sa gasim solutii, idei si sa reinventam.

 

Cand stii mai mult devine usor sa faci mai putin (daca trebuie).

 

Must-uri in BTL

Even planning clean si cu insight. Deci concept, design si nu doar amenajare de spatiu. Tech si digital sub forma de instalatii, aplicatii, arduino, VR, 360.

Si mai credem ca implemetarea aia sigura si clara, fara ezitari, bine organizata si oameni cu sange rece si stapanire de sine - toate acestea vor fi mereu de baza in BTL, in evenimente de orice fel si in proiecte speciale. Si asa e normal.

Iar in ceea ce ne priveste, desi ne place sa credem ca boost-urile noastre creative ne securizeaza proiectele nou castigate, cred ca intotdeauna si negresit ceea ce linisteste clientul nu este noul sau nebunia din ideile noastre, cat siguranta si rigurozitatea din prezentare si mai ales din implementare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related