1047 de lucrari din 26 de tari au fost inscrise in cea de-a 23-a editie a festivalului Golden Drum, care va avea loc intre 18-21 octombrie in Ljubljana, Slovenia. In plus, tinerii creativi au inscris 168 de lucrari in competitia Off Drum: Ljubljana Poster Award, un semn ca festivalul devine din ce in ce mai atractiv pentru ei.
Lučka Peljhan (Golden Drum Competition Director) despre noutatile din acest an: "Suntem foarte entuziasmati sa vedem o crestere atat de mare si importanta din partea agentiilor independente si, in acelasi timp, o crestere a numarului de inscrieri din regiunea Adriatica, un semn clar ca exista un potential creativ semnificativ la nivel local, care are sansa de a fi recunoscut de elita lumii creative."
Competitia Off Drum Ljubljana Poster Award numara 168 de inscrieri, o cifra aproape dubla fata de anul trecut, in timp ce numarul inscrierilor pentru Adriatic Golden Drum Award a crescut cu 46% (in comparatie cu anul trecut).
27 de retele de agentii au inscris lucrari in competitia Golden Drum de anul acesta, fata de 25 in 2015. O crestere notabila este in cazul agentiilor independente, care anul acesta au 442 de inscrieri, cu 46 mai multe fata de anul trecut.
Din cele 26 de tari participante, Turcia are cele mai multe inscrieri (158) si este urmata de Rusia, cu un numar de inscrieri semnificativ mai mare fata de anul trecut (147) si Romania (118). Cea mai mare crestere a numarului de inscrieri este in cazul Croatiei si Georgiei. Si nu in ultimul rand, dupa multi ani, Bosnia-Hertegovina si Kosovo sunt noile tari participante in competitia de anul acesta.
Editia de anul acesta a festivalului aduce o serie de noutati in programul competitiei. In sectiunea Best Practice, cele mai multe inscrieri sunt in categoriile Public Relations (73), Activation Programme (64) si Branded Content (60), in timp ce in sectiunea Best Piece, categoria cu cele mai multe inscrieri este Press (147), urmata de Film (146) si Out of Home (132).
De asemenea, noua sectiune introdusa anul acesta - Capture of local spirit - este una dintre noutatile menite sa promoveze spiritul creativ al regiunilor. 42 de solutii creative, bazate pe spiritul local al unei regiuni, vor concura pentru premiul "Best capture of local spirit".
Inscrierile de anul acesta vor fi analizate de doua jurii formate din 22 de experti recunoscuti la nivel international. Graham Lang, Chief Creative Officer, Y&R Advertising, South Africa & Africa, este presedintele juriului Best Piece, iar Eduardo Marques, Executive Creative Director, 180LA, California, este presedintele juriului Best Practice.
Inscrierile in competitia Off Drum Ljubljana Poster Award vor fi analizate de un juriu special format din 5 membri si condus de catre Jason Romeyko, Global Executive Creative Director, Serviceplan Group, Austria.