[Influenceri printre noi] Emanuel Romedea: Au fost situatii in care am cautat eu brandurile sau agentiile cu propuneri de proiecte

[Influenceri printre noi] Emanuel Romedea: Au fost situatii in care am cautat eu brandurile sau agentiile cu propuneri de proiecte

Influencerii de Instagram sunt subspecii relativ recente aparute la noi. Emanuel Romedea (@yesmyfriend), de exemplu. Nu are blog, doar contul de Instagram si o pagina de Facebook. E activ din 2012 si inca nu o face fulltime, are si un job normal, in vanzari.

Din ce a lucrat pana acum, a invatat ca: oamenii din agentii inteleg mai bine care e treaba cu Instagramul si, uneori, au rolul de a convinge clientul sa il bage in seama; face product placement discret, integrat un continutul tipic lui; au fost si situatii, mai ales la inceput, in care mergea el cu propunerea la client/agentie.

Pentru transparenta, ar mai fi de zis ca subsemnata, editorul, a fost clientul, acum ceva vreme, intr-o campanie in care a lucrat @yesmyfriend. Ne-am calcat pe bataturi destul de putin.

 

Momentul cand ai stiut ca esti influencer

Nu stiu daca sunt inca un influencer, insa vreau sa devin unul la un moment dat. :)

Cand Coca Cola a decis sa comunice pe Instagram si prin intermediul contului meu a fost momentul in care am stiut ca ceva se intampla in sensul acesta. Coca Cola m-a considerat reprezentantiv pentru comunitatea de instagrameri din Romania si m-a ales sa ma adresez acesteia intr-o campanie in urma careia fotografiile a 9 instagrameri se gasesc in acest moment pe dozele comercializate in Romania.

 

 

Responsabilitati de influencer

Un avantaj al faptului c-a inceput lumea sa auda de mine este ca acum primesc invitatii la evenimente de care nici nu as fi auzit in mod normal. Uneori primesc si cadouri. :)

Responsabilitatile apar doar in momentul in care sunt angrenat intr-o campanie si trebuie sa tin cont de anumite aspecte in postarile mele.

 

Mod de lucru: cu agentia sau direct cu clientul

Discut atat cu agentiile, dar si direct cu brandurile. 

Nu toata lumea este deocamdata pregatita sa comunice prin Instagram, agentiile au insa rolul lor in a convinge brandurile pe care le reprezinta de acest lucru, oamenii din agentii inteleg mai bine faptul ca promovarea pe Instagram poate completa cu succes comunicarea prin canalele traditionale.

Discutiile se prelungesc atunci cand agentia trebuie sa ceara mereu permisiunea brandului pentru orice detaliu legat de vreo campanie, insa nu este nicio graba, lucrurile trebuie facute in ritmul fiecaruia, nu trebuie fortate.

 

Tipuri de propuneri primite

Nu refuz niciodata o discutie legate de Instagram. Uneori mi se cer doar sfaturi, alteori am intalniri in cadrul carora incercam sa identificam impreuna modalitatile de colaborare, nu toate discutiile se finalizeaza printr-o campanie, unele lucruri nu sunt menite sa se intample.

Am participat atat la campanii ample desfasurate in intreg mediul online, cat si la activari desfasurate doar pe Instagram. Am avut parte si de postari cu product placement insa realizate intr-o maniera proprie, discreta, in concordanta cu continutul contului meu.

 

Daca uneori cerintele au fost mai putin realiste, le-am facut sa fie, le-am negociat astfel incat sa fie confortabile pentru toata lumea.

 

Portofoliu de influencer

Am avut discutii si intalniri cu mai multe branduri si agentii, unele s-a concretizat in colaborari, altele nu, multe altele urmeaza sa se intample. :)

Au comunicat prin intermediul contului meu de instagram branduri precum Intel, Samsung, Coca Cola, Desperados, Lidl, Holcim, Julius Meinl, eSky.ro, Veka, Absolut, Blue Air, QuickMobile, Glamour etc.

 

 

 

Continut creat

Continutul pe care il creez este cel vizual, fotografii realizate cu telefonul mobil, postate pe contul meu de Instagram, dar si pe paginile mele de Facebook.

Cat imi permit descrierile postarilor realizez si continut text, interactionez cu followerii si prietenii mei in primul rand vizual prin intermediul fotografiei, dar si prin dialogul ulterior al comentariilor.

Ma atrage insa foarte mult si continutul video, il voi incerca mai mult in perioada urmatoare. 

 

DOs and DON'Ts

Inteleg si accept ca este inca dificil pentru branduri sa accepte sa fie prezente si sa comunice, mai bine sa nu faca acest lucru daca nu simt ca trebuie.

Imi plac brandurile care sunt aproape de comunitate si interactioneaza cu ea, prefer brandurile care folosesc content produs de instagrammeri, care au curajul sa-si dea contul pe mana instagrammerilor, in loc sa foloseasca continut photoshopat creat pentru alte platforme.

Nu am asteptat sa fiu cautat, acest lucru nu s-a intamplat de la inceput, nu e ca si cum brandurile au dat buluc la usa mea. Am initiat si eu multe discutii, am avut parte de multe intalniri, au fost situatii in care am cautat eu brandurile sau agentiile daca am simtit ca rezonez cu ele sau daca am avut un proiect interesant de propus.

 

Fee-uri fixe sau negociabile

Sunt pasionat de ceea ce fac, asa incat niciodata aspectele de natura financiara nu m-au impiedicat sa particip la un proiect care mi-a placut.

Identific si negociez mereu modalitatile de colaborare astfel incat toata lumea sa fie multumita, brandul, agentia, dar si eu.

Imi place sa lucrez cu agentiile si brandurile care apreciaza munca depusa si sunt dispuse sa si plateasca pentru acest lucru.

Nu traiesc din Instagram si nici nu mi-am propus acest lucru, in viata de zi cu zi merg la serviciu, la fel ca toata lumea.

Instagramul mi-a oferit posibilitatea sa calatoresc din ce in ce mai mult, doua dintre cele mai dragi proiecte la care am participat anul acesta sunt legate de travel, aventura in Martinique impreuna cu @visualcri, cu suportul celor de la eSky.ro, si instameetul #DescoperaMoldova, organizat de catre Svetlana Matvievici in Moldova.

 

 

A marca sau nu cu (P)

Nu marchez contentul sponsorizat, nu este nevoie, contentul creat in cadrul unei campanii incerc sa-l integrez in ansamblul feedului meu.

 

Rezultatele si masurarea lor

Instagramul imi ofera in acest moment tot felul de Insights-uri, ma uit uneori peste ele, insa nu asa imi masor eu rezultatele. “If I’m not having fun something is wrong”, asa ca imi traiesc mereu viata cu zambetul pe buze, caut mereu sa-mi umplu sufletul cu bucurie si sa fac lucrurile din placere. Va anunt pe aceasta cale ca rezultatele mele sunt exceptionale. :)

 

Reactiile negative

Nu mi s-a intamplat pana acum, cand vor exista astfel de momente le voi gestiona cu umor.

 

Starea pietei de la noi

Nu sunt in masura sa evaluez acest lucru, de fapt, nici nu vreau. Cred insa foarte mult in puterea exemplului persoanelor ca noi.

Vreau ca prin postarile mele din locurile pe care le colind sa dau chef oamenilor mei sa iasa din casa, sa-si doreasca sa faca si ei aceleasi lucruri, sa exploreze, sa se aventureze, sa calatoreasca, sa viseze, sa fie la fel de curiosi si iubitori ca mine.

 

Obiectii si la ce mai e de lucrat

Nu sunt deranjat de nimic, nu ma supar asa repede, incerc sa nu ma las condus in viata de ego sau orgoliu, nu-mi stabilesc asteptari nerealiste de la ceilalti, nu vreau sa schimb pe nimeni, sunt insa permanent preocupat de schimbarea mea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related