[Brandul universitar] Universitatea din Bucuresti nu vizeaza doar studentii, ci si tinerii cercetatori sau publicul larg, pentru campaniile cu implicare sociala

[Brandul universitar] Universitatea din Bucuresti nu vizeaza doar studentii, ci si tinerii cercetatori sau publicul larg, pentru campaniile cu implicare sociala

Dupa Targu Mures si Iasi, ajungem in Bucuresti cu discutiile despre cum se fac brandurile universitare autohtone. Mircea Sava, seful Departamentului de Comunicare si Relatii Publice al Universitatii din Bucuresti, ne zice cum se face treaba aici.

De comunicare e responsabila echipa de zece specialisti. Ocazional, cand e vorba de campanii mari, cum a fost aniversarea a 150 de ani din 2014, unele servicii sunt externalizate, prin colaborarea cu agentii de PR. Altfel, totul se face in house. 

Dincolo de actiunile de baza, care urmaresc un numar mare de stundenti inscrisi si, mai apoi, implicati in diversele activitati ale Universitatii, se pune accent si pe subiecte de implicare sociala.

Cel mai des folosesc site-ul cu stiri, pagina de Facebook si newsletter-ul. Masoara si cantitativ (spun ca au pagina de universitate cu cele mai multe like-uri), dar, mai ales, calitativ, privind cu atentie la ce au de zis diferitele publicuri.

 

Echipa

Componenta de comunicare in Universitatea din Bucuresti este administrata de Departamentul de Comunicare si Relatii Publice.

Echipa este formata din 1 coordonator si 10 persoane: ofiter de presa, ofiter science communication, ofiter public affairs, ofiter comunicare interna, ofiter organizare de evenimente, ofiter social media, webmaster, copywriter, grafician, fotograf.

 

Selectia

Principalii responsabili online sunt ofiterul social media si webmasterul, insa toate persoanele din cadrul echipei interactioneaza cu componenta online in diversele aspecte ale activitatilor pe care le gestioneaza.

Responsabilii de online sunt selectati de catre coordonatorul departamentului pe baza de interviu si CV, verificandu-se competentele de comunicare online detinute de candidati.

Competentele online constituie un avantaj la angajarea in departament pentru oricare dintre functii.

 

Inceputurile

Primul site al Universitatii din Bucuresti dateaza de la sfarsitul anilor ‘90. Pagina de Facebook UB a fost lansata in anul 2009. Imediat in anii urmatori, au fost create pagina de Twitter si contul de YouTube

Decizia de a crea conturile de social media si de a comunica pe canalele online a fost luata de departament in contextul avantului mediului virtual si al necesitatii organizationale de a se adapta la noile medii de comunicare.

 

 

Canalele folosite

Pentru comunicarea externa, site-ul de stiri, newsletter-ul si pagina de Facebook sunt cananlele cele mai utilizate pentru a promova evenimentele si proiectele universitatii.

 

 

Obiectivele pentru comunicarea in online

Principalul scop al majoritatii campaniilor derulate online de UB este de a crea awareness in jurul unor teme de interes.

 

Cele mai performante canale si masurarea rezultatelor

Pagina de Facebook a avut un succes inca de la crearea sa si a adus rezultate vizibile in imunatatirea comunicarii cu studentii, in special in implementarea de campanii destinate studentilor.

UB are in prezent pagina cu cele mai multe like-uri dintre toate universitatile din Romania [n.r. aproximativ 75k].

Evaluarea rezultatelor unor campanii se poate face, bineinteles atat cantitativ, pornind de la numarul de like-uri al paginii sau al postarilor, pana la instrumentele mai sofisticate de analytics, insa o importanta deosebita o acordam abordarii de analiza calitativa, a comentariilor, de exemplu.

 

Rezultatele sunt evaluate si prin numarul de studenti participanti la evenimentele planificate, chestionare etc.

 

 

Promovarea in offline

Un exemplu relevant de combinare a tacticilor offline si online este promovarea admiterii si atragerea viitorilor studenti.

Anual, strategia de promovare a admiterii imbina mijloacele traditionale, cum ar fi printurile, targurile, evenimentele dedicate, advertoriale etc., cu mijloacele online.

Exista un site si o pagina de Facebook dedicate admiterii prin intermediul carora se implementeaza campanii de informare si de promovare.

 

 

Raportul in house-externalizat

Ca institutie publica, Universitatea din Bucuresti colaboreaza cu agentii de PR doar ocazional, cu prilejul unor proiecte sau evenimente de mare amploare.

Un astfel de caz recent a fost implementarea in anul 2014 a campaniei de comunicare cu ocazia aniversarii a 150 de ani de existenta a Universitatii din Bucuresti.

Colaborarea cu agentia de PR a presupus atat o consultanta in strategia generala de comunicare, cat si sprijin in implementarea tactica a unora dintre solutiile propuse.

 

 

Cele mai mari campanii

Universitatea din Bucuresti deruleaza constant campanii de comunicare publica, in parteneriat cu diverse organizatii, in special publice sau non-profit, cu precadere in zona de implicare sociala.

Una dintre cele mai recente campanii de acest fel a fost UBTeVerde, o campanie ecologica, derulata in parteneriat cu Primaria Bucuresti, prin care s-a urmarit constientizarea in randul studentilor a importantei plantarii de copaci.

 

UB deruleaza anual in parteneriat cu asociatia Ecotic campanii de colectare si de constientizare in randul studentilor a importantei colectarii si reciclarii deseurilor.

Rezultatele au fost foarte bune, numarul de participanti la plantari si la colectare depasind estimarile initiale.

De asemenea, UB se implica activ ca partener in evenimente, proiecte si campanii de comunicare a stiintei, cum ar fi Bucharest Science Festival, Noaptea Cercetatorilor, Universitatea Copiilor etc.

Resursele financiare investite in aceste campanii sunt moderate, mizand consistent pe implicarea studentilor si a voluntarilor si, de asemenea, orientand promovarea preponderent pe mediul online, care nu necesita o incarcatura financiara mare.

 

Evaluarea unei campanii

Brandul Universitatii din Bucuresti inseamna 150 de ani de traditie si excelenta academica, iar orice campanie de succes implementata de UB inseamna o campanie care consolideaza aceste valori.

Indiferent daca este vorba de promovarea ofertei educationale, de popularizarea rezultatelor cercetarii, de implicare sociala, succesul campaniilor se reflecta finalmente in studentii care aleg sa isi urmeze programele de studii ale UB, in profesorii si cercetarorii care aleg sa isi construiasca o cariera academica la UB si in toti cei care decid sa sustina pozitiile si actiunile UB in spatiul public.

Excelenta se regaseste confirmata in toate aceste componente.

 

 

Rolul online-ului pentru brandul universitar

Comunicarea online a contribuit cu siguranta la consolidarea brandului UB, reusind sa deschida mai mult universitatea catre publicurile ale caror obisnuinte comunicationale corespund acestui mediu.

Nu doar studentii, categorie de public esentiala, sunt vizati aici, ci si tinerii cercetatori, de exemplu, sau publicurile carora le sunt destinate campaniile de implicare sociala, toate avand aceasta apetenta catre mediul online.

Brandul UB a devenit astfel mult mai vizibil in randul acestor segmente de public si mai prietenos, continuand, imbogatind si adaptand valorile traditiei si ale excelentei la peisajul contemporan.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related