Conferință MATERIA: “Orice produs de design trebuie să fie ireproșabil”

Conferință MATERIA: “Orice produs de design trebuie să fie ireproșabil”

Designerii Mihaela Glăvan, Alexandru Adam și Otilia Flonta au vorbit miercuri seară, în cadrul primei conferințe MATERIA, la Simbio, despre provocările pe care le întâmpină pe piața și în industria pielii din România.

MATERIA - primul târg de design contemporan în piele, ce va fi lansat pe 5-6 noiembrie, la Grand Hotel du Boulevard - a deschis sezonul creativ cu o conferință în mijlocul comunității designerilor care lucrează în piele și care vor participa la MATERIA. Cei trei designeri care au luat cuvântul, introduși de Dan Pierșinaru, organizatorul târgului, au o experiență îndelungată în domeniu, fiind reprezentantivi pentru diferite nișe ale pieței.

Mihaela Glăvan a fondat brandul de încălțăminte Sepala în 2003, cu 200 de euro împrumutați. Astăzi se numără printre brandurile românești de succes, care și-a câștigat publicul prin calitatea produselor. “Cînd am început oferta de pe piața românească de pantofi era limitată: totul era maro, bej sau negru”, a povestit designerul în cadrul conferinței MATERIA. Astăzi, peisajul arată complet diferit.

“Piața din România este în continuă creștere, clienții preferă tot mai mult produsele de calitate, care au prețuri mai ridicate. Sunt mult mai selectivi în deciziile lor de cumpărare, pentru că sunt mult mai educați din punct de vedere al designului și stilului. România a devenit o piață bună”, a spus Glăvan, care va fi prezentă la târgul MATERIA, pe 5-6 noiembrie.

Otilia Flonta, fondatoarea brandului Anna Rinaldi în 1999, considerat cel mai important brand pe segmentul de lux din România, este de acord că există o industrie puternică la noi, dar crede că lipsa forței de muncă din domeniu este o problemă. “Problema cu care ne confruntăm se leagă de forța de muncă.

Nu există școli care să specializeze oamenii, drept urmare avem foarte puțin specialiști în domeniu, oameni de care ai mare nevoie ca să menții afacerea”, este de părere Otilia Flonta. Designerul a renunțat la piața din România în 2011, când a lansat, la Milano, brandul de genți de export care îi poartă numele. Astăzi, piața principală a Otiliei Flonta este în Japonia.

“Am avut comenzi și de 40.000 de euro, pentru că la aceste târguri, dacă produsul este impecabil, dacă este ireproșabil construit, se vinde singur. Nu are nevoie de promovare sau publicitate. La astfel de târguri te văd buyeri din toată lumea, reprezentanți ale celor mai mari lanțuri de magazine”, explică Flonta.

De altfel, și designerul multi-disciplinar Alexandru Adam, absolvent al Royal College of Art, în Londra, este de acord în ceea ce privește calitatea produsului. Specializat în design de lux high-end, realizat la comandă, Adam este de părere că indiferent de nișa designerului, produsul este cel mai important.

“Pentru a crea un produs de lux, ai nevoie de o adevărată metodologie în spate, una clară și coerentă. Contează doar cum este construit până la ultimul detaliu”. Înainte să lanseze brandul care îi poartă numele, Adam a lucrat pentru branduri precum Vivienne Westwood și Thierry Mugler, specializându-se ulterior, la Londra, în accesorii bespoke.

O altă noutate marca MATERIA este participarea stilistului Ovidiu Buta în prima zi a târgului, pe 5 noiembrie. Acesta va alege din obiectele celor 45 de designeri participanți și le va integra în categoria “Recomandat de Ovidiu Buta”.

Creat și susținut de Autor, MATERIA este primul târg contemporan de design în piele care își propune să devină în lumea creatorilor în piele ceea ce Autor este în bijuteria contemporană: o platformă dedicată designerilor și creatorilor care lucrează în piele sau au ca material principal de creație pielea. MATERIA este un eveniment independent, de sine stătător, care are loc toamna, unde participarea se face pe bază de selecție. 

 

Orar MATERIA:

Sâmbătâ 5 noiembrie: 11.00 – 20.00

Duminică 6 noiembrie:  11.00 – 20.00

*prețul unui bilet de intrare: 10 lei

Parteneri media: Radio Zu, Elle, Marie Claire, Life.ro, Igloo, Kudika, Garbo, The Institute, Molecule-F, IQads, Senso TV, Designist, Metropotam, New Edition News, Bucharest Gentleman, Bucharest City App.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related