Nu va cumparati animale exotice, vi le picteaza Andra de la cuteOshenii

Nu va cumparati animale exotice, vi le picteaza Andra de la cuteOshenii

Hai sa va livrez niste cuteness, tradus in romana, cuteoshenii, si crescut de Andra Badea. Tineti-va "awww-urile" aproape. 

Despre Andra spunem ca este Art Director de 8 ani la Agentia Punct, ilustrator trecut prin expozitii, coperti de manuale scolare si ateliere de desen. Dar era nevoie si de un proiect personal. Asa ca in 2012, cuteOshenii isi face aparitia in lumea serviciilor de customizare prin desen a mobilei prafuite sau in tipla.

Ilustratiile mele stau mai rar pe hartie si pe perete si mult mai des se baga in sufletul oamenilor, printre treburile lor de zi cu zi: le pazesc sosetele, le tin companie la (pe) masa, se joaca cu copiii.

Si acum, in cor: awwwww! 

In spatele smirgheruirii suprafetelor de lemn si a pictarii acestora e doar Andra, care se ocupa de toate. Intre timp si-a mai facut de lucru cu o gama de produse: cuteOpuzzle. Adica o serie de cuburi din lemn, pictate doua cate doua, pe fiecare latura, cu scopul de a ilustra animale pe cale de disparitie. 

Suficient spus, ca sigur v-am starnit curiozitatea: 

 

Initiatorul cuteOshenii si backgroundul vinovatului

Sunt art director de 8 ani. Inainte de cuteOshenii am mai participat la cateva expozitii locale cu ilustratiile mele, am ilustrat coperti de manuale scolare si am tinut ateliere de desen pentru adulti.

Proiectul cuteOshenii are deja 4 ani cred, dar s-a miscat mereu cu pasi micuti in seri si weekenduri.

 

Servicii

Proiectul cuteOshenii este in primul rand unul de ilustratie, nascut din simpla dorinta de a descreti frunti.

Doar ca ilustratiile mele stau mai rar pe hartie si pe perete si mult mai des se baga in sufletul oamenilor, printre treburile lor de zi cu zi: le pazesc sosetele, le tin companie la (pe) masa, se joaca cu copiii. Adica le pictez direct pe piese de mobilier si alte obiecte de prin casele oamenilor.

Asa ca ai putea spune si ca este un proiect de arta aplicata si customizare.

Si pentru asta nu e nevoie de o piesa noua de mobilier. De ce sa nu-ti aduci un birou prafuit la care era gata sa renunti si sa ma lasi pe mine sa-l transform in ceva ce te face sa zambesti cand lucrezi? Asa ajunge proiectul si unul de reciclare creativa.

Totul a inceput cu un proiect pentru IKEA in care am personalizat doua comode de-ale lor pentru o tombola. Sa transformi o comoda intr-un catel sau niste sertare intr-o familie e o experienta inedita si mi-a schimbat focusul spre ilustratiile pe obiecte.

 

Echipa din spate 

Sunt doar eu momentan, desi mi-ar placea sa gasesc colaboratori pe partea de design de obiect sau woodcraft sa facem impreuna obiecte de la zero si sa le trimitem in casele oamenilor.

 

Cererea mai mare pentru cuteOshenii - aici sau afara?

In general, cererea de proiecte artistice de orice natura e mai mare in afara. Si de ilustratori la fel. Plus, bineinteles si bugetele sunt mai generoase. Stiu artisti care lucreaza exclusiv cu clienti internationali.

In faza asta cand vorbim de ilustratie hand painted pe mobilier si accesorii de mari dimensiuni, vorbim clar de piata locala din motive practice. Jucariile, accesoriile mici sau simpla ilustratie isi cauta clienti din lumea intreaga.

 

Cele doua directii al cuteOsheniilor

CuteOsheniile sunt personaje pictate manual pe diferite obiecte, mobilier sau accesorii.

Dincolo de asta “sky is the limit”. Obiectele pot fi noi sau vechi. Pot fi produse de design sau de tamplarie. Pot avea orice functie. De cele mai multe ori clientul vine cu obiectul sau daca e unul care trebuie cumparat imi spune ce vrea si ma ocup eu de achizitionarea lui. Exista cazuri in care gasesc eu un obiect pe undeva pe care ma hotarasc sa-l pictez si apoi sa-l trimit “in misiune” in casele oamenilor. Dar nu construiesc eu mobilier. Eu doar il pictez.

Iar cand vine vorba de reconditionare, este doar o mica parte necesara in momentul in care lucrez cu o piesa de mobilier mai veche. Nu aduc obiectul la forma si finisajele lui initiale doar il “reabilitez” si-l pregatesc sa devina o cuteOshenie.

 

Asambland produse sau reconditionand mobila?

Cel mai mult timp il petrec pictand. Exista si etapa de pregatire a piesei, decaparea vopselei sau lacului, smirgheluire, grunduire si exista si etapa de finisare prin lacuire. Dar 80% din timp pictez si ma amuz singura.

 

Cel mai misto proiect de pana acum

CuteOpuzzle-ul este proiectul meu de suflet. O jucarie pentru copii si adulti care inglobeaza filosofia cuteOsheniilor: fara reguli cand vine vorba de joaca si imaginatie.

E un set de doua cuburi de lemn, pictate manual si unicat din care poti face 30 de combinatii de personaje reale sau fantastice. Si pentru extra libertate are si o fata pregatita pentru desenat cu creta. Acum doua cuteOpuzzle-uri cu animale pe cale de disparitie se gasesc la Carturesti, in zona dedicata designerilor romani.

 

Vanzare si profilul clientilor

Cred ca pot spune ca cuteOpuzzle-ul are cel mai mult succes in ultima vreme. In afara de asta, clientii prefera sa le customizez piese mici de mobilier pentru ei sau pentru copii: scaune, masute, comode.

Pana acum majoritatea clientilor mei au fost persoane fizice, mai putine companii. Sunt toti educati vizual si copii in suflet. In rest, sunt din toate categoriile: artisti, corporatisti, parinti sau burlacite (da, preponderent femei dar nu exclusiv).

 

Society6 si offline-ul

Pe Society6 sunt noua si recunosc ca nu investesc prea mult in dezvoltarea pe site. Am avut ideea asta cu “adoptia” de doodles care m-a amuzat pe moment si asa am ajuns pe Society6. Stiu ilustratori care sunt destul de prezenti si fac lucrari foarte misto dar totusi nu vand cat ar trebui.

Cu offline-ul in schimb merge cel mai bine, in sensul in care multi clienti vin din vorba in vorba si prin recomandari, mai mult decat prin site sau fb.

Incerc sa fac mai multe ilustratii care pot fi promovate ca printuri pe tricouri, sacose sau ca fine art prints ca strategie de promovare.

 

In viitor, directii de dezvoltare

Eu le vad pe doua planuri: o data le vad plecand in lumea larga sub forma de ilustratii de carte sau revista; pe de alta parte le vad in continuare ca obiecte, dandu-se mari ca au ajuns poate intr-o gradinita, poate intr-un bistro sau companie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related