Xenia Muntean, Nicolae Gudumac și Vlad Caluș aduc agențiile și clienții pe aceeași pagină de social media. Una care o simulează pe cea adevărată, botezată Planable. Mai concret, ca să nu mai piardă lumea timp cu Excel-uri, feedback-uri și Power Point-uri (când ar trebui, nu-i așa, să-și lase creierul să zburde după strategie și idei), aceștia trei au făcut o aplicație care ușurează neprețuit slalomul propunere-feedback-propunere-feedback.
După ce au dezvoltat planul cu ajutorul unui accelerator de business din Chișinău, s-au mutat la Cluj să pună totul în practică. Deocamdată, formează un start-up care investește tot ce produce, iar pe viitor? Ne spun mai jos.
Echipa
Xenia: Startup Weekend Moldova a fost evenimentul care ne-a schimbat complet viața. Acolo ne-am întâlnit și am lucrat prima dată ca echipă și am înțeles în scurt timp că pasiunea noastră comună pentru marketing, startupuri și design frumos până la ultimele detalii ne face să fim o potrivire perfectă.
Încă din facultate, studiind PR în Chișinău, eu am pornit o agenție mică de digital marketing. Afacerea funcționa bine, dar întotdeauna visam să pot construi ceva care să aibă un impact în viața a milioane de oameni.
Atunci când problema mea de colaborare cu clienții în PowerPoint-uri și Excel-uri a devenit o oportunitate de startup, mi-am concentrat toată energia și creativitatea ca să o rezolvăm împreuna cu echipa actuală.
Vlad: Cu siguranță să ne mutam din Chișinău la Cluj și să renunțăm la joburile noastre, iar în cazul meu chiar și la facultate, nu a fost o decizie ușoară, dar sigur a fost una de care ne bucurăm acum.
Lucrurile pe care le-am învățat construind Planable și oamenii pe care i-am cunoscut în Cluj și București mi-au oferit experiențe incomparabile cu cele pe care le-aș fi obținut în facultate. Dacă ar fi să pornesc de la început, aș lua exact aceeași decizie.
Nicu: Încă din liceu eram pasionat de web design, digital marketing, startupuri, programare și multe alte lucruri geeky. Acum sunt Chief Technology Officer la Planable și sunt responsabil de dezvoltarea aplicației.
Ne-am mutat la Cluj cu toată echipa câteva luni după ce ne-am cunoscut la Startup Weekend Moldova pentru că am fost invitați să fim parte din programul de accelerare Spherik și pentru că ne-a plăcut mult orașul, oamenii, oportunitățile și comunitatea de startupuri din Cluj.
Ideea Planable
Nicu: Planable s-a născut din bătaia de cap pe care o aveam colaborând în echipă și cu clienții pe Excel-uri, PowerPoint-uri și email-uri fără sfârșit. Pierdeam timp pe muncă trivială, aranjând postările în PowerPoint-uri, adunând feedback de la clienți, copiind postările din fișiere pe social media - timp și energie pe care am fi folosit-o mai degrabă pe strategie și creație.
Vlad: Dacă ai unul sau doi clienți, poți face față, atunci când ai 10 clienți pot apărea frustări pe ambele tabere, atât clienți, cât și agenție, iar o comunicare proastă dăunează grav relației dintre agenție și client.
Xenia: Această frustrare personală și lipsa unui instrument care să funcționeze așa cum ne imaginam noi a fost motivația perfectă ca să pornim Planable și să realizăm că industria întreagă are nevoie de el. De la o schiță și un concept, cu ajutorul Spherik Accelerator, am ajuns să obținem o investiție pre-seed și să punem bazele companiei.
Cum funcționează, mai exact, Planable?
Nicu: Planable simulează paginile rețelelor sociale și te ajută să previzualizeze postările exact așa cum vor apărea pe Facebook, Twitter și Instagram. Social media managerul creează campania de social media în Planable, își invită membrii de echipă și clientul să colaboreze și să aprobe conținutul înainte de a-l publica. Apoi Planable are grijă să distribuie postările pe rețelele sociale la ora planificată de social media manager.
Naming și identitate vizuală
Xenia: Am vrut să creăm un brand în jurul conceptului de simplitate, prospețime și ușurință în planificarea campaniilor. După mult brainstorming și nopți nedormite am ajuns la numele de Planable și la un logo prietenos care să sugereze o echipă în sincron și un proces rapid și simplu de aprobare a campaniilor. Ați văzut bifele din logo, nu? :)
Utilizatorii
Vlad: Avem sub o mie de utilizatori subscriși pe Planable și mulți dintre ei sunt pur și simplu entuziasmați să încerce aplicația. Ne-au spus că le place interfața, simplitatea experienței și că se potrivește perfect pentru social media marketerii care lucrează cu mulți clienți.
Cum promovați proiectul?
Vlad: Doar organic, ca tânăr startup încercăm să evităm paid advertising. Comunitățile de marketeri pe Slack sunt locul perfect to hustle. Acolo am obținut cel mai bun engagement pentru că acolo sunt mulți early adopters. Pe lângă asta Twitter a fost un loc bun pentru noi la nivel de word of mouth.
Iar Linkedin a funcționat foarte bine ca să găsim primii noștri beta testeri. Mass-media ne-a ajutat mult să obținem foarte mult publicity și să creștem vizibilitatea noastră în România. Pe viitor planificăm să facem bloggingul și crearea de conținut valoros o parte cheie din strategia noastră de marketing.
Monetizare
Xenia: Monetizarea noastră este simplă. Planable va oferi întodeauna utilizatorilor un proiect gratis. Pentru mai multe proiecte (adică dacă lucrezi cu mai mulți clienți) vom avea în curând un plan premium lunar.
Între planuri nu limităm deloc funcționalitățile sau numărul de utilizatori pe care-i poți invita în proiect. Acum și în următoarele luni, Planable va fi complet gratuit pentru un număr nelimitat de proiecte. Este felul nostru de a mulțumi primilor noștri utilizatori pentru încrederea pe care ne-au oferit-o.
Ce veți face mai departe cu proiectul?
Xenia: Suntem un startup pre-revenue și deocamdată dezvoltăm compania pe baza investiției obținute. Vrem ca Planable sa devina aplicația standard pentru colaborarea pe conținutul de social media între agenții și clienți. Pregătim multe feature-uri faine, solicitate și de beta testerii noștri.