Sincretismul, aplicat intr-un design-studio

Sincretismul, aplicat intr-un design-studio

Un studio de design pe care scrie "Made in Bucharest", dar care are majoritatea clientilor in afara tarii. Asa poate fi descris sumar Sincretix, un business aparut in urma cu 10 ani si cladit de catre un fost ofiter de marina: Denis Valerian.

Cifra de afaceri a Sincretix sporeste de la an la an datorita unei echipe mici, de cinci oameni. Numai 10% din clientii care le ciocane la usa vorbesc romaneste. Restul vin ba din Statele Unite ale Americii (60%), ba de pe batranul continent (cam 20%), ba de prin alte colturi ale lumii (restul de 10 procente). Asadar, o distribuire destul de atipica daca o privim in afara unui context. Judecata impreuna cu interviul cu Denis, insa, capata sens. Il gasiti mai jos.

 

Acum 10 ani

Am fost pasionat de design si lucruri frumoase de cand ma stiu, dar in ciuda pasiunii mele am vrut sa incerc alte zone de cariera in primii ani. De exemplu, unele in care nu ma regaseam deloc: ofiter de marina, fabricant de confectii, owner de cafenea, producator muzical, etc.

Bineinteles ca nu am fost in stare sa duc niciuna la bun sfarsit, iar consecintele au fost in unele cazuri chiar dezastruoase.  La un moment dat starea lucrurilor m-a facut sa ma gandesc ca poate cel mai bine ar fi sa fac ceva ce imi place si la care ma si pricep in acelasi timp. Adica la ce consideram la momentul acela ca ma pricep. Astfel, dupa zeci de mii de ore de studiat carti, reviste, tutoriale online cu si despre design, in special grafic si web, am luat decizia. Timpul meu liber a fost de cand ma stiu ocupat cu chestii de genul asta.  Si asa a luat nastere Sincretix Design Studio.

 

Echipa

Suntem 5 oameni. Eu (senior graphic and web design, corporate branding), Ana Maria Spatariu (graphic design, corporate branding), Mona Bit (Illustration), Radu Ovanesian (senior UI/UX, mobile, developer, web design) si Andra Aparu (copywriter)

 

Numele

"Sincretix" vine de la sincretism. Care, conform dictionarului, inseamna: "o contopire a unor elemente eterogene apartinand unor arte diferite (literatura, muzica, dans etc.), caracteristica folclorului si mai ales fazelor primitive de dezvoltare a culturii, cand diferitele arte nu erau inca diferentiate"

De ce? Pentru ca nu incercam sa ne definim sau sa ne setam granite in cadrul unui stil. De cate ori avem ocazia, incercam sa fuzionam cat mai neconventional elemente din stiluri sau epoci diferite. Fiecare curent in design are avantajele si dezavantajele sale. Stilurile moderne atrag foarte mult atentia, dar exista riscul sa se perimeze odata cu trecerea timpului.

In schimb, stilurile clasice acorda o garantie de durata. Insa fiind prea comune, se evidentiaza cu greu. Cand contribuim la design-ul unui brand sau produs, nu ne incadram in tipare. Cautam sa aflam valorile prin care se defineste brand-ul sau produsul respectiv si le reprezentam vizual inspirandu-ne eclectic de peste tot. Design, arta, arhitectura, uneori chiar muzica si literatura. 

 

Serviciile, de-a lungul timpului

Am inceput cu design grafic si ilustratie, afise, flyere, brosuri si alte materiale de marketing colateral. Deoarece pe parcursul carierelor mele anterioare reusisem sa creez cateva brand-uri personale care ca imagine vizuala si naming s-au dovedit a fi de succes (exemplu: concept propriu Zu Cafe, care a fost preluat si adaptat ulterior ca Radio ZU), am fost solicitat si pe aceasta latura.

A fost un proces de durata, cu timpul am ajuns sa fim implicati in lansari de produs si procese de branding extinse care implicau web design, design de produs, aplicatii mobile etc. E normal ca ne-am dezvoltat si in aceste zone pentru a face fata cerintelor.  

In momentul de fata, oferim o suita de servicii principale pentru lansarea sau rebranduirea unui produs sau serviciu. In cazul in care se doreste mai mult, ne bazam pe o retea de colaboratori care sunt bucurosi sa se alature temporar echipei noastre in cadrul unui proiect. Acesti colaboratori pe care contam sunt reprezentati de specialisti in marketing (ATL, TTL, BTL), social media, motion graphics and ads, ca sa enumar doar cativa.

 

Investitia initiala

Nici nu stiu daca pot sa consider o investitie initiala. Am pornit la drum cu un MacBook Pro care merge si acum si pe care il pastrez ca piesa de muzeu. Probabil ca mai importante au fost zecile de mii de ore lucrate in care am acumulat cunostiinte, care nu au pret si pe care le-am facut din pasiune.

 

Cifra de afaceri

A evoluat fara ups and downs; cresterea e cu siguranta continua, dar lenta. Consider o diferenta majora, un salt daca vrei, momentul in care am inceput sa fim solicitati de companii din afara in urma unor recomandari facute de o prietena stabilita in USA. Clientii pe care ii avem acum sunt 60% americani, 20% europeni – Anglia, Germania, Danemarca, Olanda, Norvegia, 10% restul lumii – Japonia si Australia si din pacate, doar 10% din Romania.

 

Promovarea

Se face prin viu grai si nu de noi, ci de catre clientii nostri. Nu suntem pentru oricine si de aceea consideram ca o strategie de promovare catre publicul larg nu ar fi benefica pentru noi.  

 

Cateva proiecte speciale

Crazy Cafe din Constanta, Bucate pe Roate din Bucuresti, Haymarket Public Strategies din Chicago, USA. Sunt mandru ca am avut ocazia sa particip in aceste proiecte si nu doar din cauza rezultatelor obtinute si a dimensiunilor companiilor. Cu ocazia acestor proiecte am intalnit oameni speciali cu o atentie deosebita pentru detalii, oameni cu care am incheiat relatii de durata si pe care sunt bucuros sa ii consider prieteni.

 

Provocari

Daca o faci din pasiune, ca mine, faci ce faci timp de 16 ore pe zi, pentru ca oricum asta ai face si daca esti si daca nu esti platit. Deci nu incadrezi prea multe ca provocari. Pot considera totusi o provocare pastrarea rolului de designer in relatiile cu clientii. Exista usor riscul ca acest rol sa fie preluat de client in majoritatea cazurilor si tu ca designer sa devii simplu executant. Cand se intampla asa, poti sa iti iei adio de la visurile tale de design. Pentru ca iti va fi jena de rezultatul muncii tale.

Pentru mine, asta da, a fost si este o provocare. O rezolv de fiecare data cum pot eu mai bine, uneori reusesc, uneori nu. Sunt cazuri cand nu reusesc si atunci mai bine renunt. Mi-ar placea sa am o solutie universala pentru a face fata acestei provocari, pe care sa o impartasesc si altora, dar din pacate nu am.

 

Planuri de viitor

Cu toata experienta si eforturile de pana acum nu pot considera in acest moment ca Sincretix a reusit sa isi creeze renumele pe care il merita. Chiar daca am reusit sa depasim granitele Romaniei, nu as putea spune ca deja suntem cunoscuti international. La asta lucrez si as vrea sa se intample.

Chiar daca este in engleza, la noi pe site scrie mare ‘Made in Bucharest’. Ne mandrim cu asta si as vrea ca lucrarile noastre sa ajunga sa insemne atat de mult incat sa fie recunoscute pe plan international impreuna cu acest “sufix” , ‘Made in Bucharest’. Noi avem grija sa facem tot ce trebuie pentru asta. Now we wait :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related