Nici macar iconitele cu Smiley nu te apara de accident

Nici macar iconitele cu Smiley nu te apara de accident

Sunt trei: Sf. Zambarie Nevindecatorul, Sf. Trolofimia Preacobitoarea si Sf. Clipocisie Gura de Plumb. Ei au aparut prima data pe Pamant in Salajan, in mintile unor creativi, intr-o runda de karaoke pe hip-hop de cartier din anii 90, dupa cum isi aminteste unul dintre ei, Vladi Paunescu, Group Creative Director at FRIENDS \ TBWA. 

De la iconitele si cruciulite agatate in masinile din Romania, pentru a proteja pasagerii, la iconitele de pe Facebook, nu a fost decat un pas mic. Si cum bugetul se intrepta spre o campanie de impartit fluturasi, dupa un an au coborat din gandul creativ pe hartie, sub forma unor flyere, care au fost impartite soferilor din Romania zilele acestea. 

Lucrand cu sfintii, Vladi Paunescu a devenit atat de serios incat si-a pus si vesta reflectorizanta, dupa cum il vedeti mai jos, alaturi de colegul sau, Mario Niculae. El povesteste despre drumul iconitelor prin agentia de creatie si publicul de rit nou caruia le sunt adresate.

 

Brieful

ONG-ul e Asociatia Siguranta Auto, care de vreo 20 de ani se ocupa cu siguranta in trafic si cu serviciile de prim ajutor. Impreuna cu ei am facut si brieful si implementarea. Folosirea smartphone-urilor pe timpul sofatului e probabil cauza de accidente cu cea mai rapida crestere in ultimii ani.

Un aspect foarte important era noua generatie de soferi, care apartin deja epocii digitale - in randul care stilul de viata online a intrat demult, destul de puternic.

Asa ca trebuia sa vorbim cu soferii 2.0, pe un stil cat mai disruptiv, mai de epoca internetului. Lucru destul de challenging, din moment ce bugetul se intrepta spre o campanie de impartit flyere.

 

Ideea

Ideea s-a nascut iarna trecuta, la un bar din Salajan dupa o runda de karaoke pe hip-hop de cartier din anii 90. Ni s-a parut tare ideea de atunci, ni s-a parut tare si dupa vitamina C de a doua zi dimineata si ni s-a parut tare si in momentul in care am implementat-o (octombrie 2016).

In fine, cu totii am vazut miile de iconite si cruciulite agatate in masinile din Romania. Si nu-i nimic in neregula cu asta, doar ca multi oameni au impresia ca ele or sa-i protejeze automat, chiar daca nu-s atenti in trafic.

 

Sfintii si emoticoanele

Pai fiind de la bun inceput o campanie de flyere, am zis sa le dam flyerelor o alta intelegere. Si le-am transformat in icoane (cele mai agatate obiecte in masina, dupa bradutii odorizanti). Si fiindca atunci cand nu esti atent la volan, nici sfintii nu te mai salveaza...

I-am transformat in Sfintii Neocrotitori ai Smartphone-Sofatului. Care au puterea de nu ne ajuta cu absolut nimic atunci cand suntem iresponsabili la volan. Intr-un fel, orice icoana adevarata din orice masina se transforma intr-un Sfant Neocrotitor cand nu suntem atenti la drum.

Si pentru ca vorbeam de smartphone-uri si de soferi 2.0, i-am creat dupa chipul si asemanarea internetului. Sf. Zambarie Nevindecatorul, Sf. Trolofimia Preacobitoarea si Sf. Clipocisie Gura de Plumb, fiecare complet inutili atunci cand smartphone-sofam.

 

Numarul sfintilor

Am printat 9.000 de flyere-icoane, cate 3.000 pe cap de Sfant Neocrotitor. Inca nu le-am impartit pe toate, pentru ca cei de la Siguranta Auto vor sa le imparta si in viitorul apropiat, in functie de cum au obtinut aprobarile de la primarii.

 

Temeri

Daca te referi la tematica religioasa, nu. Oricum, smartphone-soferii (targetul nostru) fac parte dintr-o generatie mai tanara, care nu mai e asa traditionalista - si care, in mare parte, poate extrage un mesaj serios din umorul negru.

 

Reactii

Marea majoritate a soferilor a apreciat flyerele-icoane. De obicei, la inceput se amuzau, apoi intelegeau seriozitatea mesajului si aveau un gest involuntar de a pune imediat mana pe volan.

Destul de putini s-au incruntat cand le-au vazut, dar fara sa fie vreunul scandalizat. Dar placut-neplacut, cu totii au fost de acord ca nu e bine sa smartphone-sofam.

Media a preluat-o bine, chiar foarte bine. Am avut reportaje in stirile de seara de la TVR, Realitatea TV, Antena 1, Kanal D, Digi24 si Prima TV. Plus la mai multe posturi de radio nationale si locale. Plus presa scrisa radio si online.

Tot in cadrul unor interviuri TV, cativa preoti au apreciat initiativa campaniei, chiar daca nu au fost de acord cu executiile creative.

Echipa

Din partea Friends\TBWA, oamenii vostri Vladi Paunescu (Group Creative Director), Mario Niculae (Art Director), Adrian "Predu" Preda (Creative Director), Ioana Stirbulescu (Business Development Director), Petre Gheorghe (Head of BTL), Dan Neagu (Head of Production) si Marian Oprea (Fire-Fighting Copywriter).

Din partea RogalskiDamaschin au fost Eliza Rogalski (Head of Strategy), Alina Damaschin (Creative Leader), Dorian Ilie (Consumer Communication Director) si Cristina Lica (Communication Consultant).

Si nu putem sa-l uitam si pe Virgil Mihailovici, presedintele Asociatiei Siguranta Auto, a carui vasta experienta in domeniul sigurantei auto si de orice alt fel a facut posibila campania de care vorbim.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related