[Brandul universitar] UMF Targu Mures: Nu mai suntem doar o institutie care scolarizeaza medici si farmacisti, ci am devenit parte din comunitate

[Brandul universitar] UMF Targu Mures: Nu mai suntem doar o institutie care scolarizeaza medici si farmacisti, ci am devenit parte din comunitate

Intr-o vreme, comunicarea in universitati insemna cate un biletel scris de mana sau un A4 tehnoredactat, prinse in bolduri la avizier. Intre timp, tot mai multora le pasa si de cum sa-si formeze si creasca brand-ul. De-aia vedem si la universitati campanii exclusiv online, multe care-i implica direct pe studenti, diversitate de canale, mesaje adaptate pentru fiecare, targetare, cross-channel communication, masurare si toate alea. 

Asa ca am luat la rand cele mai performante universitati de la noi (conform unor studii publicate de UE in anii precedenti) si le-am intrebat cum comunica. Da, avem o serie editoriala despre brandurile din invatamantul superior.

Prima la rand, echipa de comunicare a Universitatii de Medicina si Farmacie din Targu Mures. Formata din patru membri, se ocupa in house de strategie si de actiunile de zi cu zi, din 2014 incoace, cu proiecte mai vizibile, din 2015. Folosesc datele din insights si din analytics pentru a-si perfectiona mesajele sau abordarea, leaga online-ul cu offline-ul si, in general, au grija sa comunice eficient si sa-si apropie comunitatea. Ce iese mai exact, vedeti mai jos.

 

Echipa

Comunicarea la nivel de universitate este realizata de catre Compartimentul de Informare si Relatii Publice.

Subordonat direct Rectorului universitatii, conform organigramei, este compus in momentul de fata din Administrator Activitate Birou, Responsabil Social Media, Responsabil Design si Coordonator numit al Compartimentului.

Andrei Gereb - Creatie si Social Media, Lucian Morariu - IT si Design, Conf. Dr. Janos Szederjesi - Coordonator Compartiment PR, Catalin Dogar - Administrare Activitate Birou si Consultant PR

 

Selectia

Posturile mai sus mentionate contribuie activ in tot ceea ce tine de online, acestia sunt angajati dedicati comunicarii la nivelul universitatii si in afara acesteia.

Sunt selectati prin concurs, prin examen sau prin externalizare de prestari servicii in urma calitatilor acestora de comunicare si a interviului de angajare.

Echipa realizeaza un tot unitar pentru prezentarea intr-un mod placut a informatiilor furnizate, atat ca si continut, cat si design.

 

Inceputurile

Comunicarea online a inceput de la prima varianta a site-ului, care de-a lungul timpului a suferit procese de facelift, ajungand la varianta actuala in 2015. 

Comunicarea online mai intensa, aparitia noastra pe social media, emiterea de comunicate de presa, a inceput in 2014 noiembrie, cand a fost infiintat compartimentul, prin decizia consiliuliui de administratie UMF, condus de catre dl. Rector Prof. Dr. Leonard Azamfirei, contextul fiind necesitatea alinierii universitatii noastre cu cele din vest.

 

 

Canalele folosite

Comunicarea se realizeaza cel mai frecvent prin diferite metode in functie de publicul careia ne adresam si de informatia pe care dorim sa o distribuim.

Informatiile oficiale sunt pe site, umftgm.ro. Pe Facebook, avem grupul de stiri si grupuri asociate universitatii. Mai folosim contul de Instagram, blogul si newsletter-ul.

 

Obiectivele pentru comunicarea in online

Obiectivul principal este diseminarea eficienta a informatiei intre universitate si elevi, studenti, cadre didactice, institutii (publice si private), alte persoane interesate de activitatile intreprinse de catre noi.

Obiectivul secundar, dar tot foarte important pentru noi, este apropierea universitatii de comunitatea interesata prin postari nonconformiste. Astfel UMF reuseste sa se adreseze studentilor si elevilor pe limbajul lor.

 

 

Cele mai performante canale si masurarea rezultatelor

Google Analytics a fost utilizat pentru monitorizarea site-ului si a blog-ului, astfel am reusit sa identificam media de varsta, distributia geografica, limba vorbita. Ceea ce ne-a ajutat in identificarea informatiilor cautate de catre acestia si imbunatatirea acestora unde era cazul.

Facebook a adus la apropierea noastra de studenti, elevi si utilizatori interesati, prin postari nonconformiste, specifice utilizatorilor de Facebook. Monitorizarea prin Insights a dus la introducerea multiple language post, pentru a comunica eficient si cu studentii straini.

Cat despre comunicarea prin newsletter, am utilizat o platforma care ne permite gradul de vizualizare a informatiei, atat cu studentii carora le trimitem cat si cu presa. Comunicarea cu presa ne ajuta in comunicarea online cu persoanele interesate de pe teritoriul Romaniei.

Lipsa de deschidere a email-urilor din partea presei ne-a impins sa ii contactam pentru a vedea daca este corecta sau nu adresa de email.

 

Promovarea in offline

Direct:

  • Saptamana portilor deschise – special organizata pentru ca universitatea sa fie vizitata de catre elevi, cadre didactice, parinti, persoane interesate, moment in care se organizeaza tururi ale campusului si alea facilitatilor de care dispunem (eveniment cuplat cu saptamana altfel din licee pentru a avea cat mai multi vizitatori)
  • Caravana UMF - studenti si cadre didactice viziteaza licee din Romania unde se realizeaza prezentari si se expun motivele pentru care universitatea noastra este una de incredere si trebuie luata in calcul cand e vorba de studii superioare.
  • Suntem in curs de initiere a unui magazin cu produse promotionale UMF (halate, tricouri, hanorace etc.)
  • Mascota universitatii, Umfy - realizam campanii de ridicarea moralului studentilor si de apropiere de comunitatea tirgumureseana prin vizitarea gradinitelor din oras.

 

 

Indirect:

  • Activitati stiintifice (congrese si conferinte) si activitati culturale (conerte clasice, teatru, etc.)
  • Colaborarea cu organizatiile studentesti de asemenea ne aduce in postura de partener a evenimentelor acestora

La aceste evenimente materialele promotionale UMF sunt de fiecare data prezente. Brosuri de prezentare UMF (cum e brosura 10 motive pentru a alege UMF), tricouri, pixuri etc., toate respectand standardul de design impus de catre compartimentul nostru.

Conexiunea cu online-ul este obligatorie, toate activitatile fiind promovate prin canalele mentionate anterior pentru a realiza o comunicare eficienta si pentru un succes mai mare al activitatilor urmatoare.

 

 

Raportul in house-externalizat

Pe anul 2015, am colaborat cu specialisti externi care au realizat un plan de activitati care s-ar preta pentru anul aniversar UMF70 (70 de ani de la infiintarea invatamantului medical la Targu Mures), ulterior planul a fost analizat si aplicat de catre Compartimentul de Informare si Relatii Publice.

In 2015, am colaborat cu o televiziune regionala pentru a realiza emisiunea UMF TV, prin care expuneam proiectele UMF, infrastructura UMF prin doua emisiuni saptamanale Caleidoscop - cuprindea retrospectiva saptamanii anterioare - si Talk UMF - talk show cu diferite personalitati care erau in tangenta cu universitatea noastra.

Pentru 2016, activitatile si promovarea au fost realizate strict de catre universitate prin acest compartiment.

Pentru 2017, ne dorim sa reactivam UMF TV, cu studio in campusul universitatii.

 

Cele mai mari campanii

Promovarea universitatii se realizeaza prin activitati planificate anual prin care conectam cele doua ramuri ale comunicarii – online si offline.

Pentru indeplinirea scopului final, am utilizat resursa umana necesara organizarii unui astfel de eveniment, infrastructura de comunicare si materialele de promovare cu brandul UMF Targu Mures.

Toate aceste activitati au fost promovate online, presa, newsletter, offline si au beneficiat de articole promo personalizate cu brand-ul UMF.

  • Improvizatie de chitara in campus, cu UMFy - promovarea valorilor locale in campusului UMF, prezenta mascotei in campus, oferirea unei atmosfere placute in campus.
  • Portile deschise la UMF - promovarea universitatii in randul elevilor prin oferirea oportunitatii de vizitare a campusului universitar, cu ghid, in cadrul Saptamanii Altfel; promovarea online a adus peste 1500 de vizitatori in campus.
  • Saptamana Universitatii libere de fumat - promovarea unui stil de viata sanatos, prin conferinte pe tema anti-fumat.
  • Medifun – Liga Studentilor - colaborarea cu festivalurile studentesti prin promovarea online a acestora de catre universitate si oferirea de sprijin de infrastructura.
  • Seara de Film in Gradina Botanica - utilizarea infrastructurii UMF si a campusului pentru activitati recreationale pentru studenti.
  • Scoala de Vara pentru Elevi, editia 4 - participarea a 200 de elevi din toate colturile tarii pentru a le oferi o saptamana de viata de student la universitatea noastra, cursuri si activitati sociale. Anul acesta a fost inclus intr-un proiect FDI, prin care nu a existat taxa de participare, existand criterii de selectie adiacente.
  • Saptamana bobocilor - activitati de orientare a bobocilor, coordonate de universitate, implicarea organizatiilor studentesti, promovarea orasului si a campusului, prin tururi organizate, activitati de teambuilding si de cunoastere intre studenti de la toate facultatile.

 

 

Evaluarea unei campanii

Se masoara prin gradul de satisfactie al celor carora le-a fost adresata.

Realizam formulare de autoevaluare, de feedback si evaluam increderea pe care aceste campanii ne-o ofera in comunitatea pe care o reprezentam, dar si in mediul in care activam.

 

Rolul online-ului pentru brandul universitar

Comunicarea offline este depasita, dar inca necesara, fiindca nu toate categoriile de varsta accepta metotele noi de diseminare a informatiei.

Brandul universitatii noastre a crescut prin aplicare metodelor moderne de comunicare prin cresterea numarului de persoane informate cu privire la activitatile pe care le intreprindem, iar in momentul de fata nu mai suntem doar o institutie care scolarizeaza medici si farmacisti, ci am devenit parte din comunitatea partenerilor de discutie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related