Pe scurt, In a Box inseamna cadouri made in RO, cu produse lucrate manual de creatori romani, combinate in jurul unui concept. Lansat in aprilie 2016, e business-ul Inei Natu, tanara cu background in comunicare si marketing.
Produsele, toate fabricate in Romania, sunt disponibile in pachete tematice: pentru diverse pasiuni - culinare, citit - , pentru copii sau pentru companii. Recent, In a Box a colaborat cu o serie de influenceri, pe post de curatori ai unor cutii de cadouri tematice.
Cum au ajuns de la o idee vaga la business, via teste si ascultat de feedback, mereu cu un ochi pe cash flow, aflam imediat.
Echipa
Nu pot vorbi inca de o echipa ca la carte, insa am aproape oameni care ma ajuta cu idei, sfaturi si chiar critica, dar de buna-credinta.
Vin din zona de comunicare si marketing si, dincolo de storytelling, am grija ca implementarea sa fie pe masura conceptului.
Din „board” face parte si prietenul meu, omul care ma ajuta sa iau deciziile strategice si cel care a creat shop-ul, avand background in IT.
Ideea
Mi-am dorit un loc unde unde oamenii sa gaseasca cadouri altfel, o alternativa in peisajul cadourilor de serie. Un loc care sa puna in valoare creatiile artistilor romani, avand astfel un impact pozitiv in comunitatea locala.
Am avut ca sursa de inspiratie targurile de design romanesc organizate cu anumite ocazii si am gandit un magazin online astfel incat alegerea unui cadou deosebit sa fie simpla, cu livrare acasa sau chiar direct la destinatarul cadoului.
Suntem aici pentru iubitorii de produse create local, in cautare de cadouri altfel, fara tipare, dar si fara mult timp la dispozitie.
Primii pasi
In decembrie 2015 aveam doar o idee, cat se poate de necizelata. Am intors-o pe toate partile, am confruntat-o cu ce exista in piata si undeva la inceputul lui februarie 2016 am stiut cum vreau sa arate conceptul.
De aici, a urmat partea esentiala – implementarea: partea legala, discutii cu producatorii, selectia produselor, achizitii, crearea shop-ului, conturarea mesajelor de comunicare. Pe repede inainte si am ajuns la lansare.
Inca invatam insa – pentru ca vrem sa oferim cea mai buna experienta posibila, asa cum ne-ar placea noua sa fie shop-ul In a Box daca l-am descoperi acum, in calitate de clienti.
Am inceput treptat, cu o singura cutie tematica si am cules feedback de peste tot din jurul nostru: de la prieteni si cunoscuti si pana la comunitatea de pe Facebook. Asa am ajuns sa lansam in octombrie o colectie de cutii tematice, care sa se plieze pe diferite pasiuni.
Creatia
Totul - design-ul, site-ul, shop-ul - a fost creat intern, dupa discutii lungi si testari peste testari.
Investitia
Am pornit cu aproximativ 2.500 de euro, insa momentan reinvestim tot profitul pentru a creste treptat.
Provocarile
Nu ne-am lovit pana acum de ceva care sa ne zdruncine. Tot ce s-a intamplat pana acum cred ca este firesc intr-un business mic pornit recent.
As putea mentiona cash flow-ul aici de care trebuie sa ai mare grija la inceput ca sa poti merge mai departe.
Selectia produselor
Fiecare produs din cutie este creat in Romania. Vorbim de artisti, designeri, mici producatori si mestesugari de peste tot din tara pe care i-am descoperit la targuri, online sau care mi-au fost recomandati de oamenii din jurul meu sau chiar de catre alti creatori. Au fost si cazuri in care creatorii au fost cei care au venit catre mine.
In functie de conceptul fiecarei cutii, selectez anumite produse care se pot combina armonios, ducand mai departe o poveste impreuna. Sunt intotdeauna atenta la materialele folosite pentru crearea produselor, la finisaje si la design.
Cel mai vandut produs
Pana acum, cadourile pentru familiile cu copii, mai maricei sau mai mici, au fost cele mai cautate. Cred ca aceste cadouri, gata de primit acasa, vin in ajutorul parintilor sau prietenilor acestora, de multe ori parinti la randul lor, care efectiv nu au timp sa caute un cadou inedit pentru cei mici si, in plus, din materiale si ingrediente naturale.
Pachetele corporate
Pachetele pentru companii pornesc de la valorile acestora, de la mesajele pe care vor sa le transmita. Lucram personalizat, putem face diferite combinatii de produse astfel incat pachetul final sa fie reprezentativ pentru companie. In plus, putem personaliza anumite obiecte cu diferite mesaje, logo sau culori.
Printre produsele incluse in pachetele pentru companii avem bunatati din ingrediente naturale, obiecte din ceramica lucrate de artisti ceramici sau obiecte din lemn create de designeri de obiect. In perioada sarbatorilor, procentul vanzarilor acestor pachete creste semnificativ.
Cadouri alese de influenceri
M-am gandit ca, odata cu lansarea colectiei de cadouri, sa duc mai departe ideea ca fiecare cutie tematica in sine trece printr-un proces creativ: are un concept atribuit, conceptul este declinat apoi intr-o anumita combinatie de produse, produsele sunt alese cu grija.
Fiecare cutie are, de fapt, un curator. Asa a inceput colaborarea – mi-am dorit aproape oameni care ne inspira, si in online, si in offline, si care sustin creativitatea locala. Am pornit de la personalitatea lor, stilul lor de viata si, dupa intalniri si discutii, am ajuns la forma finala, gata de trimis in lume.
Ca vanzari, sunt in top, alaturi de cele pentru familii.
Promovarea
Suntem cat se poate de prietenosi cu Google, mereu atenti la SEO. Am creat si o comunitate pe care o tinem aproape prin newslettere, iar retelele sociale sunt cele care ne ajuta sa ne validam fiecare pas prin care putem creste sustenabil.
De exemplu, pe Facebook primim in timp real feedback si chiar input creativ. In rest, networking si word of mouth.
Facebook, Organic Search si Referral au adus pana acum cele mai bune rezultate.
Pe viitor
Vom pregati o noua colectie de cadouri pentru anul urmator cu care vrem sa ajungem la cat mai multi pasionati de made in RO.