Nu ne alegem bataliile in ceea ce priveste clientii pro bone, explica Alina Balan, Client Service Director MullenLowe. Iar asta inseamna servicii de comunicare ongoing, integrate, asa cum agentia face pentru orice client comercial. Lipsa bugetului este un impediment. Pe de alta parte, experienta le-a aratat ca daca ai o cauza puternica, furnizorii si sponsorii se raliaza demersului lor.
Primul pro bono
Unul dintre primele proiecte de acest tip in care ne-am implicat la nivel de grup, in urma cu multi ani, a fost redeschiderea Muzeului National de Arta al Romaniei.
Preocuparea noastra pentru arta a ramas constanta pana in ziua de astazi, lucru care se reflecta in initiativele pe care managementul nostru decide sa le sustina.
Proiecte in 2016
Crucea Rosie este un partener constant pentru Mullen. Si in 2016, ne-am ocupat de toate proiectele dezvoltate de ei, de la campania de redirectionare a procentului 2% din impozitul pe venit pana la raportul anual.
Nu ne alegem bataliile in ceea ce ii priveste. Nu facem work doar cand simtim “potential de festival”, ci le oferim servicii de comunicare ongoing, integrate, asa cum am face pentru orice client comercial.
Pe langa parteneriatele long term, ne implicam mereu in proiecte punctuale la care ne bate inima. Si anul acesta, un astfel de exemplu a fost Festivalul de Film Istoric Rasnov, pentru care am transformat Cetatea Rasnov in prima citadela din Romania listata pe Airbnb.
Alegerea cauzelor
Nu e o regula. Chiar de curand s-a intamplat sa auzim despre un proiect care are in spate o misiune cu care rezonam la nivel de echipa si ne-am oferit sa ne ocupam de campania de comunicare. Vom reveni cu detalii:)
Pe de alta parte, sigur ca sunt organizatii care vin catre noi si ne bucuram ca este asa. Alegem sa ne implicam in proiecte care credem ca fac o diferenta.
De ce pro bono
Mai departe de cauze nobile si intentii bune, in realitate, daca managementul agentiei in care lucrezi nu intelege importanta unor astfel de proiecte si nu isi doreste sa aloce timp si resurse, putem sa fim siguri ca nimic nu se va misca. Noi suntem norocosi din punctul asta de vedere.
Veronica Savanciuc, Presedintele grupului nostru, e unul dintre executivii cei mai implicati in proiecte sociale, precum Fundatia Renasterea, Hospice sau Junior Achievement (educatie), motiv pentru care ne incurajeaza sa dezvoltam astfel de activitati si ne sustine initiativele.
Sigur ca la nivel operational fiecare agentie alege masura in care o face in functie de cauza, resurse, timp etc. Insa pentru noi este important ca facem parte dintr-o companie care lasa mana libera in ceea ce priveste proiectele pro bono, foarte meaningful pentru fiecare dintre noi.
Clientii
Singura diferenta este faptul ca… lucram pro bono.
Dificultati
Evident, lipsa bugetului este un impediment. Pe de alta parte, experienta ne-a aratat ca daca ai o cauza puternica, pe care o comunici relevant, furnizorii/sponsorii etc. se raliaza demersului tau.
Avantajul principal este acest sense of purpose, fara de care este foarte greu sa fim motivati. Asta pentru ca suntem oameni si vrem sa stim ca aducem o contributie, oricat de mica, la o zi de maine mai buna.