Ileana Sebe lucreaza dintotdeauna in publicitate. Din 2012, e New Business & Strategy Director la Next Advertising. In 2011 a lansat ZWEI, brand de lifestyle design.
Face food si product styling, uneori branding, alteori ofera consultanta pentru diverse campanii, pe partea de vizual. La un moment dat, gatea pentru o serie de evenimente alese pe spranceana, un fel de catering pe concept, dar intre timp a cam renuntat la partea asta, pentru ca si-a dat seama ca nu poate sa impace logistica si birocratia cu estetica la nivelul care o multumeste pe ea.
Aflam, printre altele, ca un food stylist are nevoie de timp: sa adune props-urile, sa mearga la cumparaturi, sa care toate astea, sa gateasca, sa faca si curat, la final. Poate credeati ca e totul glam.
Conceptul
ZWEI este un brand de lifestyle, mai exact se manifesta acum in food si product styling, comunicare vizuala, uneori branding pentru afaceri mici, la inceput de drum, care impartasesc aceleasi valori cu ale lui.
In plus, a devenit a devenit in ultimul an o comunitate de 10.000 de oameni cu care impartasesc gusturi similare.
Ideea
ZWEI a aparut din nevoia si dorinta mea de a ma manifesta artistic.
Dupa ani de client service, scris prezentari, dezvoltat strategii de comunicare aveam nevoie sa fac ceva mai concret, ceva care sa ma reprezinte mai mult si care sa depinda in mai mare masura de mine.
ZWEI e despre despre lucrurile care ma intereseaza, natura, estetica, simplitatea si placerea de a colabora. Si, nu in ultimul rand, ZWEI e locul unde pot face ce vreau, cand vreau, unde imi aleg proiectele, unde refulez din frustrarile pe care le acumulez lucrand in continuare in publicitate, job care pe de alta parte imi aduce si el o gramada de altfel de satisfactii.
Mai intai a fost gatitul
Gatesc aproape zilnic, dar catering mai fac doar pentru evenimente foarte mici ale oamenilor apropiati.
Mi-am dat seama cu timpul ca pentru mine conteaza mult si partea estetica a mancarii, detaliile de prezentare, pe langa gustul, calitatea, prospetimea ei.
Ar fi fost dificil sa implementez lucrurile acestea la evenimente mai mari, e nevoie de o logistica si o birocratie pe care nu o pot asigura singura si munca e enorma.
In plus, vreau ceva care sa depinda in mare masura de mine, asa ca raman la food styling pentru moment cand vine vorba de mancare.
Clientii
Majoritatea clientilor imi sunt prieteni sau cunostinte si daca nu imi erau inainte de a colabora, dupa aceea au devenit. Sunt oameni care au atat ei cat si afacerile lor valori similare cu ale mele.
Majoritatea sunt antreprenori, unii la inceput de drum, care au nevoie de dezvoltare de brand, comunicare, imagine, altii au afaceri mai mature, dar tot in dezvoltare, si simt nevoia reimprospatarii imaginii.
Serviciile
Cele mai multe colaborari au fost in zona de food si product styling, dar de fapt cei care vin spre mine isi doresc sa se asocieze cu ceva din universul meu.
Proiectele sunt diverse, au fost si idei de cadouri si concepte creative pentru nunti si idei de decor pentru restaurant.
Cateva exemple ar fi:
- campania No sugar love si lansarea Vegi Power Shot, pentru Sloop
- decorarea bistroului Kid you Not
- colaborarea cu Celsius Magazine – styling pentru pagina de beauty – si cu Jug Magazine – food styling
- colaborarea cu Stardust Architects – crearea unui obiect de design numit Secret Garden
- styling fotografie pentru campania de lansare a Cold Pressed Juicery
- food styling pentru Transilvania Lactate
- product styling pentru The Herbalist
- product styling pentru Anastasia Beverly Hills
Mod de lucru
Cred ca e similar oricarui fel de colaborare, poate cu mai multa libertate pentru mine si incredere din partea clientului.
Briefing exista, apoi eu prezint directii/abordari creative sau strategice si buget, timing.
Ne intalnim, discutam despre propunerile trimise, de cele mai multe ori se aproba din prima si apoi incepe implementarea proiectului.
Acest lucru presupune cautarea si cumpararea obiectelor de decor si/sau a ingredientelor, fotografierea si apoi selectarea imaginilor.
Cele mai multe proiecte le-am lucrat direct cu beneficiarul final si au mai fost cateva exceptii unde am lucrat cu agentii mici de branding, dar de fiecare data a fost mai mult o colaborare decat o executie a unui concept stabilit de agentie.
Tool kit de food stylist
Am nevoie de inspiratie, dar asta pare pana acum nesfarsita. :)
In rest, uneori colaborez cu un fotograf, alteori imi fac singura fotografiile.
Am nevoie de un studio, care poate fi casa/bucataria mea, sau, in functie de proiect, gasim spatiul potrivit.
O mare parte din pregatire e adunarea props-urilor, a elementelor de decor care vin sa completeze compozitia.
In cazul unui proiect de food styling, partea de pregatire presupune mersul la cumparaturi si gatitul.
Provocari
Emotiile sunt provocarea cea mai mare, deoarece fiecare proiect aduce ceva nou, e ceva ce de cele mai multe ori nu am mai facut.
In rest, caratul dinainte si curatenia de dupa ma incurca putin.
Si ar mai fi selectia fotografiilor si prelucrarea lor, desi lucrez destul de curat si nu exista multa editare, partea aceasta ia mereu ceva mai mult timp.
Top 3 proiecte
Pe vremuri, in publicitate, auzeam des vorba “You are as good as your last project” si niciodata nu simteam asta, dar cu ZWEI asa se intampla, asa ca mai degraba le-as enumera pe ultimele 3.
Colaborarea cu Nalu Underwear, am facut styling pentru produsele lor din colectia de lansare.
Am o colaborare pe termen lung cu Sloop pe partea de strategie si comunicare vizuala. Anul acesta am colaborat cu Anna Florea pentru dezvoltarea comunicarii vizuale.
Si un alt proiect de care m-am bucurat in ultimul timp este primul eveniment Ladies Wine & Design, pentru care am pregatit partea de catering.
Cum stam cu food styling-ul
Aici pot sa spun din experienta de agentie ca exista cei cativa food stylisti romani cu care se lucreaza si multi straini cu care colaboreaza agentiile si casele de productie.
Sunt convinsa ca e apreciat si la noi, iar de cativa ani de cand gastronomia a devenit mai vizibila, datorita retelelor de socializare, cred ca sunt si mult mai multe joburi.
In cazul meu, cred ca lumea ma abordeaza pentru un pachet mai mare, nu strict food styling. Isi doresc sa se asocieze cu brandul ZWEI, isi doresc expunerea catre comunitatea care s-a strans in jurul lui, deci functionez de cele mai multe ori si ca blogger.