[Influenceri printre noi] Andreea Retinschi: Apreciez propunerile care nu ma transforma intr-un vanzator ambulant al unui produs

[Influenceri printre noi] Andreea Retinschi: Apreciez propunerile care nu ma transforma intr-un vanzator ambulant al unui produs

Cu influencerii, tot inainte, ca avem material de continuat seria un an de-acum incolo. Mai ales ca tot apar discutii pe subiect. Cum ar fi cele pornite de Ana-Maria Caia, de Alex Ciuca sau de Andrei Cismaru.

Andreea Retinschi e fotograf. A studiat in Canada, apoi s-a intors acasa. Comunica preponderent pe Facebook, unde are peste 38k followers, dar si pe Instagram. Continutul pe care il produce e, in cea mai mare parte, vizual. Normal.

Spune ca se implica in campanii care ii lasa loc de creatie. Inainte de a decide daca zice da sau nu, se intreaba daca e relevanta pentru brandul respectiv si daca poate crea continut care sa aiba impact. Altfel, nu ii place sa se simta un vanzator ambulant de produs.

Se simte influencer mai ales daca contribuie pe o cauza sociala, lucru de care amintea si Luana Roth de la Kubis Interactive.

 

Momentul cand ai stiut ca esti influencer

Eu nu reusesc sa ma identific cu termenul de "influencer". Stiu ce inseamna, dar, cand aud "influencer", ma gandesc in general "ceilalti, nu eu" si ma simt un pic ca un impostor in ecuatia asta.

Poate am pur si simplu o dilema cu semantica cuvantului, cu implicatia lui "a influenta". Cred ca mergea un termen mai subtil, iar "influencer" sa fie numele din spatele scenei. 

 

Responsabilitati de influencer

Din cand in cand imi dau seama ca pe Facebook am un numar consistent de persoane care imi urmaresc profilul, dar e un numar pe care nu-l pot constientiza, asa ca uit de el, si postez pe profilul meu cum posteaza fiecare om, ce are chef. Nu ma gandesc ce ar avea reach mai bun, ba chiar uneori postez unele lucruri despre care imi dau seama ca nu vor fi observate decat de cei care conteaza. Iar atunci 60 de likeuri conteaza mai mult decat 2000.

Imi vad profilul ca pe un jurnal vizual. In fine, si influencerii sunt oameni, sper eu. 

 

Mod de lucru: cu agentia sau direct cu clientul

In general cu agentii, dar au fost si cateva branduri cu care am lucrat direct.

Nu am observat o diferenta majora, in general exista un intermediar cu care lucrezi, apoi deciziile/continutul trebuie aprobate de client.

Au mai fost si cazuri in care am lucrat direct cu clientul, care uneori nu avea experienta pe partea de social media, si atunci am incercat impreuna sa gasim cea mai buna abordare.

 

Tipuri de propuneri primite

Propunerile sunt de tot felul. Apreciez propunerile creative care nu ma transforma intr-un vanzator ambulant al unui produs si am avut parte din fericire de mai multe unde clientul si agentia lasau spatiu de joaca viziunii pe care o aveam. 

 

Portofoliu de influencer

Imi este dificil sa separ brandurile pentru care functia mea principala a fost de fotograf, fata de cele unde a fost secundara, asa ca nu stiu cat de completa sau exacta va fi lista urmatoare: Canon, F64, Ikea, Olympus, Air France, Spellground, Staropramen, T-shirtFactory, Coca-Cola, Finlandia, Prigat, Summerwell, Grolsch.

 

 

 

Continut creat

Am avut o campanie draguta pentru Ikea, in cadrul unei strangeri de fonduri pentru UNICEF si Salvati copiii. M-am tot plimbat cu o bufnita prin oras, a fost simpatic sa gandesc locatiile si sa creez cadrele pana in ultima zi cand am dezvaluit care era povestea din spatele campaniei. 

 

Cel mai bun rezultat nu l-am avut legat de o campanie, dar mi se pare relevant fata de discutia noastra. Fotografiile pe care le-am facut in perioada protestelor pentru Colectiv au fost vizibile si sper ca au convins unii oameni sa iasa din casa. Daca numarul de oameni care imi urmaresc profilul a ajutat in directia asta, atunci inseamna ca macar o data am facut si eu ceva bun ca influencer. 

 

 

DOs and DON'Ts

In general am o serie de intrebari pe care mi le pun; cat de relevanta sunt eu pentru acest brand, pot crea un continut care sa aiba impact, vreau sa ma asociez cu acest brand etc. De abia dupa ce imi raspund la aceste intrebari, incep sa ma gandesc la buget. 

Au fost cateva deal-breakers, de exemplu cand mi s-a cerut sa promovez un brand comercial pe pagina mea de fotografie, brandul si campania in sine neavand nicio legatura cu fotografia. Like-urile de pe pagina mea au fost facute organic, cu ani de munca, in care am postat periodic continut relevant.

Am luat in considerare ca as putea accepta la un moment dat un concept creativ, legat de fotografie, dar nu a fost cazul pana acum. 

 

Fee-uri fixe sau negociabile

In general, fiecare proiect are cateva elemente diferite, care schimba premisa. Din nefericire, as putea adauga, pentru ca detest sa fac propuneri de buget.

Contracte si cash, dar cred ca as putea fi deschisa la ideea de produse, mai ales daca ar fi vorba de echipament foto. Poate ca nici o mie de sticle de bere nu ar suna rau, ca nu se strica.

Nu mi-am facut un calcul de buget, dar sunt destul de sigura ca in mare parte venitul meu vine din fotografie. Si in general, continutul pe care il creez are la baza tot o fotografie. 

 

Starea pietei de la noi

Nu cred ca sunt in masura sa imi dau cu parerea. Sunt cativa oameni pe care ii admir pentru usurinta de a face reclama la un produs fara sa para ca fac de fapt asta, genul de om care cand iti spune sa te duci dracului, o face asa de bine incat de abia astepti sa iti incepi calatoria.

E clar ca adeseori numarul de followers/like-uri este criteriul de baza pentru alegerea influencerilor, desi am observat in ultima vreme mai multe campanii care au targetat oameni faini, nu neaparat cu multe likeuri. Si asta e bine, zic eu.   

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related