[Pro bono in agentii] Andreea Ghenoiu, Jazz: Pro bono-urile nu sunt o evadare in creativitate

[Pro bono in agentii] Andreea Ghenoiu, Jazz: Pro bono-urile nu sunt o evadare in creativitate

Andreea Ghenoiu, Group Creative Director Jazz, explica de ce: agentia nu face diferente intre clientii cu bugete si cei pro bono. Diferenta consta in categoria emotiilor:

Cand iese un pro bono, cand isi atinge si scopul si schimba ceva, te incearca tot felul de sentimente: te simti puternic, fericit. Nu ca nu ne-am bucura si cand cresc vanzarile clientilor nostri :) 

 

Primul pro bono

Proiectul cu salvarea ciocarliei “Opreste barbaria, salveaza ciocarlia”. Eram in mijlocul unor pitch-uri si proiecte importante pentru agentie cand am auzit stirea cu modificarea legii vanatorii.

Ne-am decis totusi sa ne bagam pe timpul nostru, noaptea, in weekend. Pentru ca era o cauza clara, in care credeam si de la care stiam ce vrem sa obtinem. 

Oricum munceam deja la foc continuu. Si ne-a entuziasmat si determinarea oamenilor alaturi de care am facut proiectul, SOR si Natura 2000. Odata porniti, nu mai aveam cum sa ne oprim pentru ca ne promiseseram ceva noua, lor, naturii. A iesit foarte bine! A iesit cum ne-am dorit sa iasa si, culmea, la fel si proiectele la care lucram in paralel.

De ce ne-am implicat? Pentru ca noi, la Jazz, credem ca trebuie sa facem si fapte bune pe langa misiunea noastra de a vinde produse si servicii. Sa zicem ca de cand cu ciocarlia de care suntem foarte mandri, ne-am dat seama ca vrem sa avem acest “CSR” al nostru. Macar un proiect pro-bono pe an care sa ne iasa asa cum vrem si care sa schimbe ceva in lumea in care traim.

 

Proiecte in 2016

Anul acesta tocmai am reusit sa facem inca un proiect in care credem. Urmeaza sa il lansam curand. El vizeaza tot o schimbare la nivel legislativ, dar in alta zona. Speram sa avem acelasi impact benefic.

 

Alegerea cauzelor

Daca la ciocarlie am mers noi spre ONG-uri din dorinta de a-i ajuta, acum vin ei spre noi cu alte proiecte de care ne vom ocupa cu drag.

 

De ce pro bono

Trebuie sa fie o cauza / un proiect in care credem cu adevarat si sa nu fim singuri, adica si oamenii de la “client” sa aiba acelasi entuziasm ca noi, sa simtim acelasi “hei rup”.

Ne implicam pentru ca am vazut ca putem schimba ceva cu adevarat doar daca ne implicam, nu daca postam ceva pe retelele sociale sau dam un dislike. Ne implicam pentru ca este datoria noastra ca oameni de comunicare sa dam ceva inapoi lumii in care traim.

 

Clientii

Din fericire, suntem privilegiati. Toti clientii nostri ne sunt parteneri. De discutie, de proiect. Pro bono-urile nu sunt o evadare in creativitate.

Ne comportam la fel si cu clientii nostri cu bugete si cu cei pro bono: gasim impreuna cele mai bune solutii, ne sfatuim si facem ce e mai bine pentru cauza / brand.

 

Dificultati

Dificultatile sunt legate de buget, productie, apoi media… Pentru ca fara bani totul e mai greu. Trebuie sa mergem din poarta in poarta catre oameni care cred ca si noi in cauza.

Avantajele sunt emotionale. Cand iese un pro bono, cand isi atinge si scopul si schimba ceva, te incearca tot felul de sentimente: te simti puternic, fericit. Nu ca nu ne-am bucura si cand cresc vanzarile clientilor nostri :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related